Jump to content
ProphetSe7en

Hva er alt oppstyret rundt Unifi produktene?

Recommended Posts

Ser det "stormer" rundt Unifi produkter på nett. Kan noen forklare i enkle trekk hva det gjelder og om det er slik at en bør droppe enkelte av deres produkter i denne forbindelse?

Å,  det er UniFi, de fjerner, legger til, fucker opp slik de lyster og de ignorerer bugs som ville ha medført panikk og krise hos alle andre, de hadde en morsom bug i switchen som drepte dhcp pakker slik at nettet gikk ned hos ganske mange kunder, denne bugen  brukte de tre år på og fikse,  de nektet for at den eksisterte, dog laget de en workaround for den ikke eksisterende bugen.... 

De laget etter mye om og men en firewall scheduler, markerte den som ferdig men gadd aldri og lage noen gui til den.... 

Edited by agvg

Jeg registrerer det er misnøye, men å skille klinten fra hveten er ikke enkelt på deres community.

At det ble innført 2 faktor innlogging ser jeg bare på som en fordel, at de har tatt vekk muligheter å styre flere siter lokalt på cloudkey skjønner jeg det er mye frustrasjoner på.

Ser de har kommet med beta UniFi Network Controller 6.1.51 og 

This release requires 1.9.x or newer on the UDM-Base/UDM-Pro.

This release requires 0.4.x or newer on the UXG-Pro

Det er den største listen over ting som er fikset/forbedringer.

Venter spent på beta av 1.9 for UDM-Base/UDM-Pro

• Like 1

Med alle viktige sikkerhetsproblemer må du alltid sørge for at du bruker et annet tilfeldig passord (som: h^%hakiw*629hshgN) og har 2-faktor-autentisering på.

Hvis du vil gå enda lenger, få et domene og bruk en annen e-post for hver tjeneste.  som ‘diskusjon@example.no’ for her og ‘vg@example.no’ for VG og så videre.

Begynner de å få orden på 6.x serien med kontrollere nå? Jeg er fortsatt på 5.x og ser ikke helt verdien i å oppgradere.