Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om nettdating


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med nettdating her på forumet. Jeg har aldri prøvd dette og har derfor noen spørsmål.

Jeg lurer på om det er en datingside der jeg for eksempel kan møte jenter med samme musikksmak som meg eller hobby f.eks.  La oss si jeg liker metal og ønsker å treffe en jente som også liker det. Skriver jeg det bare i profilen da også får jeg "match" eller hvordan funker det? Og er det noen gratis datingsider, utenom Tinder?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sykkeljon skrev (Akkurat nå):

Jeg lurer på om det er en datingside der jeg for eksempel kan møte jenter med samme musikksmak som meg eller hobby f.eks.  La oss si jeg liker metal og ønsker å treffe en jente som også liker det. Skriver jeg det bare i profilen da også får jeg "match" eller hvordan funker det? Og er det noen gratis datingsider, utenom Tinder?

Tror generieltsett ikke er gode råd å bruke nettdating husk ikke alle er ærlige samme gjelder på finn og dating steder finnes nok noen tilfeller av stippere og ligdene som bruker samme man blir lurt i vestefall så ville anbefalt å skaffe kjereste eller vennskap basert på folk man kjenner. Ellers er jo risikoen stor for du blir lurt å betale dyrt for å ha kjereste.

Enkelte bruker reklame inntekter også for fortjeneste er jo risiko er useriøse bedrifter som skal selge noe som er søppel.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (1 minutt siden):

Tror generieltsett ikke er gode råd å bruke nettdating husk ikke alle er ærlige samme gjelder på finn og dating steder finnes nok noen tilfeller av stippere og ligdene som bruker samme man blir lurt i vestefall så ville anbefalt å skaffe kjereste eller vennskap basert på folk man kjenner. Ellers er jo risikoen stor for du blir lurt å betale dyrt for å ha kjereste.

Enkelte bruker reklame inntekter også for fortjeneste er jo risiko er useriøse bedrifter som skal selge noe som er søppel.

Grunnen til at jeg vurderer å prøve nettdating er fordi jeg ikke har møtt noen i den virkelige verden på lenge. Klart det er mye svindel ute å går, men man kommer langt ved å bruke huet.

Lenke til kommentar

Tror du bør vente til etter corona perioden, kan jo prøve å skype eller annet, instagram.

Har selv brukt noe ligdene gratis alternativet men ikke gjort det på flere år.

Generielt erfaringer man må betale for å få best resultat men er ofte de som ser noe penger på det som man blir kontaktet av.

Noen prøver epost etc så er alltid noen som forsøker seg. Gidder ikke å bruke tid på det. Særlig når de skriver som man skulle tro de bruker google translate.

Lenke til kommentar

Jeg drev litt med nettdating for noen år siden og var innom de fleste apper og nettsider som Sukker og Møteplassen. Det du kan gjøre er å skrive i profilen din hva dine interesser og hobbyer er, og at du ønsker å møte noen som du har mye til felles med. Om det er viktig for deg at en eventuell partner liker samme musikk så skriver du det. Jeg hadde ingen god erfaring med nettsidene, men ble kjent med en del via Tinder. På nettsidene var det mest menn 20 år eldre enn meg selv som tok kontakt. Hadde ikke brukt Tinder igjen i dag ettersom det kun er utseende man dømmer etter. Er nok poengløst å skrive noe i biografien der ettersom de fleste sikkert ikke leser det. Det er lett å lykkes på Tinder som kvinne, det er verre for menn.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Er alle inne på forumet 90 år gamle eller? Last ned Tinder og Happn på mobilen eller registrer deg på møteplassen eller match.com hvis du begynner å dra på åra, 50+. Ellers er det bare å bruke sunn fornuft før og når du møter folk så går dette helt fint! Lykke til kompis<3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sykkeljon skrev (1 time siden):

Ingen som kan svare på spørsmålene  jeg stilte ovenfor?

Tinder. Du kan gjøre det samme på alle de andre datingsidene også, men da kan du stort sett glemme å få noe respons. Damer renner ned i tilbud, slik jeg har forstått det, så de har ingen incentiv til å ta kontakt med deg og derfor må du aktivt drive å ta kontakt med dem. Da må du betale.

Unntaket er tinder - men der kan du egentlig ikke ta kontakt med noen. Du kan bare "like" dem og krysse fingrene for at de skal "like" deg tilbake. Først DA kan dere ha en meningsfull kontakt. Tinder er helt føkkings hjernedødt. Jeg kan ikke forstå at seriøse folk bruker den plattformen, men merkelig nok så er det der alle er.

Hvis du er så spesifikk at du vil finne ei metal dame så tviler jeg på at online dating er den beste plattformen - men det skader selvfølgelig ikke å lage en profil som jobber passivt. Bare ikke regn med den.

Lenke til kommentar
Corp Por skrev (25 minutter siden):

Damer renner ned i tilbud, slik jeg har forstått det

Men husk at kvaliteten på disse tilbudene er lik null. Det er like vanskelig for oss kvinner å finne meningsfulle relasjoner som det er for dere menn. Er ikke særlig gøy å ha en gjeng menn etter seg som verken har krav eller preferanser, og som knuller og betror seg til hvem som helst.

Om du skulle velge å gå for Tinder, så må du huske å bruke bra bilder. Bilder med god kvalitet, og som er nye og ikke er 5 år gamle, er å foretrekke. Gjerne noen bilder av deg der du gjør hobbyen din eller som viser noen av interessene dine. Når jeg var på Tinder så brukte jeg tid på å lese biografiene og satte pris på når menn faktisk la ned litt innsats i å vise seg selv frem. Du trenger ikke skrive en novelle om deg selv, men ramse opp hva du søker og litt om hvem du er. Du kan også skrive hva slags kvinne du søker, da vet kvinnene selv om de passer dine ønsker eller ikke. F.eks du søker en snill og veltrent dame som er glad i friluftsliv og metal. 😛 Om du har mange krav og preferanser kan du koke det ned til de viktigste. Ikke glem kravene du har for å få flest mulig matcher og for å ha større utvalg. 

Lenke til kommentar
Lakrisen skrev (1 minutt siden):

Men husk at kvaliteten på disse tilbudene er lik null. Det er like vanskelig for oss kvinner å finne meningsfulle relasjoner som det er for dere menn. Er ikke særlig gøy å ha en gjeng menn etter seg som verken har krav eller preferanser, og som knuller og betror seg til hvem som helst.

True that. Jeg har blitt fortalt det samme. Men så har jeg også det inntrykk at kvinner er ekstremt forhåndsdømmende. F.eks hvis en kar på samme uka har "like" to venninner så er han en rundbrenner 😆. Var på date nylig med ei som tok opp dette angående en annen kar som om det var helt horribelt. Jeg sa selvfølgelig ingenting men tenkte mitt om at refleksjon er en fin ting :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Corp Por skrev (4 timer siden):

True that. Jeg har blitt fortalt det samme. Men så har jeg også det inntrykk at kvinner er ekstremt forhåndsdømmende. F.eks hvis en kar på samme uka har "like" to venninner så er han en rundbrenner 😆. Var på date nylig med ei som tok opp dette angående en annen kar som om det var helt horribelt. Jeg sa selvfølgelig ingenting men tenkte mitt om at refleksjon er en fin ting :p

Her kan menn være like ille. Plutselig er man tøs og løs når man har to menn eller flere på tapeten. Og spesielt om man ligger med flere menn samtidig, da har man virkelig dratt det for langt! 😛 Det lureste er å ikke være åpen om hvor mange man treffer eller "har på vent".

Lenke til kommentar
Lakrisen skrev (45 minutter siden):

Her kan menn være like ille. Plutselig er man tøs og løs når man har to menn eller flere på tapeten. Og spesielt om man ligger med flere menn samtidig, da har man virkelig dratt det for langt! 😛 Det lureste er å ikke være åpen om hvor mange man treffer eller "har på vent".

Ja det har jeg funnet ut. Jeg er ganske respektfull når jeg går ut med andre. Jeg sende definitivt melding til mange om gangen - det må man jo når 90% ikke svarer, 5% vil chatte i fire måneder for så å bare forsvinne og de resterende 5% er de du må prioritere først når du har fått napp - men jeg går bare UT med ei om gangen. Til å begynne med prøvde jeg å være ganske høflig og si at jeg hadde avtalt en date kommende onsdag og at vi kunne snakkes etterpå alt etter hvis dét gikk - men da havna jeg rett på Block hver gang, så jeg har funnet ut at man må bare unngå å åpne meldingen og håpe at du ikke blir blokka i mellomtiden pga for tregt svar 😆

Jesus christ... Dating i disse dager er helt balle 😒

Lenke til kommentar
Lakrisen skrev (På 26.1.2021 den 16.46):

Jeg drev litt med nettdating for noen år siden og var innom de fleste apper og nettsider som Sukker og Møteplassen. Det du kan gjøre er å skrive i profilen din hva dine interesser og hobbyer er, og at du ønsker å møte noen som du har mye til felles med. Om det er viktig for deg at en eventuell partner liker samme musikk så skriver du det. Jeg hadde ingen god erfaring med nettsidene, men ble kjent med en del via Tinder. På nettsidene var det mest menn 20 år eldre enn meg selv som tok kontakt. Hadde ikke brukt Tinder igjen i dag ettersom det kun er utseende man dømmer etter. Er nok poengløst å skrive noe i biografien der ettersom de fleste sikkert ikke leser det. Det er lett å lykkes på Tinder som kvinne, det er verre for menn.

Takk for svar. Jeg har hørt at Tinder er en ren sex-app og ikke stedet for de som ser etter et forhold selv det sikkert er noen som gjør det også. 

 

Mohdaw skrev (På 26.1.2021 den 17.04):

Er alle inne på forumet 90 år gamle eller? Last ned Tinder og Happn på mobilen eller registrer deg på møteplassen eller match.com hvis du begynner å dra på åra, 50+. Ellers er det bare å bruke sunn fornuft før og når du møter folk så går dette helt fint! Lykke til kompis<3

Jeg er 32 år. Mener du at at jeg er for ung for møteplassen og Match? Jeg hadde jo håpt å slippe Tinder da folk sier det er en ren sex-app. Jeg ser etter et forhold.

Lenke til kommentar
sykkeljon skrev (5 minutter siden):

Takk for svar. Jeg har hørt at Tinder er en ren sex-app og ikke stedet for de som ser etter et forhold selv det sikkert er noen som gjør det også. 

Jeg ble sammen med en fra Tinder, men forholdet varte ikke da. Der er nok helt sikkert noen som ønsker forhold, eller bare en relasjon som kanskje kan føre til mer. Om du presiserer i profilen din at du ønsker et forhold så vil jo damene bedømme etter det. Skader ikke å prøve? 

Lenke til kommentar
Corp Por skrev (På 26.1.2021 den 17.04):

Tinder. Du kan gjøre det samme på alle de andre datingsidene også, men da kan du stort sett glemme å få noe respons. Damer renner ned i tilbud, slik jeg har forstått det, så de har ingen incentiv til å ta kontakt med deg og derfor må du aktivt drive å ta kontakt med dem. Da må du betale.

Unntaket er tinder - men der kan du egentlig ikke ta kontakt med noen. Du kan bare "like" dem og krysse fingrene for at de skal "like" deg tilbake. Først DA kan dere ha en meningsfull kontakt. Tinder er helt føkkings hjernedødt. Jeg kan ikke forstå at seriøse folk bruker den plattformen, men merkelig nok så er det der alle er.

Hvis du er så spesifikk at du vil finne ei metal dame så tviler jeg på at online dating er den beste plattformen - men det skader selvfølgelig ikke å lage en profil som jobber passivt. Bare ikke regn med den.

Virket ikke veldig positivt,  men takk for svar uansett. Jeg hadde håpet å unngå tinder da.

 

Lakrisen skrev (19 timer siden):

Ja. Best å være singel. ;) Lykke til, trådstarter. 

Takk😅

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (5 timer siden):

Du har vel både tinder; Sukker og Happn i tilleg til andre steder. På Sukker kan en skrive inn masse parametre så filtrerer systemet for deg. På de andre stedene så er det langt på vei basert på at en liker utseende til den andre.

Er happn gratis slik som tinder? Aldri hørt om den appen.

Lakrisen skrev (1 time siden):

Jeg ble sammen med en fra Tinder, men forholdet varte ikke da. Der er nok helt sikkert noen som ønsker forhold, eller bare en relasjon som kanskje kan føre til mer. Om du presiserer i profilen din at du ønsker et forhold så vil jo damene bedømme etter det. Skader ikke å prøve? 

Nei, det går vel ann å prøve. Hadde vært best å møte noen i den virkelige verden, men i disse tider så foregår vel det meste på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...