Gå til innhold

Vant konkurranse, det ble ikke noe av, fikk pengegave i erstatning. Skatt?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

I fjor vant jeg en konkurranse hos et energidrikke-selskap der jeg skulle få en tur med opplevelse osv, irrelevant å gå inn i detalj.

 

Fikk nylig vite at det ikke ble noe av pga. Covid, og fikk da et kort tilsendt i posten fra England. Dette er et mastercard (ikke kreditt) som kan brukes gebyrfritt i hele verden, også det å ta ut pengene. (Selskapet eier kontoen og jeg har tilgang til den og kortet)

 

Innpå kortet er det en sum på 7000€. Er dette skattepliktig? Med tanke på at dette er en "gave" fra de som kompensasjon for premien altså.

 

Noen tips til hva jeg gjør nå? Har ingen planer om å bruke pengene nå, og vil ikke ha de på kortet der.

Endret av A E S T H E T I C
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PgUp skrev (12 minutter siden):

Nope, du får skatte som resten av oss.

Sitat

kort tilsendt i posten fra England. Dette er et mastercard (ikke kreditt) som kan brukes gebyrfritt i hele verden

Så i verstefall må man betale skatt i england hvis man overfører penger til norsk konto risikerer man skatt også der? Godt mulig hvis det ikke er dokumentert kan man slippe unna med mindre man blir oppdaget. Men vet ikke om slikt er pålagt registert så.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor drar du inn britisk skatt? Kortet er send per post, men akkurat hvor postkassen som avsender benyttet seg av, spiller vel ikke inn?

Må da være mottaker av kortet som er interessant – og så lenge mottaker er norsk statsborger fastboende i Norge, blir det kun skatt til det norske samfunnet.

PS: Kun basert på min sunne fornuft, jeg har jo egentlig ikke peiling, da. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...