Gå til innhold

Ny prosessor


Kensle

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt nytt hovedkort. Jeg står mellom og velge enten i3 8350 eller i5 8400-8600k, PC-en blir brukt til gaming. Men ikke noe hardcore gaming. Vil egentlig bare ha en ok pc noen år til før jeg eventuelt blir ferdig med det. Men leser mye tester og kommer selv frem til at det ikke er en så stor forskjell på i3 og i5 til at det er verdt den 1000 lappen i forskjell.? 
så jeg lurer på om det er noen som vil gi litt mer inputt om hva som er det beste valget mellom de to? 
takk for svar. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei takk for det :)

Jeg kjøpte ikke nyere fordi jeg vil ikke legge så mye i PC-en. Men vil ha en grei oppgradering fra når jeg kjøpte i 2012. 
så skal jeg sette alt inn selv, noe jeg ikke har gjort før og er litt nervøs for og ødelelgge enten kort eller prosessor. Så da valgte jeg det som jeg fant var billig og ville gi PC-en et løft fra det jeg nå har. 

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (1 time siden):

Hei.

Velkommen til forumet.

Hvorfor har du ikke kjøpt et nyere hovedkort?

 

mobile999 skrev (1 time siden):

Hei.

Velkommen til forumet.

Hvorfor har du ikke kjøpt et nyere hovedkort?

Hei takk for det :)

Jeg kjøpte ikke nyere fordi jeg vil ikke legge så mye i PC-en. Men vil ha en grei oppgradering fra når jeg kjøpte i 2012. 
så skal jeg sette alt inn selv, noe jeg ikke har gjort før og er litt nervøs for og ødelelgge enten kort eller prosessor. Så da valgte jeg det som jeg fant var billig og ville gi PC-en et løft fra det jeg nå har.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (2 timer siden):

Du bør returnere dette hovedkortet om du kan og heller kjøpe et for de nyeste cpu'ene.

Det beste kjøpet på ny cpu til dette hovedkortet jeg fant er i5-8600 til kr 2214

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4749559

Men om du kjøper hovedkort til 10 serie kan du kjøpe i3-10100F til kr 999 som er omtrent like bra.

Takk for svar, jeg får nok ikke returnert dette da jeg kjøpte det for en stund siden. 
da må jeg nok sjekke ut 8600 😊

Lenke til kommentar
Kensle skrev (23 minutter siden):

Takk for svar, jeg får nok ikke returnert dette da jeg kjøpte det for en stund siden. 
da må jeg nok sjekke ut 8600 😊

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=8600k&search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&sort=RELEVANCE

Tror du finner bedre priser på Finn :)

Klart er snakk om brukte CPUer, men stort sett så dør de sjeldent med mindre de har blitt ekstrem overklokket.

Lenke til kommentar
CetOr skrev (2 timer siden):

Ryzen 3300x og et b450 kort er et annet alternativ. Høres ut som du har kjøpt, og gjør research etterpå, når du burde gjort motsatt 😏

Fikk det til en grei pris, jeg har handlet før 10 gen kom. Men som nybakt småbarnsfar så er det lenge mellom spillingen, og har nok falt litt av lasset med tanke på hva som er nytt og bedre :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...