Gå til innhold

Erfaring med Samsung Galaxy Tab A7 (rimelig nettbrett til barn)?


snapshooter

Anbefalte innlegg

Niåringen har spart penger til nettbrett for spilling og Youtube/streaming, og i prisklassen ca 2500,- ser Galaxy Tab A7 ut som et greit brett for meg. Noen som har erfaring med dette, eller vet om bedre alternativer?

Bør være noe som kan vare et par år, og som fungerer greit uten irritasjon over hakking og treghet til vanlig bruk for video/streaming og apper/spill som ikke er spesielt krevende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, tsetsefluen said:

Huawei er ikke den mest stabile. Betale heller noen kroner mer for Samsung. Edit. Mente Lenovo. Gikk fort i svingene her.

Hvordan mener du at Huawei lite stabil, og at Lenovo er bedre? Jeg har både Huawei MediaPad T5 og Lenovo Tab 4 Plus, som begge har sammenlignbar ytelse. Ansiktsgjenkjenningen på Huawei fungerer omtrent like dårlig som fingerprintsensoren til Lenovo.

Jeg har ikke hatt Samsung-tablets siden S2, men synes A7 ser ut som et godt alternativ for prisen. Jeg har også et par iPads, og de er i en klasse for seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
zanta skrev (9 minutter siden):

Hvordan mener du at Huawei lite stabil, og at Lenovo er bedre? Jeg har både Huawei MediaPad T5 og Lenovo Tab 4 Plus, som begge har sammenlignbar ytelse. Ansiktsgjenkjenningen på Huawei fungerer omtrent like dårlig som fingerprintsensoren til Lenovo.

Jeg har ikke hatt Samsung-tablets siden S2, men synes A7 ser ut som et godt alternativ for prisen. Jeg har også et par iPads, og de er i en klasse for seg selv.

Fikk du ikke med deg editen? Det var Lenovo som var dårlig. Jeg er ikke så flink til å beskrive saker og ting. Beklager!

Lenke til kommentar
1 hour ago, tsetsefluen said:

Fikk du ikke med deg editen? Det var Lenovo som var dårlig. Jeg er ikke så flink til å beskrive saker og ting. Beklager!

Jeg fikk med meg editen: "Betale heller noen kroner mer for Samsung. Edit. Mente Lenovo", hvor jeg oppfattet din edit til at setningen skulle være "Betale heller noen kroner mer for Lenovo." Hvis du mente "Betale heller noen kroner mer for Samsung (uten edit)" er vi ganske enige. Forutsatt at iPad ikke er aktuelt.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg såvidt sett på det selv, men småfrøkna har klokket inn noen timer. Hun er strålende fornøyd, og har ikke rapportert noen problemer (og kidsa i dag klager jo fort hvis noe lagger, hakker, går tregt el...)👍🙂

Hun har streama video og musikk, brukt roblox, minecraft, among us + noen spill til osv, og alt fungerer veldig fint. Jeg synes skjermen ser bra ut, og det er grei lyd. Med forbehold om at jeg ikke har særlig sammenligningsgrunnlag så synes jeg det er mye nettbrett for pengene, og kan absolutt anbefale det til barn og "vanlig" bruk. 

Kjøpte et cover på ebay til en drøy hundrelapp som fungerer bra. https://www.ebay.com/itm/For-Samsung-Galaxy-Tab-A7-10-4-2020-T500-Tablet-Smart-Leather-Stand-Case-Cover/124357605527?pageci=adab3212-dbc2-4d41-9353-903466aec9af

Satte opp Google family link, og synes det er et godt konsept; skjermkvote pr dag, låser seg på natta i perioden jeg har satt opp som leggetid, får varsel og godkjenner på min mobil hvilke apper hun får installere osv. Apper/spill jeg har kjøpt på min konto kan jeg velge å dele, slik at hun kan installere på sitt brett/bruker uten å kjøpe på nytt👍

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...