Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dere pappaer og småbarnslivet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (8 timer siden):

Skjønner nesten ikke at folk med små barn har tid til hobbyer. Så lenge ungene er våkne er det de som er i fokus, og etter leggetid er det alltid noe som må gjøres, enten det er å vaske badet, fikse noe på huset eller få ryddet gangen som ser helt bomba ut... 

Klart, når klokka er sånn ca halv ti om kvelden er det jo en ledig time, men da innrømmer jeg glatt at jeg sitter i sofaen. 

Helgene er lekeplasser og opplevelser. Lite nå i koronahverdagen, men skogsturer og sånn får vi til. 

Nei... Hobbyer er lagt litt på is noen år... Heldigvis hadde jeg ikke så mange i utgangspunktet. 

Før barn var det hobbytid når man følte for det. Etter barn er det planlegging som gjelder. 

Synes det funker greit. Gleder meg mer til hobby tid og føler jeg får mer ut av det i lengden. Og etterhvert kan jeg inkludere barna og kanskje de synes det er like givende som meg.

Jeg holder på med tradisjonell bueskyting, fisking, gaming, dj'ing og maling. 😅

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv 3 barn, og ser flere skriver at ting må gjøres de få timene på kvelden når barna sover. Men når de har blitt 5-6 år+ så kan man jo fint drive litt med andre ting enn å sitte å våkne over de konstant.. 

Ikke noe problem å skru litt på bilen, vedlikeholde litt på huset etc, de blir jo mer og mer uavhengige jo eldre de blir. 

Leker med naboer, hverandre, ser på tv/brett/spiller. 

Bare man kommer seg gjennom de første årene så blir det lettere mtp fritid/hobbyer syntes jeg. Eldste her (snart 7) har begynt på fritidsaktivitet, og et krav er at det må være i nærheten så ikke vi må være med eller kjøre hver gang. Nå bor vi så greit at det meste av aktiviteter er innenfor 10 min gange.

Kona driver med sine ting på ettermiddagen 2 dager i uka og 1-2 helger i kvartalet, jeg derimot driver ikke med noe organisert, så passer på å få mine timer egentid i uka i garasjen, i kjelleren eller gaming. Det fungerer bra her iallefall, begge parter trenger litt egentid. Noen kvelder er det deilig å bare sitte å se på tv sammen også😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...