Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Error 1005


Anbefalte innlegg

Hei,

Flyttet for litt siden, fikk ny internettleverandør og kjøpte ny ruter (tp link). Problemet er nå at jeg ikke kommer inn på forskjellige sider og får opp feilmeldingen "error 1005".

Jeg har snakket med de som driver nettsiden og de forteller at IP adressen er flagget flere steder som VPN. Siden deres bruker Cloudflare og den blokkerer min IP.

Problemet er at jeg ikke bruker eller har aktivert VPN. Internettleverandøren ATMCom AS sier at de heller ikke bruker VPN.

Sjekket "omdømme" til IP adressen: The IP Address xxx.xx.xxx.xx  did not receive a bad risk score.

 

Hva kan årsaken til dette være? Og kan jeg endre IP - adressen min uten bruk av VPN for å bli kvitt det?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teoretisk årsak er vel kanskje at ATMCom har kjøpt IP-adresser et sted, og at ip-adressen/rangen har en "historie"?

Hvis du slår av din ruter, evt. også modem/fibermodem, i eksempelvis en halvtime, kan det være at du får ip-adresse fra en annen range fra leverandøren. Kan være at utstyret må stå enda lengre av. Mulig hvis det er release-funksjon for IP i ruteren at du da etterpå får ny IP i stedet for den samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...