Gå til innhold

Ta opp igjen førekortopplæring, spørsmål...


Deechon

Anbefalte innlegg

Jeg har sånn delvis rotet meg gjennom livet, startet opplæring på klasse b som 16 åring men fikk aldri fullført pga mangel på penger, gjorde nytt forsøk på å fullføre for noen år siden som 20 åring men måtte avbryte pga arbeidsløshet og mangel på motivasjon. Nå sitter jeg her og ønsker å bli ferdig med dette "prosjektet" i 2021 men har noen spørsmål...

 

1: Kan den nye kjøreskolen (den gamle la ned) kreve at jeg tar alt av opplæring på nytt? Logget meg inn hos svv og så at førekortsøknaden min er godkjent med alt obligatorisk ferdig unntatt teori + oppkjøring.

 

2: I min søknad står det at synsattest er godkjent, men denne må vel fornyes? De gjelder vel kun for 3mnd av gangen?

 

3: Hvis jeg ikke rekker å bli ferdig med alt før den nye synsattesten går ut må jeg da ta en helt ny synstest til 1000kr? Eller fins det slingslingsmonn for å få den forlenget? 

 

Setter pris på svar :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Kom på at jeg kanskje burde oppdatere denne tråden for de som er nysjerrige.

 

Det hele endte opp med at tok en synsprøve/attest hos optiker og fikk denne godkjent. Dro deretter ned til trafikkstasjonen, leverte den og tok teoriprøven (som jeg besto) Den ansatte i skranken sa jeg strengt tatt ikke trengte å levere attest, men tok den imot alikevel og godkjente den fram til 2077. Han opplyste meg også at så lange man har godkjent obligatorisk opplæring som er lagt inn hos SVV sine nettsider i søknaden så er den i praksis godkjent for alltid.

 

Med andre ord så er det bare oppkjøring igjen, så jeg har fortsatt en jobb og gjøre men gleder meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...