Gå til innhold

Bytte/levere tilbake hos Elkjøp


Anbefalte innlegg

9 hours ago, Villfaren said:

Så du har ikkje giddet? 

Les gjerne på www.google.no, eller fhi.no etc 

Jeg vil heller påstå at du ikke gidder å skrive hva du mener er feil, og da er det tungt for meg å ta absolutt alt fra begynnelsen.

Er det hvordan virus smitter som du er usikker på?

Viruset smitter ikke gjennom huden, det må inn gjennom øyne, munn eller nese( det dekker i det minste de absolutt mest vanlige smitteveiene). Det er derfor helt ufarlig å ta på en virusinfisert overflate, så lenge du vansker hendene før du sprer viruset videre.

Er det hvordan viruset spres i luften du er usikker på?

Viruset kan spres via luften, men det forutsetter at noen setter viruset i bevegelse. Dette gjøres via hosting, nysing, pusting, etc. Viruset kan ikke fly og vil ikke "lette" fra en død overflate av seg selv.

Er det hvor lenge viruset lever på en død flate du er usikker på?

Her råder det noe mer usikkerhet, men følgende er en pekepinn;

"En sammensatt gruppe forskere fra flere universiteter og nasjonale institusjoner i USA, har eksperimentelt testet overlevelsesevnen til virusene SARS-CoV-2 (Covid-19) og SARS-CoV-1 (SARS) på ulike overflater, og i laboratorieproduserte aerosoler. Studiene viste en eksponentiell reduksjon av SARS-CoV-2-konsentrasjonen over tid, men med påvisning av levende virus i opptil 72 timer på plast og rustfritt stål, i opptil 24 timer på papp, og opptil 4 timer på overflater av kopper."

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
freakoftheweek skrev (4 timer siden):

Ja, klar over det. Så ut som flere over hevder at varer kjøpt på nett må være uåpnet for å returneres. 

Slikt jeg tolket det utifra det som sto på hjemmesiden deres. Så om jeg bestiller noe fra nett, henter det på min lokale Elkjøp, så kan jeg åpne og teste det, så returnere det innenfor 14 dager? Ikke om jeg skulle kjøpt det direkte fra butikken?

Lenke til kommentar
akira7 skrev (4 minutter siden):

Slikt jeg tolket det utifra det som sto på hjemmesiden deres. Så om jeg bestiller noe fra nett, henter det på min lokale Elkjøp, så kan jeg åpne og teste det, så returnere det innenfor 14 dager? Ikke om jeg skulle kjøpt det direkte fra butikken?

angrerett gjelder kun for kjøp på nettbutikker, fordi da har man ikke mulighet til å se produktet før man kjøper. Det er jeg usikker på, det kommer an på om det regnes som kjøp i butikk eller kjøp på nett så det må du høre med elkjøp om. Hvis du bestiller hjem til deg har du hvertfall 14 dagers angrerett. Hvis du kjøper direkte fra butikken har du ikke mulighet til å teste hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...