Gå til innhold

Bytte/levere tilbake hos Elkjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpt på nettbutikk kanskje hvis du er heldig. Men kjøpt i butikk må du nesten glemme var så vidt de ville ta tilbake en ny router kjøpt for noen timer siden er en del måneder siden så du får ha lykke til å prøve å returnere i butikk. Vet ikke hva power gjør har varer i karantene?

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (4 minutter siden):

Hvorfor det? Det er ingen smittefare med mindre produktene settes direkte ut i butikk..

Om du tenker lenger enn til nesen, så er det faktisk det. De på Elkjøp pakker alltid opp varen for å sjekke at alt er som det skal være med produktet og at alt av tilbehør er der...flere muligheter for smitte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, TwoFace said:

Om du tenker lenger enn til nesen, så er det faktisk det. De på Elkjøp pakker alltid opp varen for å sjekke at alt er som det skal være med produktet og at alt av tilbehør er der...flere muligheter for smitte.

Viruset lever ikke lenge på døde flater. Sett det til side i fire døgn, så er det helt safe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elkjøp har 50 dagers åpent kjøp. Bare å bytte :)

 

Edit: beklager, ser nå at de fortsatt ikke vil ta i mot brukte varer. Trodde de hadde gått tilbake til gamle åpent kjøpt praksisen, mener de prate om det siste jeg var innom.  Du kan eventuelt sende mail? eller ta turen ned å snakke med de.

 

 

Endret av Tarzan93
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (29 minutter siden):

Viruset lever ikke lenge på døde flater. Sett det til side i fire døgn, så er det helt safe.

Kan du være så snill å forklare i detalj hvordan dette skal gjøres? Og hvordan en skal levere dette tilbake til butikken? Ta utgangspunkt i f.eks en vaskemaskin i en 1-roms leilighet.

Hvor skal en bo i de 4 døgnene?

Endret av FranZe
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (13 timer siden):

Hvorfor det? Det er ingen smittefare med mindre produktene settes direkte ut i butikk..

Hæ? Hvem som tar i produktene da? 

Dette er uansett ett tilbud så ta no til takke med det i stedenfor å sutre. 

 

Tviler på du sitte med kompetansen til å uttale deg slik du gjør, og om du gjør bør du du finne deg en ny jobb da du sutrer over dette under en pandemi. 

Dine enkle løsninger er ikkje gjennomførbare 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Villfaren said:

Hæ? Hvem som tar i produktene da? 

Dette er uansett ett tilbud så ta no til takke med det i stedenfor å sutre. 

 

Tviler på du sitte med kompetansen til å uttale deg slik du gjør, og om du gjør bør du du finne deg en ny jobb da du sutrer over dette under en pandemi. 

Dine enkle løsninger er ikkje gjennomførbare 

Jeg har på ingen måte sutret om dette.

Kompetansen min på området er god nok, og jeg trives i jobben min.

Poenget er at virus ikke smitter via hånden. Det er helt ufarlig å ta på et infisert produkt, og å oppholde seg i et rom med et infisert produkt. Det viktige er å vaske/sprite hender før du tar hånden til øyne/munn/nese der viruset kan få innpass i kroppen.

At en ansatt på Elkjøp tar i mot et produkt og setter det til side utgjør ingen fare, så fremt den ansatte har god håndhygiene. Det er like farlig/ufarlig med alle produktene kundene tar på i butikken.

Lenke til kommentar
akira7 skrev (18 timer siden):

Tror regelen for Elkjøp nå er at du kun kan returnere om den er uåpnet

Åpent kjøp hos Elkjøp

Jeg har unngått å kjøpe hos Elkjøp, da det er veldig dum regel. Hvordan kan kunden prøve ut produktet om det ikke lar seg åpne varen.

Feil elkjøp er vanskeligere, også komplett, siden det kan gi smitte for ansatte, da de kan ikke vite sikkert om personen som returnerer er i karantene etc. Usikkert hva power gjør, nå er det en stund siden jeg slet å returnere før sommeren, men uansett tviler jeg på det har skjedd mye i butikker.  Faktisk er smittervern verre nå i oslo og større byer siden sommeren og mars. Før slapp man munnbind nå må man ha munnbind enkelte steder hvis man ikke kan ungå 2 meters avstand.

Sitat

Poenget er at virus ikke smitter via hånden. Det er helt ufarlig å ta på et infisert produkt, og å oppholde seg i et rom med et infisert produkt. Det viktige er å vaske/sprite hender før du tar hånden til øyne/munn/nese der viruset kan få innpass i kroppen.

Det er ikke corona som er mest farlig.https://www.healthline.com/health/coronavirus-vs-sars#sars

SARS-CoV sies å være farlige en corona også for friske mennesker.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (2 timer siden):

Feil elkjøp er vanskeligere, også komplett, siden det kan gi smitte for ansatte, da de kan ikke vite sikkert om personen som returnerer er i karantene etc. Usikkert hva power gjør, nå er det en stund siden jeg slet å returnere før sommeren, men uansett tviler jeg på det har skjedd mye i butikker.  Faktisk er smittervern verre nå i oslo og større byer siden sommeren og mars. Før slapp man munnbind nå må man ha munnbind enkelte steder hvis man ikke kan ungå 2 meters avstand.

Det er ikke corona som er mest farlig.https://www.healthline.com/health/coronavirus-vs-sars#sars

SARS-CoV sies å være farlige en corona også for friske mennesker.

Det vi kaller koronaviruset er Sars-CoV-2 som forårsaker sykdommen Covid-19.

Sars-CoV-1 er utryddet. https://sml.snl.no/sars

 

Endret av Pc Lynet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (På 6.12.2020 den 12.38):

Jeg har på ingen måte sutret om dette.

Kompetansen min på området er god nok, og jeg trives i jobben min.

Poenget er at virus ikke smitter via hånden. Det er helt ufarlig å ta på et infisert produkt, og å oppholde seg i et rom med et infisert produkt. Det viktige er å vaske/sprite hender før du tar hånden til øyne/munn/nese der viruset kan få innpass i kroppen.

At en ansatt på Elkjøp tar i mot et produkt og setter det til side utgjør ingen fare, så fremt den ansatte har god håndhygiene. Det er like farlig/ufarlig med alle produktene kundene tar på i butikken.

Vennligst les hvordan corona kan smitte 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...