Gå til innhold

Nå vil Grønn kontakt bygge europeisk ladenettverk – skifter navn


Anbefalte innlegg

Bengt Who skrev (8 timer siden):

Jeg forventer mer av en leser av TU. Minuttprisen blir jo neglisjerbar. Circle k sin løsning er dyr og gjør at langt flere står mye lengre enn nødvendig for å lade til nesten 100%. 

Cirkle K sin løsning koster omtrent det den må for et dropin-ladenettverk. De burde kanskje lagt inn en tvungen avslutning om ladeeffekt falt under 20% og 'parkeringsgebyr' om du står uten å lade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
19 hours ago, Simen1 said:

Et annet salig kaos med subsidieladerne er de usammenhengende ladekartene som ikke en gang finnes i bilen og ikke viser live-status hverken på antall ledige eller om laderen er i orden eller ute av drift.

Det er egentlig helt utrolig at det ikke er lettere å lese sanntidsstatus fra ladestasjonene enkelt på navigasjonen i bilene. Til og med Google Maps begynner sånn smått å få den funksjonaliteten, og jeg mistenker at det eneste som stopper GM fra å vise det på alle stasjoner er at leverandørene ikke åpner for at andre kan lese statusen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
15 hours ago, oophus said:

https://evflux.pro/id3-interior/

I ID.3 så er det en "Chip card reader unit" i koppholderen, så det kan tyde på at VW gjennom MEB plattformen har tenkt på dette med betalingsformer til senere. 

  1. The schematics show that the ID3 has a chip card reader in the second cup holder (component #2 in front center console). If this hardware is in the 1st edition cars then it infers that VW will push an update some time in the future that will allow you to start the car using a RFID card instead of having the key with you all the time. If this hardware is not in the 1st edition perhaps this is something VW will look to offer in future editions of the ID3.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
unik42 skrev (1 time siden):
  1. The schematics show that the ID3 has a chip card reader in the second cup holder (component #2 in front center console). If this hardware is in the 1st edition cars then it infers that VW will push an update some time in the future that will allow you to start the car using a RFID card instead of having the key with you all the time. If this hardware is not in the 1st edition perhaps this is something VW will look to offer in future editions of the ID3.

Er det en HF-RFID reader, så kan man anta at mobilene kan lese av den, og at det dermed også kan utnyttes for betaling. Han som har laget denne siden spekulerer mye i slikt, så man vet jo ikke ennå hva den er for. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...