Gå til innhold

Alternativ til shrugs?


fleur

Anbefalte innlegg

Kjører et splitprogram hvor jeg kjører skulderpress med hantler den ene dagen og shrugs den andre. Men shrugs får jeg ikke til og er veldig ubehagelig for meg, for jeg klarer ikke den bevegelsen å få skuldrene høyt opp. Er det noe alternativer jeg kan ta her? Har benk, hantler og stang. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
fleur skrev (På 5.11.2020 den 8.16):

Kjører et splitprogram hvor jeg kjører skulderpress med hantler den ene dagen og shrugs den andre. Men shrugs får jeg ikke til og er veldig ubehagelig for meg, for jeg klarer ikke den bevegelsen å få skuldrene høyt opp. Er det noe alternativer jeg kan ta her? Har benk, hantler og stang. 

Greier du bevegelsen uten noe vekt? Då tar du alt for mye vekt. Hør på kroppen din. Å kjøre så tungt at du ikkje greier bevegelse/det blir ubehagelig er å be om skader.

Kvifor går du til gym? For å bygge muskler eller for å løfte mest mulig i benk/shrugs/whatever? For å bygge muskler, må du gi optimalt belastning og gjøre en teknisk riktig utførsel av øvelsen. Å ta mest mulig vekt, kjøre med ræve teknikk vil ikkje føre deg langt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
aomt skrev (4 minutter siden):

Greier du bevegelsen uten noe vekt? Då tar du alt for mye vekt. Hør på kroppen din. Å kjøre så tungt at du ikkje greier bevegelse/det blir ubehagelig er å be om skader.

Kvifor går du til gym? For å bygge muskler eller for å løfte mest mulig i benk/shrugs/whatever? For å bygge muskler, må du gi optimalt belastning og gjøre en teknisk riktig utførsel av øvelsen. Å ta mest mulig vekt, kjøre med ræve teknikk vil ikkje føre deg langt.

Lykke til!

Nei fikser det ikke uten vekt heller. Å løfte skuldrene får jeg bare ikke til, det er ubehagelig 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...