Gå til innhold

Pris Antydning på Stasjonær som jeg ønsker solgt!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil veldig gjerne høre om det er noen her som kan litt mer om Datamaskiner enn meg selv.
Har en Stasjonær fra 2017 som jeg vil selge til kjøp av ny oppgradert års modell.

Denne Stasjonære Dataen har disse Spesifikasjonene:
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core i7-4790K @ 4.GHz Haswell 22nm Technology
32.0GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (9-9-9-24)
ASUSTeK COMPUTER INC. Z97-P (SOCKET 1150)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER (Gigabyte)
465GB Samsung SSD 850 EVO 500GB (SATA (SSD))
Kabinett: CM Storm Scout II Advanced Gaming Sort
LAN Internett Port 408567744_Skjermbilde2020-10-30202400.png.afac3b76945133115a6b1f3c32fd0b48.png

Endret av Kristoffer.E
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tipper du kan forvente noe mellom 3.000 og 5.000,-.

Det kan godt være du har kjøpt PC i 2017, men CPU ble erstattet av 6700K i 2015 av Intel. CPUen er fortsatt relativt, OK. Jeg har hatt flere 4790k, og pakket bort den siste for 2-3 mnd siden.

Skjermkortet er av nyere dato, uten å være kjempebra. Masse RAM (DDR3). Hovedkort med støtte for m.2. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 11/10/2020 at 2:38 PM, Prusk said:

Tipper du kan forvente noe mellom 3.000 og 5.000,-.

Det kan godt være du har kjøpt PC i 2017, men CPU ble erstattet av 6700K i 2015 av Intel. CPUen er fortsatt relativt, OK. Jeg har hatt flere 4790k, og pakket bort den siste for 2-3 mnd siden.

Skjermkortet er av nyere dato, uten å være kjempebra. Masse RAM (DDR3). Hovedkort med støtte for m.2. 

Så jeg kan forvente å få 4000,-kr  for den 

Lenke til kommentar
ultrastasjon skrev (11 timer siden):

Ser nå at det var 32GB DDR3 RAM. Da får du nok solgt den for 8000. Husk at det er mest antagelig 1600mhz, er bare feil i speccy med at det står 799mhz.

Det vil overraske meg om han får 8k for denne, og hadde en bekjent spurt meg om det var verdt det, hadde jeg glatt avvist det.

Jeg hadde ikke blitt overrasket over å se den på finn.no til 8k, men jeg mener det er en helt urealistisk pris.

Lenke til kommentar
Prusk skrev (1 time siden):

Det vil overraske meg om han får 8k for denne, og hadde en bekjent spurt meg om det var verdt det, hadde jeg glatt avvist det.

Jeg hadde ikke blitt overrasket over å se den på finn.no til 8k, men jeg mener det er en helt urealistisk pris.

Enig, høres helt urealistisk ut. Jeg ville også satset på å få igjen mellom 3-4k.

Lenke til kommentar

Du kan legge den ut på Finn.no for 20.000,-, det er ikke forbudt. Jeg tror bare du må lavere for å få solgt den. PCer som ligger på finn lenge er overpriset, og blir neppe solgt for summen de ligger der. Jeg har kjøpt og solgt PCer på finn, og jeg har aldri hatt noe liggende lenger enn 2-3 dager. 

Jeg ville lagt den ut for 5000,- og tatt bud i nærheten for å bli kvitt den relativt raskt. Ikke skriv i annonsen at du ønsker bud om du ønsker 5000,-. Finn.no er ikke en auksjon, så du får aldri mer enn du legger ting ut for, og kan i de fleste tilfeller forvente at folk pruter.

Tips: Skriv hvordan ytelsen er i forhold til nyere CPUer - eks. "Ytelse som Intel i3 9100/10400f."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tar utgangspunkt i hva jeg tror den vil gå for, men jeg utelukker selvsagt ikke at noen kan betale langt mer for den.

Det er mange folk på bruktmarkedet - både kjøpere og selgere. Mange har sikkert ikke peiling, så du kan sikkert få 8000,- for den, men jeg blir overrasket om den går for mer enn 5000,-. Mulig man får mer om man skriver at den fungerer til Fortnite og Minecraft osv. Det har jeg aldri prøvd. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (4 timer siden):

Du kan umulig ha utprøvd denne hypotesen din, fordi ingen kommer deg seriøst om du legger ut en PC til 15.000kr over prisantydning.

Jeg må bare beklage avsporingen, men jeg blir nesten målløs...

Hvor mye leste du av innlegget du siterer deler fra? Du siterer ikke hypotesen min, du siterer en faktasetning og du tillegger meg en hypotese. Hypotesen min kommer på de påfølgende setninger, som jeg også bygger på litt empiri. 

Prusk skrev (På 17.11.2020 den 21.44):

Du kan legge den ut på Finn.no for 20.000,-, det er ikke forbudt. Jeg tror bare du må lavere for å få solgt den. PCer som ligger på finn lenge er overpriset, og blir neppe solgt for summen de ligger der. Jeg har kjøpt og solgt PCer på finn, og jeg har aldri hatt noe liggende lenger enn 2-3 dager. 

Har trådstarter solgt PCen ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I alle dager... Dette er total avsporing av tråden, men jeg føler dette ikke kan stå ubesvart:

Jeg ser du er administrator, så jeg antar du ikke troller. 

Jeg har aldri påstått at flåsete prissetting av noe gir deg en fordel noe sted. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan du klarer å lese det ut i fra innlegget mitt. Jeg skriver jo det diametralt motsatte, og jeg understreket hypotesen i innlegget du siterer første setning fra. Når folk svarer i flere setninger, så kan man ikke dra ut enkeltsetninger, pynte dem med stråmenn for så å påstå at dette er essensen i innlegget. 

Igjen: Jeg har ikke skrevet noe sted at jeg anbefaler å legge noe ut høyt over forventet pris. Jeg skriver, i klartekst, at jeg anbefaler en lavere pris slik at man får solgt varen. Setningen du har sitert ut, står jeg fortsatt ved. Du kan legge den ut på Finn.no for 20.000,-, det er ikke forbudt. Jeg tror bare du må lavere for å få solgt den.*

Hypotese i bold.*

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...