Gå til innhold

Kommer det en etterfølger til Radeon VII?


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
G skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke hacket. Men det ligger på Steampowered. Hvorvidt det skulle være hacket da eller ikke får du spør andre enn meg om.

Det var i DirectX 12 det krasjet i demo av SOTTR også på Steampowered.

3700x

x570 Hero8 WiFi

Samsung 970 Evo Plus 1 TB

5600XT Sapphire offisiell biosoppdatert (hentet fra Sapphire online) så det matcher gamle 5700 i ytelse.

Win10 Pro

G.Skill uklokkede CAS 14 3200 B-die 64 Gig

Eneste jeg kan tenke meg her er problemer med minne eller firmwaren i 5600xt, men jeg antar du har testet med en grundig memtest86 og før og etter firmware?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Theo343 said:

Kommer det en etterfølger til  Radeon VII? Hvordan tenker man evt. den vil spec'es?

Ja, CDNA er AMD sin "compute arkitektur" denne ligner mer på Vega enn på Navi.

Første generasjon (CDNA1) er ventet rett over nyttår, har tidligere vært kjent på ryktebørsen som ""Arcturus", produktnavnet kommer til å bli Instinct MI100. Disse kortene vil i likhet med A100 fra Nvidia bruke HBM2e minne ikke GDDRx slik vi ser på "grafikkortene".

Tviler på at AMD kommer til å lage en konsumentversjon av disse, men mulig det blir en "Radeon Pro" modell?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
4 hours ago, Malvado said:

Eneste jeg kan tenke meg her er problemer med minne eller firmwaren i 5600xt, men jeg antar du har testet med en grundig memtest86 og før og etter firmware?

Nei har ikke testet med memtest86, og den testen er jo litt drøy grundig å få kjørt (skal jo ta timesvis, eller dagesvis). Tror ikke det er noe rusk i RAM, rapporterer som i orden i Taiphoon burner etter at man får slått av Asus Aura i Windows 10. I og med at 5600xt-kortet er bedre enn september 5700xt-kortet selv etter firmware fornyelsen, så regner jeg nesten med at det er AMD som må ordne opp i sine sysaker og at alt jeg må gjøre er å reinstallere Windows 10 uten noen som helst varige filer fra den gamle innstallasjonen. Det er mine tanker.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...