Gå til innhold

Google TV - Google Cast - 2020 - Erfaringer?


Anbefalte innlegg

T2000 skrev (På 31.10.2020 den 11.44):


USD 49,99 fra Google med gratis frakt til JetCarrier.

Kostnader på frakt og mva på kr 308,- i tillegg, så totalt ca kr 800,-

Limer inn hele beregningsgrunnlaget fra JetCarrier slik at man kan se de ulike beregningene.

Takk, bestilte selv nå. Google anslår shipping rundt 20 Nov. Så blir å vente litt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin liten sak. Kunne godt tenke meg å bytte ut fjernkontrollen til Shield med denne.

Synes Google har merkelig branding her. Chromecast with Google TV. Strengt tatt, så burde jo dette være omvendt; Google TV with Chromecast. 

Personlig så er jeg ikke en tilhenger av så mye recommendations og bloat som denne boksen er bygget på. Liker da heller bedre gamle Android TV. Er det mulig å slå disse tingene av?

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (17 timer siden):

Er det mulig å slå disse tingene av?


Ja, det er mulig å slå ting av. Man kan også tilpasse feed slik at bare det man finner interessant vises.

For min del ser jeg på hovedsiden sett fra toppen:

- Appene dine (installerte apper, som jeg også har sortert slik at de passer mitt bruk)

- Fortsett å se (hos meg viser det serier og ikke ferdig sette filmer fra Netflix. Liker denne som gjør det raskt å fortsette det man ser)

- YouTube (forslag tilsvarende det man ser inne i appen. Også greit)

- RiksTV (forslag fra både tv-kanaler og HBO.)

- NRK (forslag)

 

Synes det ser ganske bra ut og så lenge man kan tilpasse visning og den i tillegg lærer hva jeg liker så fungerer det bra. Til å begynne med viste den alt for mye som jeg fant uinteressant. Ting føles ikke påtvunget i det hele tatt og man kan også sette opp hjem-skjermen til kun å vise installerte apper.

Enig med branding. Mulig Google forsøker nå alle de som allerede kjenner produktet Chromecast og tenker markedsføringen er lettere den veien. Også mange potensielle kunder blant eksisterende Chromecast brukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, T2000 said:


Ja, det er mulig å slå ting av. Man kan også tilpasse feed slik at bare det man finner interessant vises.

For min del ser jeg på hovedsiden sett fra toppen:

- Appene dine (installerte apper, som jeg også har sortert slik at de passer mitt bruk)

- Fortsett å se (hos meg viser det serier og ikke ferdig sette filmer fra Netflix. Liker denne som gjør det raskt å fortsette det man ser)

- YouTube (forslag tilsvarende det man ser inne i appen. Også greit)

- RiksTV (forslag fra både tv-kanaler og HBO.)

- NRK (forslag)

 

Synes det ser ganske bra ut og så lenge man kan tilpasse visning og den i tillegg lærer hva jeg liker så fungerer det bra. Til å begynne med viste den alt for mye som jeg fant uinteressant. Ting føles ikke påtvunget i det hele tatt og man kan også sette opp hjem-skjermen til kun å vise installerte apper.

Enig med branding. Mulig Google forsøker nå alle de som allerede kjenner produktet Chromecast og tenker markedsføringen er lettere den veien. Også mange potensielle kunder blant eksisterende Chromecast brukere.

Det du beskriver der minner meg om Android TV. Ville nok kjøpt denne om det ikke var for at jeg nylig fikk meg Nvidia Shield. Det ryktes forøvrig at Shield'en også skal få Google TV etterhvert. Vil da anta at det samme skjer med MiBoxen

Er enig i at det ser bra ut. Det spekuleres i at navneskifte kommer fra at Google ikke ønsker at folk skal blande Android TV med TV-bokser som kjører vanlig Android. Noe som er forståelig. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Kjedelig for dere som ikke fikk sendt. Ser at det er noen som selger på Finn.no til relativt høye priser.

 

Tilbake til flere erfaringer:

  • Et lite irritasjonsmoment som jeg opplever når jeg slår på TV via remote er at det ser ut som remoten enkelte ganger bruker litt tid på å parre seg meg Chromecast slik at det tar litt tid før jeg får bla i menyer. Kanskje ikke mer enn et halvt minutt, men føles lenge.
  • Programoversikten i RiksTV appen synes jeg er litt dårlig. Ingen tidslinje slik gode programguider har. Til tross for dette benytter jeg mer eller mindre Chromecast´en til alt jeg ser på RiksTV. 
  • T-We sin app er enda ikke kompatibel og avslutter uten noe forvarsel ved oppstart. Casting av T-We fra app på iPad eller Android mobil er uproblematisk.
  • Av en eller annen grunn får jeg ikke koblet meg på NAS via Kodi. Dette fungerte uten problemer da jeg kjørte Kodi på Raspberry Pi før jeg mottok min Chromecast. Har ikke endret noe konfig på NAS. Må forske litt i det.
  • Er litt morsomt å kunne si "Slå på TV" eller "TV på" til mine enheter med Google Assistent. Nyttig, tja. Har dog lagt inn i rutinen at når jeg sier "God Natt" så slås både lys og TV av. Remote må ha relativt fri sikt mot TV da den bruker innebygd IR.
  • Får ikke konfigurert volumkontroll på Primare Pre 30 forforsterker til å kunne styres fra Chromecast Remote.

Ellers er jeg foreløpig godt fornøyd med min nye Chromecast.

 

 

Lenke til kommentar

Dette høres bra ut. Apple TV app til nye Chromecast tidlig 2021.

 

Google’s new Chromecast is getting an Apple TV app soon

 

Sitat

Google’s latest Chromecast with Google TV is filling in one of its biggest missing apps, with the company announcing that it’ll soon be offering an Apple TV app in early 2021. 

The Apple TV app will function similarly to other versions of Apple’s service on other devices, allowing subscribers to watch Apple TV Plus original shows, movies, and documentaries (including Ted Lasso and other shows that are not Ted Lasso, which are therefore less good). Those Apple TV originals will be integrated into Google TV’s content aggregation system, too, allowing the software to recommend them based on your interests.

 

Lenke til kommentar

Pga feilkommunikasjon innad i familien som førte til en dobbeltbestilling har jeg en splitter ny, uåpnet Chromecast 4K til overs (i Oslo). Går vel antagelig på Finn etterhvert, men om noen ønsker seg Chromecast til jul, send meg en PM så kan jeg kanskje hjelpe:)

edit: borte:) God jul!

Endret av Kaplan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Ok, ja det gir meining, for den plukka også automatisk opp noen av mine andre apper, men altså ikkje NRK TV.
Men det er uansett merkelig at NRK heller ikkje kommer opp når man søker etter apper inne i Google TV.

Lurte på om det kunne være noen form for blokkering siden sticken er kjøpt fra USA, men antar andre her har også kjøpt fra USA.

Lenke til kommentar

Har hatt denne noen måneder nå, stort sett fornøyd med unntak av HBO Nordic selvfølgelig. Noen som har fått den til å virke? Den starter normalt men lagger noe helt forferdelig. tipper den viser 10 bilder i sekundet. Dette er ikke netverket. Den virker bra hvis jeg caster fra telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...