Gå til innhold

Forslag til ny (god) tlf uten buet skjerm


Anbefalte innlegg

Hei!

Alltid vært Androidbruker, og vært passe fornøyd med min siste telefon, Oneplus 7 pro.

Ytelse, skjermkvalitet, kamera, helt fantastisk. Noe jeg absolutt vil unngå å ha igjen er buet skjerm. Selv med deksel på blir det mange feiltrykk, dessuten håpløst å få skjermbeskyttere til å holde seg på mer enn 4-8 uker. Liker dessuten ikke den ekstra utsattheten i tilfelle tlf. går i bakken.

Ønsker likevel at den nye telefonen skal ha tilsvarende kvaliteter og ytelse som Oneplus 7 pro, men absolutt ikke kurvet skjerm.

Forslag?

Kanskje på tide å prøve Iphone, om de ikke har buet skjerm de også...

Takker på forhånd for tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta et år med iPhone å se om det er noe for deg. Liker du å fikle litt med telefonen er det kanskje ikke veien, men om du liker at ting bare virker og at apper er mer gjennomført og fungerer bedre så er ikke iPhone feil. Jeg bruker android på privat tlf og iPhone på jobb så har daglig erfaring med begge deler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er selv glad i Oneplus og bruker i dag Oneplus Nord, men jeg hadde sterkt vurdert Samsung S20 FE 5G i ditt filfelle. Er flere bugs jeg opplever med Nord, og er på nippet til å gi den opp.

S20 FE har flat skjerm med 120hz, trådløs lading, IP68 rating og ikke minst snapdragon 865 SOC.  Samsungs ONE UI har blitt utrolig bra i funksjonalitet, samt mht optimalisering. Oxygen OS 11 ligner veldig på ONE UI, så Oneplus går litt bort fra "stock android" sånn sett.

 

Endret av Mortiepants
Lenke til kommentar
minim skrev (9 timer siden):

Ta et år med iPhone å se om det er noe for deg. Liker du å fikle litt med telefonen er det kanskje ikke veien, men om du liker at ting bare virker og at apper er mer gjennomført og fungerer bedre så er ikke iPhone feil. Jeg bruker android på privat tlf og iPhone på jobb så har daglig erfaring med begge deler. 

kunne aldri tenkt meg å hatt iphone.  begrensende.  kan ikke endre på ikonene som jeg vil eller ha chattebobler.  mangler 5g og 120hz  skjerm og skikkelig hurtiglading og vennelading and the list goes on.

og syns ikke appene er noe bedre gjort på iphone annet en snapchat er bedre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (59 minutter siden):

kunne aldri tenkt meg å hatt iphone.  begrensende.  kan ikke endre på ikonene som jeg vil eller ha chattebobler.  mangler 5g og 120hz  skjerm og skikkelig hurtiglading og vennelading and the list goes on.

og syns ikke appene er noe bedre gjort på iphone annet en snapchat er bedre

For de aller fleste er det ikke noe problem. Ikoner er en vanesak og det samme er chattebobler. 5g er bare tull i lang tid enda. Hurtiglading de få gangene det trengs er dog genialt. Har 50Watt lader på Android telefonen og den kan toppes opp for ganske lang brukstid før jeg springer ut døren om jeg har glemt lading, men lader 99% av tiden over natt så det er litt vanesak dette også. 

Da kan du ikke ha mye erfaring med de to for apper er utvilsomt bedre optimalisert for iOS. Det er det vel rimelig bred enighet om og årsaken er ganske enkelt stor brukermasse på mindre hw/sw variasjoner hos Apple. Generelt fungerer ting bare så mye bedre i iOS systemet så om fikling ikke er din greie er iphone et helt topp valg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (19 minutter siden):

For de aller fleste er det ikke noe problem. Ikoner er en vanesak og det samme er chattebobler. 5g er bare tull i lang tid enda. Hurtiglading de få gangene det trengs er dog genialt. Har 50Watt lader på Android telefonen og den kan toppes opp for ganske lang brukstid før jeg springer ut døren om jeg har glemt lading, men lader 99% av tiden over natt så det er litt vanesak dette også. 

Da kan du ikke ha mye erfaring med de to for apper er utvilsomt bedre optimalisert for iOS. Det er det vel rimelig bred enighet om og årsaken er ganske enkelt stor brukermasse på mindre hw/sw variasjoner hos Apple. Generelt fungerer ting bare så mye bedre i iOS systemet så om fikling ikke er din greie er iphone et helt topp valg. 

uenig.

 

ikoner er ikke vanesak.  på min samsung kan jeg velge å bare ha ikonene i nedre del slik at jeg ser dattra mi på bakgrunsbildet.  det kan man ikke på en iphone.   120 hz skjerm er også en god oppgradering og 5g rulles fort ut nå så greit å ha om man ikke bytter telefonen årlig.   

Jeg er veldig oppdatert på telefon markedet og har hatt et stort antall iphones og samsung og oneplus gjennom tidene men landet alltid tilbake på samsung pga den  er enkel i bruk og får bruke telefonen til det jeg vil.

 

Chatteboblene er også veldig kjekt.  tar lengre tid å bytte program for å lese meldingene for å så bytte tilbake.  ja du blir vandt til det men liker denne løsningen bedre

Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (37 minutter siden):

uenig.

 

ikoner er ikke vanesak.  på min samsung kan jeg velge å bare ha ikonene i nedre del slik at jeg ser dattra mi på bakgrunsbildet.  det kan man ikke på en iphone.   120 hz skjerm er også en god oppgradering og 5g rulles fort ut nå så greit å ha om man ikke bytter telefonen årlig.   

Jeg er veldig oppdatert på telefon markedet og har hatt et stort antall iphones og samsung og oneplus gjennom tidene men landet alltid tilbake på samsung pga den  er enkel i bruk og får bruke telefonen til det jeg vil.

 

Chatteboblene er også veldig kjekt.  tar lengre tid å bytte program for å lese meldingene for å så bytte tilbake.  ja du blir vandt til det men liker denne løsningen bedre

Les den setningen en gang til og si høyt til deg selv at ikoner ikke er en vanesak :D Uansett, du kan gjøre dette med bilde widget der du viser bildet øverst eller bare ha ikoner i øvre del og bilde av dattra di i nedre del. Det er bare en vanesak også og et helt tullete konstruert behov som du bør se selv om du leser setningene en gang til. 

120Hz er en god oppgradering ja, men heller ikke noen dealbreaker. En merker forskjell, men har man hatt 60Hz før så er det absolutt ingen big deal å fortsette på det. Nye iphone kommer sikkert med 120Hz skjerm og 5G så om det er veldig viktig så er det bare å vente litt. 5G spiller nada rolle på lang tid enda da bare noen få byer er utbygget og 4G gir plenty hastighet fra før. Kan fint ha telefon i både 3 og 4 år uten 5G siden 4G ikke fjernes igjen på lik linje med 3G nå. 

Det er jeg også. Bruker å ha minst 2 android flaggskip i løpet av året samt siste iphone. Må ha iphone til jobb bruk også siden der er jeg avhengig av notifikasjoner som alltid virker og en tilnærmet bug-fri hverdag. På privaten kan jeg fikle med android.

 

Kjekt, men heller ikke noe annet enn en vanesak. På android har de også i god stil ikke klart å implementere chattebobler skikkelig sammen med gestures. På alle apper sveiper jeg fra bunn og opp for å minimere dem og gå til hjem skjerm. Dette fungerer også om man har en app åpen, går inn i chatte bobler og sveiper opp. Så intensjonen om at dette skal virke er der, men dersom man allerede er i hjem skjerm, åpner chattebobler og så sveiper fra bunn så registreres sveipet på hjem skjermen uten å lukke chatteboblene. Da må en trykke over chatteboblene på den mørke delen av hjem skjermen for å få minimert chattebobler så en kommer til hjem skjerm. Dette er bare et eksempel på små bugs man stadig ser igjen i android som en slipper å fikle med i iOS fordi det er langt mindre android skin, versjoner og hw varianter så bugs fanges opp mye raskere og blir utbedret raskere. 

Lenke til kommentar

Hv aslags prisklasse snakker vi om da? S20 FE er jo kanskje det beste du får med flat skjerm, men den er ikke billig. S10E er jo også en bra telefon, med lavere pris og flat skjerm. Selv om den ikke er nyest.

 

iPhone har ikke buet skjerm, men de er jo heller ikke gratis. Hva med en iPhone SE. Mye telefonytelse for relativt lav pris.

Lenke til kommentar

TS: om du har hatt Android i lang tid og fornøyd med det, vil jeg anbefale at du fortsetter med det. Går du over til iPhone så finner du fort ut at du irriterer deg over alle mulige små ting som bare fungerer på Android. Dette er gjerne funksjoner som kommer til iOS noe frem i tid.

Av telefoner, så er det nok OnePlus Nord eller Samsung S20 FE du bør se nærmere på.

Lenke til kommentar
Merko skrev (14 minutter siden):

TS: om du har hatt Android i lang tid og fornøyd med det, vil jeg anbefale at du fortsetter med det. Går du over til iPhone så finner du fort ut at du irriterer deg over alle mulige små ting som bare fungerer på Android. Dette er gjerne funksjoner som kommer til iOS noe frem i tid.

Av telefoner, så er det nok OnePlus Nord eller Samsung S20 FE du bør se nærmere på.

ikke glem Oneplus 8t som kommer nå. den blir direkte konkurent til FE:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...