Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, MariusJS said:

Korrekt, summen du har betalt spiller ingen rolle

Hovedregelen er 'Det er bare kunden som kan heve kjøpet'  Selger kan selvfølgelig tilby å heve kjøpet, men kunden kan si nei og vil ha varen reparert, ny tilsvarende vare. Nekter selger kan kunden si til selger at han/hun vil ta saken videre til  forbrukertvist (eller hva det heter)  da gir som regel selger seg... (da skjønner selger at kunden kan forbruker kjøp loven...)

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Nimrad said:

Nettopp det er jo problemet ditt. Om det er umulig å få tak i en tilsvarende erstatningsvare så kan du ikke kreve noe som helst. Da har butikken rett til å tilby pengene tilbake med loven i ryggen.

NEI! Umulig er det jo ikke, de selger jo stadig vekk tilsvarende vare...  og vil hevde at kundene som har reklamert for defekt vare har fortrinn i køen

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Nimrad said:

Nettopp det er jo problemet ditt. Om det er umulig å få tak i en tilsvarende erstatningsvare så kan du ikke kreve noe som helst. Da har butikken rett til å tilby pengene tilbake med loven i ryggen.

Nei - du har inngått en avtale om et produkt og betalt en avtalt pris. Det er dette produktet du har krav på. Selger kan ikke heve kjøpet eller kreve at du skal godta beløpet du betalte i retur. TV2 Hjelper Deg hadde nylig en sak om ei dame som kjøpte noe klær på tilbud som hun ikke fikk, og da var det ikke godt nok at selger hevet kjøpet og betalte henne tilbake. I følge loven kunne hun kjøpe produktene i en annen butikk, og selger måtte så dekke mellomlegget mellom det hun betalte i utgangspunktet (tilbudspris) og det hun måtte betale i en annen butikk.   

Dersom et produkt du kjøper har en vesentlig mangel innenfor reklamasjonsfristen så har selger mulighet til å reparere produktet eller gi deg et tilsvarende nytt produkt. De kan tilby å gi deg penger tilbake, og du kan høflig takke nei og si at du ønsker et nytt tilsvarende produkt i stedet. Problemet nå er jo at det er ekstremt lang ventetid på 3080, så dette alternativet er kanskje ikke så gunstig...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
goofer skrev (8 minutter siden):

Dersom et produkt du kjøper har en vesentlig mangel innenfor reklamasjonsfristen så har selger mulighet til å reparere produktet eller gi deg et tilsvarende nytt produkt. De kan tilby å gi deg penger tilbake, og du kan høflig takke nei og si at du ønsker et nytt tilsvarende produkt i stedet. Problemet nå er jo at det er ekstremt lang ventetid på 3080, så dette alternativet er kanskje ikke så gunstig...?

Man har ikke rett på omlevering (få et tilsvarende produkt) hvis det er umulig å få til eller påfører selgeren urimelige kostnader. Det står veldig svart på hvitt i loven.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (14 minutter siden):

Man har ikke rett på omlevering (få et tilsvarende produkt) hvis det er umulig å få til eller påfører selgeren urimelige kostnader. Det står veldig svart på hvitt i loven.

De har 3080 kort på lager, suprim. Ser ikke det som urimelige kostnader

Lenke til kommentar
shinsengumi skrev (1 minutt siden):

Komplett, men tipper alt går til utestående ordre. Jeg har fulgt med som en hauk i 2 dager nå

Nei, de har ikke Suprim selv om det står under "Vis alt på lager" Det er feilinformasjon bekreftet av kundeservice.

Hadde det vært tilgjengelig hadde det vært mulig å bestille.

Endret av mitres
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...