Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
N o r e n g skrev (7 timer siden):

Du møtte nok en ansvarlig selger der. Vet ikke hvordan det er med Series X, men datakomponenter tar ekstremt lang tid å få inn (hvis de kommer inn). Når det ikke er oppgitt noen dato i systemet pleier jeg stort sett også å si at varen er sperret for bestilling, ettersom alternativet er at kunden drar kortet og blir ventende i 4-10 måneder (det er ikke en overdrivelse). Rett og slett god kundeservice å nekte i slike tilfeller.

God kundeservice er jo å forklare nettopp det du skriver og gi valg om kunden ønsker å gå videre eller ikke. Å bare si "Sorry, det er sperret" er ikke det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld skrev (3 minutter siden):

God kundeservice er jo å forklare nettopp det du skriver og gi valg om kunden ønsker å gå videre eller ikke. Å bare si "Sorry, det er sperret" er ikke det.

Hvor mange kunder tror du faktisk tror på meg hvis jeg sier 4-12 måneder leveringstid?

Mitt inntrykk er at 9/10 kunder vil begynne å spørre om status etter 1 måned har gått, og når man ikke kan si noe som helst blir de frustrerte. Etter det har gått 2 måneder begynner de å kreve kompensasjon, da har butikken tapt penger på å utføre det du kaller "god kundeservice."

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp til å forstå oppdateringene til proshop. Har bestilt tuf oc og merket meg at det for ca 1 uke siden stod litt over 1000 bestillinger mens det nå står 980 ca. Betyr dette a) at det tallet som står på bestillinger er ordre som ikke fullført (at tallet synker etterhvert som det leveres DERSOM ingen nye bestillinger kommer inn)? Eller b) at et visst antall folk har avbestilt sine tuf oc? 

Endret av Conkey
Skriveleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Conkey said:

Trenger litt hjelp til å forstå oppdateringene til proshop. Har bestilt tuf oc og merket meg at det for ca 1 uke siden stod litt over 1000 bestillinger mens det nå står 980 ca. Betyr dette a) at det tallet som står på bestillinger er ordre som ikke fullført (at tallet synker etterhvert som det leveres DERSOM ingen nye bestillinger kommer inn)? Eller b) at et visst antall folk har avbestilt sine tuf oc? 

Tallet viser antall ikke leverte bestillinger. De har vel fått inn noen Tuf oc så noen har vel fått sine kort, har ikke fulgt så nøye med

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (2 timer siden):

Hvor mange kunder tror du faktisk tror på meg hvis jeg sier 4-12 måneder leveringstid?

Mitt inntrykk er at 9/10 kunder vil begynne å spørre om status etter 1 måned har gått, og når man ikke kan si noe som helst blir de frustrerte. Etter det har gått 2 måneder begynner de å kreve kompensasjon, da har butikken tapt penger på å utføre det du kaller "god kundeservice."

Å tape penger på "god kundeservice" er bedre enn å tape omsettning/inntjening basert på dårlig kundeservice. Vanskelig å overleve uten kunder.

Endret av thomjak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (2 timer siden):

Hvor mange kunder tror du faktisk tror på meg hvis jeg sier 4-12 måneder leveringstid?

Mitt inntrykk er at 9/10 kunder vil begynne å spørre om status etter 1 måned har gått, og når man ikke kan si noe som helst blir de frustrerte. Etter det har gått 2 måneder begynner de å kreve kompensasjon, da har butikken tapt penger på å utføre det du kaller "god kundeservice."

Greit jeg gir meg. Når du hanskes med idioter må du bare ta valget for dem. Jeg er han ene 1/10 de som gjerne ønsker å vite hva valgene består av

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (3 timer siden):

Hvor mange kunder tror du faktisk tror på meg hvis jeg sier 4-12 måneder leveringstid?

Mitt inntrykk er at 9/10 kunder vil begynne å spørre om status etter 1 måned har gått, og når man ikke kan si noe som helst blir de frustrerte. Etter det har gått 2 måneder begynner de å kreve kompensasjon, da har butikken tapt penger på å utføre det du kaller "god kundeservice."

Jeg har foreløpelig ikke kontaktet Elkjøp angående mitt kjøp av 3080, etter og ha lest her inne har jeg såpass skjønt at kortene ikke kommer før Januar 2021.

Hva har jeg krav på? nå tenker jeg på at pengene kunne ha vært på konto + renter i disse månedene en må vente.

Lenke til kommentar
koford skrev (2 minutter siden):

Jeg har foreløpelig ikke kontaktet Elkjøp angående mitt kjøp av 3080, etter og ha lest her inne har jeg såpass skjønt at kortene ikke kommer før Januar 2021.

Hva har jeg krav på? nå tenker jeg på at pengene kunne ha vært på konto + renter i disse månedene en må vente.

Ikke for å være en sånn disse-type, men er ikke mange øre du ville fått i renter nå om dagen. Men ville stolt spørsmålet til Forbrukerrådet eller lignende som en kuriositet

Lenke til kommentar
Conkey skrev (4 minutter siden):

Ikke for å være en sånn disse-type, men er ikke mange øre du ville fått i renter nå om dagen. Men ville stolt spørsmålet til Forbrukerrådet eller lignende som en kuriositet

Ja du har nok rett, jeg vet ikke.. jeg bare måtte si noe haha.. uhm ja.. sååå.

Lenke til kommentar
Conkey skrev (38 minutter siden):

Ikke for å være en sånn disse-type, men er ikke mange øre du ville fått i renter nå om dagen. Men ville stolt spørsmålet til Forbrukerrådet eller lignende som en kuriositet

Ca 20% fortjeneste om du hadde puttet de i btc 17 sep til nå istedenfor å låse de til et kort du ikke får med det første :p

Lenke til kommentar
koford skrev (1 time siden):

Jeg har foreløpelig ikke kontaktet Elkjøp angående mitt kjøp av 3080, etter og ha lest her inne har jeg såpass skjønt at kortene ikke kommer før Januar 2021.

Hva har jeg krav på? nå tenker jeg på at pengene kunne ha vært på konto + renter i disse månedene en må vente.

Hvis Elkjøp har vært tydelige på hva leveringstiden faktisk er har du krav på ingenting.

Skriker du høyt nok og lenge nok, vil du få kompensasjon så lenge du har ventet en stund. Bare å finne en bagatell og ha litt tålmodighet, så møter du til slutt på en kundebehandler som ikke gidder å forklare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...