Jump to content
Sign in to follow this  
Ellen Viseth

Ap: Skuffende at regjeringen ikke går videre på Klemetsrud

Recommended Posts

Det regjeringen gjør her mht Klemetsrud er vel kanskje en rent taktisk manøver. De prøver å presse Fortum, Oslo Kommune og EU mfl til å betale mer for gildet. Dette kan være smart for å se hvilken betalingsvilje som egentlig finnes i "markedet" og hos aktørene når det gjelder å betale for CCS.

• Like 1

Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til karbon-bommen smeller, men de vrir seg nok unna det ansvaret når det skjer. Karbonfangsten minner meg litt om ett visst hezballa som drev med "karbonfangst" i ett lite lager i Beirut havn. 

Edited by EremittPåTur

Lab Roy skrev (2 timer siden):

Det regjeringen gjør her mht Klemetsrud er vel kanskje en rent taktisk manøver. De prøver å presse Fortum, Oslo Kommune og EU mfl til å betale mer for gildet. Dette kan være smart for å se hvilken betalingsvilje som egentlig finnes i "markedet" og hos aktørene når det gjelder å betale for CCS.

Er vell heller ikke så populært om staten skulle puttet enda flere milliarder inn i hovedstaden. 

Det ser ikke ut som Ap har lært noe etter den katastrofale "månelandingen" på Mongstad hvor man hodeløst bevilget penger både til et testsenter (TCM) for å utvikle ny teknologi, samtidig som fullskala utbygging av et renseanlegg på gasskraftverket basert på resultatet fra TCM, ble fullfinansiert. En mer amatørmessig fremgangsmåte og sløsing med offentlige midler skal man lete lenge etter. Selvsagt må ny teknologi kvalifiseres et sted, ikke to, før den finner anvendelse andre steder. Nå må Ap lære av sine feil, og ikke bruke partipolitikk som begrunnelse for å gjenta idiotisk beslutninger.

• Like 4