Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvordan nyse med masken på?

Budeia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis folk nyser, hvordan går det da med maske? Bare holde alt inne i maska og heller tåle at det blir litt fuktig der inne? Men tror sikkert at noe vil slippe ut av maska ved nysing. 

Testing ble liksom regnet for å være en engangsgreie i mars. Nå virker det som testing blir mer og mer forventet. Samtidig har labene begynt å si at de ikke har tid til å analysere alle prøvene, og få gjort de oppgavene de vanligvis gjør. De kan også gå tom for utstyr til analyseringen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Budeia skrev (24 minutter siden):

Hvis folk nyser, hvordan går det da med maske? Bare holde alt inne i maska og heller tåle at det blir litt fuktig der inne? Men tror sikkert at noe vil slippe ut av maska ved nysing. 

Testing ble liksom regnet for å være en engangsgreie i mars. Nå virker det som testing blir mer og mer forventet. Samtidig har labene begynt å si at de ikke har tid til å analysere alle prøvene, og få gjort de oppgavene de vanligvis gjør. De kan også gå tom for utstyr til analyseringen. 

Rett prosedyre er å hoste/nyse i papirtørkle ikke i masken. 

Skrevet
frohmage skrev (21 minutter siden):

Jeg trekker alltid bort maska for å ikke skitne den til når jeg hoster

Din luring ? Og litt mat må en jo dytte inn der av og til.

Skrevet (endret)

Må nyse i maska dersom jeg ikke har mulighet til å gå unna eller er inne. Er jo ikke forkjøla (da ville jeg ikke vært på jobb) så når jeg først nyser kommer det lite/"ingenting" ut, og merker ikke det i maska. Den sitter jo ikke akkurat klistra til trynet. Men kan jeg gå unna og er utendørs drar jeg av maska og nyser i albuen. 

Prosedyren vi har når vi f.eks skal drikke, er å holde maska i den ene stroppen stramt. Den skal aldri henge og slenge fra øret. Pluss antibac eller håndvask før og etter naturligvis.

Endret av Snikpellik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...