Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvordan nyse med masken på?


Budeia

Anbefalte innlegg

Hvis folk nyser, hvordan går det da med maske? Bare holde alt inne i maska og heller tåle at det blir litt fuktig der inne? Men tror sikkert at noe vil slippe ut av maska ved nysing. 

Testing ble liksom regnet for å være en engangsgreie i mars. Nå virker det som testing blir mer og mer forventet. Samtidig har labene begynt å si at de ikke har tid til å analysere alle prøvene, og få gjort de oppgavene de vanligvis gjør. De kan også gå tom for utstyr til analyseringen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Budeia skrev (24 minutter siden):

Hvis folk nyser, hvordan går det da med maske? Bare holde alt inne i maska og heller tåle at det blir litt fuktig der inne? Men tror sikkert at noe vil slippe ut av maska ved nysing. 

Testing ble liksom regnet for å være en engangsgreie i mars. Nå virker det som testing blir mer og mer forventet. Samtidig har labene begynt å si at de ikke har tid til å analysere alle prøvene, og få gjort de oppgavene de vanligvis gjør. De kan også gå tom for utstyr til analyseringen. 

Rett prosedyre er å hoste/nyse i papirtørkle ikke i masken. 

Lenke til kommentar

Må nyse i maska dersom jeg ikke har mulighet til å gå unna eller er inne. Er jo ikke forkjøla (da ville jeg ikke vært på jobb) så når jeg først nyser kommer det lite/"ingenting" ut, og merker ikke det i maska. Den sitter jo ikke akkurat klistra til trynet. Men kan jeg gå unna og er utendørs drar jeg av maska og nyser i albuen. 

Prosedyren vi har når vi f.eks skal drikke, er å holde maska i den ene stroppen stramt. Den skal aldri henge og slenge fra øret. Pluss antibac eller håndvask før og etter naturligvis.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...