Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Suzuki swift?


MiniTrollet

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe min første bil, og har et budsjett på 100 000-120 000, en kompis som er mekaniker anbefalte Suzuki swift pga lite og billig reperasjon, men sa også at kjørekomfort er så som så. 
de jeg har sett på er 2015/16 modeller med kilometer fra 60 000 og opp mot 100 tallet. 
har også sett på 2012/13 sin sports versjon med 1,6 l motor og 136 hk. 
Hvor mange kilometer holder disse før det blir mye tull? 
litt kjørekomfort er viktig men trenger ikke være luksus. Det viktigste for meg er driftsikkerhet og billig i drift!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke erfaring med bilen, men antar at anbefalingen fra mekanikeren/kompis i realiteten først og fremst er knyttet til at motoren er en sugemotor (dvs. motoren får ikke hjelp av turbo/kompressor ved innsuging av luft).

Fordelen med en sugemotor framfor turbo/kompressor-motorer er at det er en enklere konstruksjon. Dvs. mindre som kan gå feil/rimeligere deler/ mindre jobb ved utbedring av feil.

Bilen inkludert motoren har dog svært mange komponenter ellers som det er tvilsomt er billigere å bytte enn på andre biler.

Kortere akselavstand, senking og lavere profil på dekk gir generelt dårligere komfort.

Høyere tyngdepunkt (SUV) kan også gi dårligere komfort.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Forferdelig bil. Mamma hadde en slik. Hun har alltid hatt biler med liten motor. Carina 1.6, polo 1.4.o.l. Men denne er den værste bilen jeg har kjørt. Dårlig komfort. Bildøra var som en papplate som hadde 0 motstand. Man kjenner liksom ingen kvalitet. Du kjenner bare bilnøkkelen er av dårlig kvalitet. Hadde veldig mye problemer med bremsene på denne utgaven også. Taket på bilen fikk fult av små "bulker" etter en haglskur. Alle andre swiftbilene i i hjemmesykepleien erfarte det samme. Føler deg heller ikke noe trygg i en slik bil. 4x4 var kjekt selv om motoren var for svak for å kjøre i dyp snø.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...