Gå til innhold

Utleie gaming-pc


Anbefalte innlegg

Vurderer litt å kjøpe meg en ny gaming pc.
Litt usikker på hvor mye jeg vil bruke den, og tenkte litt på å leie den ut..

Om du var i min situasjon, en casual gamer som gamer mye i perioder, ville du vært interessert i å leie pc?
Ser utrolig mye sportsutstyr til leie på finn, men finner ingen gaming pc-er, hva er grunnen til dette?
Fant en pc på hygglo, men en grei nok pc til 2150,- i uka syntes jeg var meget dyrt..
https://www.hygglo.no/1a3-kraftig-gaming-pc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del er nok det største ankepunktet mot å leige gaming-PC er at det er litt arbeid å hente, koble opp, tilpasse personlege preferansar og deretter laste ned aktuelle spel. 

I tillegg er det sjølvsagt eit personvernaspekt i forhold til å få logga seg ut og slette all personleg data før tilbakelevering. 

Eg trur også at i motsetting til andre sportar så er det nok få gamere som er berre sånn passe interessert. Enten er dei casual gamers som ikkje treng toppspekka gaming-PC, eller så er dei gamers som spelar så ofte at dei investerer i å kjøpe eige utstyr. For skikøyrarar så er det nok lang fleire som er interessert i å leige slalomski to helger i året i staden for å kjøpe ski. Det er nok ikkje så mange gamere som gamer hardcore berre i påskeferien og ikkje ellers i året. 

Lenke til kommentar
Merko skrev (2 timer siden):

Hadde selv aldri leid en PC, men kanskje rundt 1000-1500kr pr mnd for en topspeccet PC er fair.

Vel det finnes jo vei utenom:

Sitat

Kanselleringsvilkår

Hvis du avbestiller senest 14 dager før leieperioden starter, vil hele beløpet bli refundert. Hvis du avbestiller senest 7 dager før leieperioden begynner, refunderes 50%. Hvis det er mindre enn 7 dager igjen til starten av leieperioden, vil ingen refusjon skje.

så man har vertfall ikke risiko får slik som eiendommeglere tar tapet av verditapet hvis de ikke får leid ut pcen, men er enig prisen er veldig stiv, så kan kun se det på løsning til firmaer som driver med videoproduksjon av 4k\8k de vil kanskje vurdere noe slik. Hvis det er for en kort periode.

Men skal vi snakke om priser, hva tar Microsoft Azure og leie en server i utgifter? er ganske dyrt det også.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...