Gå til innhold

Bryttet vikeplikten


forglemmegei

Anbefalte innlegg

Jeg brytet vikeplikten. Ingen personer eller biler som er skadet, men feil er feil.  Skolebussen måtte stoppe og vente på meg, i tillegg så masse elever hele situasjonen. Stor skam med andre ord i tillegg til fare å få bot. Hvor stor sjansen er at jeg får bot, hvor stor boten er for sånne typer feil og er det mulig å finne ut på, for eksempel, internett om det var noen som anmeldte meg?

Uff, jeg er ikke egnet til å kjøre bil! Beklager, det er dumt å spørre dere om det her, men jeg er bare stresset. Også i hvor lang tid kan folk anmelde meg? I løpet av dagen? Uke? Måned? Eller er det ubegrenset? Har aldri fått noe straff, så vet overhodet ikke hvordan det fungerer.

Endret av forglemmegei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, ut fra hvordan du stiller spørsmålene antar jeg at du ikke er kjent med eller ikke vant med hvordan trafikken og politiet opptrer i Norge.

Det enkle svaret er at det ikke er mulig å bli straffet for det du gjorde i etterkant. Hadde en politibil sett deg akkurat da du gjorde trafikkblemmen din, hadde du nok blitt stoppet. Men trolig ikke fått bot da heller dersom du utrykker skyldfølelse umiddelbart.

 

Du trenger ikke være redd for politiet og ikke redd for konsekvensen av feilen du gjorde. Som tidligere nevnt her; ta det som læring.

Stress ned og ha en fin natt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...