Gå til innhold

Nå er «motorveien» for syklistene klar. Her skal det være trygt å sykle i høy fart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534
Lynxman skrev (1 time siden):

"Er syklist selv"

Hadde du vært syklist selv hadde du visst hvorfor syklister bruker veibanen.

Har du stått opp med gal fot i dag eller? Hvorfor går du ut i fra at jeg ikke vet det? Jeg er utmerket godt klar over at syklister mange steder ikke har noe annet valg enn å benytte seg av samme vei som bilistene, men jeg snakker her om steder der det faktisk er godt utbygde sykkelstier... men hvor det likevel er idioter i kondomdress som sykler midt i veibanen og holder igjen trafikken. DET er noe som kun skaper konflikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Lynxman skrev (3 minutter siden):

Hvor er disse sykkelstiene du snakker om? Hvis du mener gang- og sykkelvei så er de sjelden egnet for sykling med landeveisykkel.

Jeg har ikke tenkt å informere deg om hvor jeg bor. Snakket jeg ellers om landeveissykkel?

Sitat

De bruker ikke kondomdress heller. Det lyser fordommer av innleggene dine.

Hva vet du om hva jeg observerer når jeg er ute og kjører/sykler?

Lenke til kommentar
15 hours ago, Lynxman said:

Hvis du leser loven så ser du at dette kun gjelder gangvei. Det gjelder ikke gang- og sykkelvei eller sykkelvei. Selvfølgelig må man gjøre det uansett dersom en fotgjenger vimser uforutsigbart der også, men det er ikke lovpålagt i alle tilfeller på andre veier enn fortau og gangvei. Det er risikosport å sykle på samme vei som løpere fordi de vimser uforutsigbart fra side til side eller springer midt i veien så det ikke går an å kjøre forbi trygt, som regel med musikk i ørene og uten å følge med rundt seg.

Og gangvei er en del av sykkel- og gangvei...

Lenke til kommentar

Nei, det er forskjellige veityper med forskjellige skilt. Gang- og sykkelvei er laget for at begge grupper skal ferdes fritt. Når loven presiserer gangvei gangvei.jpg.7a79153f28ffe3904881cad667936754.jpg så mener den ikke gang- og sykkelvei gang_sykkelvei.jpg.e6b7e9f53494a27a4e6400f50ee381f5.jpg. På gang- og sykkelvei skal fotgjengere forvente sykkeltrafikk, det skal de ikke på gangvei.

 

sykkelvei.jpg

Endret av Lynxman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...