Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

lyst til å bli kjent med ei jeg så vidt har pratet med


Gjest b6dd4...b42

Anbefalte innlegg

Gjest b6dd4...b42

Er en jente jeg har lagt merke til noen ganger nå, og syntes hun virker veldig søt og hyggelig. Vi begge er med i samme frivillige organisasjon bare i forskjellige by, men ikke langt unna hverandre. De gangene jeg har sett hun, så har jeg så vidt fått pratet med henne ettersom jeg har vært opptatt med å være markør eller stab i kursene hvor hun har vært deltaker. Er like gamle og følger hverandre på insta. Hun komplimenterte tatoveringen min og syntes den hva veldig kul, og sånne små komplimenter er nok for at jeg blir interessert...

veldig lyst til å sende henne en melding, men teit som jeg er så vet jeg ikke hva jeg skal skrive og bare overtenker hele situasjonen. som hva om hun ikke er interessert og så blir det bare kleint neste gang vi møtes. 

Anonymous poster hash: b6dd4...b42

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det værste som kan skje er avslag, men heller et avslag enn at du blir låst i friendzone. Bedre å få svar enn å lure og pine deg selv, og det vil være flere muligheter senere med andre, alltid. Hvis du fremstår genuin og som "ditt beste jeg" så har du gjort ditt, resten er opp til henne om hun vil like deg som noe mer etterhvert eller ikke. Fordelen her er at hun vet hvem du er og har mest sannsynlig lagt opp en mening om deg, kanskje hun har behov for å bli bedre kjent for å være mer sikker, men uavhengig av dette vet hun om hun vil treffe deg eller ikke. Da gjenstår det bare for deg å spørre, og hvordan gå frem.

Har dere noen felles interesser utenom eller situasjoner hvor dere ser hverandre? Om du kan foreslå i en mld om hun kunne tenke seg å være med på x (film cafe gåtur eller felles aktivitet du kjenner til?)  Vært kort og direkte i mld, vær deg selv, resten ordner seg av seg selv. Husk at et avslag er en erfaring rikere og en nødvendighet i det å vokse opp og tåle motgang.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest b6dd4...b42
nacario skrev (1 minutt siden):

Det værste som kan skje er avslag, men heller et avslag enn at du blir låst i friendzone. Bedre å få svar enn å lure og pine deg selv, og det vil være flere muligheter senere med andre, alltid. Hvis du fremstår genuin og som "ditt beste jeg" så har du gjort ditt, resten er opp til henne om hun vil like deg som noe mer etterhvert eller ikke. Fordelen her er at hun vet hvem du er og har mest sannsynlig lagt opp en mening om deg, kanskje hun har behov for å bli bedre kjent for å være mer sikker, men uavhengig av dette vet hun om hun vil treffe deg eller ikke. Da gjenstår det bare for deg å spørre, og hvordan gå frem.

Har dere noen felles interesser utenom eller situasjoner hvor dere ser hverandre? Om du kan foreslå i en mld om hun kunne tenke seg å være med på x (film cafe gåtur eller felles aktivitet du kjenner til?)  Vært kort og direkte i mld, vær deg selv, resten ordner seg av seg selv. Husk at et avslag er en erfaring rikere og en nødvendighet i det å vokse opp og tåle motgang.

 

Vi begge liker å være ute, ikke noe mer enn det så vidt jeg vet. Situasjoner hvor vi møtes har bare vært to kurs, men kan være vi møtes på vakt eller aksjon da.

Anonymous poster hash: b6dd4...b42

Lenke til kommentar

Ja, det bør du. Ut, hjemme, hva som helst. Bare finn på noe. Enten er det der, ellers er det ikke. Men du må ha litt selvtillit, du har ditt liv, ikke vær for sjenert, men ikke en pretensiøs drittsekk heller (noe jeg ikke tror du er). 50/50 er en fin regel.

Det er jo en fordel om man har noen felles interesser. Men et forhold kan bare være basert på å like hverandres selskap. Så kan man finne felles interesser over tid. Mye felles man kan finne på i hjemmet også, matlaging, tv-serier, filmer, diskutere ting.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Gjest b6dd4...b42 skrev (På 10.8.2020 den 18.33):

Er en jente jeg har lagt merke til noen ganger nå, og syntes hun virker veldig søt og hyggelig. Vi begge er med i samme frivillige organisasjon bare i forskjellige by, men ikke langt unna hverandre. De gangene jeg har sett hun, så har jeg så vidt fått pratet med henne ettersom jeg har vært opptatt med å være markør eller stab i kursene hvor hun har vært deltaker. Er like gamle og følger hverandre på insta. Hun komplimenterte tatoveringen min og syntes den hva veldig kul, og sånne små komplimenter er nok for at jeg blir interessert...

veldig lyst til å sende henne en melding, men teit som jeg er så vet jeg ikke hva jeg skal skrive og bare overtenker hele situasjonen. som hva om hun ikke er interessert og så blir det bare kleint neste gang vi møtes. 

Anonymous poster hash: b6dd4...b42

Nå vet jo ikke jeg hvor gammel du er, eller hvilken form av erfaring du har.

Men den beste og sikreste måten og ta kontakt med jenter/damer på er og være direkte og gå rett frem. Men om du foretrekker en mer forsiktig approach så kan du f.eks gi hun et komplement om utseendet eller klesstilen hennes, spørre hun om dere skal finne på noe og/eller om du kan få tlf nr hennes.

Man skal aldri være redd for og ta kontakt med div damer.

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
Gjest b6dd4...b42

spurte henne ut og fikk til at svar at det ville hun gjerne. men må bli etter 30. ettersom hun jobber et stykke unna frem til det.

vi er begge 24, men jeg har lite erfaring med jenter. 

Anonymous poster hash: b6dd4...b42

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest b6dd4...b42 skrev (På 10.8.2020 den 18.50):

Vi begge liker å være ute, ikke noe mer enn det så vidt jeg vet. Situasjoner hvor vi møtes har bare vært to kurs, men kan være vi møtes på vakt eller aksjon da.

Anonymous poster hash: b6dd4...b42

Ja det er jo rene kontaktannonse profilen, nesten like bra som å skrive at jeg får aldri forhold til å vare :)

Lenke til kommentar
Gjest b6dd4...b42 skrev (3 timer siden):

TS her

Sendte henne en melding igår kveld, ettersom hun nå har flyttet tilbake. Foreløpig har hun bare sett meldingen.

Anonymous poster hash: b6dd4...b42

Gi det en dag eller to til, så send én vennlig melding til, så ikke send flere meldinger etter det. Ikke gjør deg til en dørmatte for -noen- her i verden.

Lenke til kommentar
Gjest b6dd4...b42
Taurean skrev (21 timer siden):

Gi det en dag eller to til, så send én vennlig melding til, så ikke send flere meldinger etter det. Ikke gjør deg til en dørmatte for -noen- her i verden.

hu svarte i går, etter jeg hadde lagt meg. så jeg svarte igjen på formiddagen, denne har hun igjen bare sett og ikke svart på. 

Anonymous poster hash: b6dd4...b42

Lenke til kommentar
Gjest b6dd4...b42 skrev (1 time siden):

hu svarte i går, etter jeg hadde lagt meg. så jeg svarte igjen på formiddagen, denne har hun igjen bare sett og ikke svart på. 

Anonymous poster hash: b6dd4...b42

Så ho har svart deg? Dét er ikke dårlig. Så gi det én dag til, eller to. I morgen ettermiddag, hvis du ikke har hørt noe, sender du en melding. Da -må- du be om et møte. Hvis ho ikke går med på det; Game over. Finn en ny date.
 

 

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Gjest b6dd4...b42
Taurean skrev (På 1.9.2020 den 23.39):

Så ho har svart deg? Dét er ikke dårlig. Så gi det én dag til, eller to. I morgen ettermiddag, hvis du ikke har hørt noe, sender du en melding. Da -må- du be om et møte. Hvis ho ikke går med på det; Game over. Finn en ny date.
 

 

gjorde som du sa, og matcha tilogmed med hu på tinder, men hu svarer ikke og har heller ikke sett meldingen. 

Anonymous poster hash: b6dd4...b42

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
On 8/10/2020 at 6:33 PM, Guest b6dd4...b42 said:

Er en jente jeg har lagt merke til noen ganger nå, og syntes hun virker veldig søt og hyggelig. Vi begge er med i samme frivillige organisasjon bare i forskjellige by, men ikke langt unna hverandre. De gangene jeg har sett hun, så har jeg så vidt fått pratet med henne ettersom jeg har vært opptatt med å være markør eller stab i kursene hvor hun har vært deltaker. Er like gamle og følger hverandre på insta. Hun komplimenterte tatoveringen min og syntes den hva veldig kul, og sånne små komplimenter er nok for at jeg blir interessert...

veldig lyst til å sende henne en melding, men teit som jeg er så vet jeg ikke hva jeg skal skrive og bare overtenker hele situasjonen. som hva om hun ikke er interessert og så blir det bare kleint neste gang vi møtes. 

Anonymous poster hash: b6dd4...b42

 

On 8/12/2020 at 6:24 PM, Guest b6dd4...b42 said:

spurte henne ut og fikk til at svar at det ville hun gjerne. men må bli etter 30. ettersom hun jobber et stykke unna frem til det.

vi er begge 24, men jeg har lite erfaring med jenter. 

Anonymous poster hash: b6dd4...b42

 

On 8/31/2020 at 9:08 PM, Guest b6dd4...b42 said:

TS her

Sendte henne en melding igår kveld, ettersom hun nå har flyttet tilbake. Foreløpig har hun bare sett meldingen.

Anonymous poster hash: b6dd4...b42

 

On 9/1/2020 at 10:09 PM, Guest b6dd4...b42 said:

hu svarte i går, etter jeg hadde lagt meg. så jeg svarte igjen på formiddagen, denne har hun igjen bare sett og ikke svart på. 

Anonymous poster hash: b6dd4...b42

 

On 9/5/2020 at 7:11 PM, Guest b6dd4...b42 said:

gjorde som du sa, og matcha tilogmed med hu på tinder, men hu svarer ikke og har heller ikke sett meldingen

Anonymous poster hash: b6dd4...b42

 

Hei, og Guds fred i stuen.

Jeg har trukket frem noen ting i innleggene dine for å vise deg hvordan underskuddsmentalitet preger dine interaksjoner med jenter. Og dette er en mentalitet som vil vise seg igjen i din adferd - enten det dreier seg om teksting over telefon, eller ansikt til ansikt interaksjon i det virkelige liv - og vil negativt påvirke både ditt eget selvbilde og din suksess med jenter. 

Noen symptomer:

- Du har pekt deg ut én jente som fokus for all din interesse.

- Du tillater deg selv å sverme og gnage over ei du knapt nok kjenner. 

- Du tillegger interaksjoner med henne enormt mye viktighet.

Hun er sikkert en søt og hyggelig person, og sikkert fysisk tiltrekkende og alt det der, men vet du hva? Det er det veldig mange som er. Men hva annet enn å veksle noen ord med deg på et par konferanser, gi tattisen din et kompliment og være lite entusiastisk med å svare på meldinger har hun egentlig gjort for å fortjene at du lar henne legge beslag på så mye av din oppmerksomhet og tankevirksomhet? Svaret er ingenting. Du har ikke hatt noen som helst opplevelse med henne som du ikke kunne hatt med milioner av andre jenter dersom tilfeldighetene ville det. Det er ikke det at hun er noe spesielt, det er bare det at hun er den eneste du har i siktet fordi du har valgt det sånn. Men hva med å bytte ut sniper-rifla med ei hagle?

Dessuten: Jenter liker ikke engang underskuddsmentalitet. Det stemmer, de kan ikke fordra det. Vet du hva de gjør med menn som har underskuddsmentalitet, menn som ikke verdsetter sin egen tid og oppmerksomhet, og som ikke plasserer jenter langt nede på prioriteringslista hvor de hører hjemme? Disse blir sporenstreks plassert i backup-katalogen for "til nød i fremtiden når jeg har rast fra meg". I mellomtiden fyller de rollen som slaver, tjenere, emosjonelle tamponger og politisk allierte. For en skjebne! Dette er den moderne evnukken, vaktmester og terapeut i noen andres harem.

Kvinner liker frie menn som ikke tillater kvinner å kontrollere tankene deres, som verdsetter sin egen tid og hva de vil bruke oppmerksomheten sin på, som vet å nyte tiden sin her på jorden, og som har ryggrad til å forme sine egne liv slik de selv vil ha det, som ikke rundhåndet strør rundt seg med ufortjent oppmerksomhet og pedestalisering. Kvinner liker styrke - både fysisk og mentalt - og det å være en fri mann er mental styrke.

Så hvordan skal du kvitte deg med underskuddsmentaliteten din?

Som allerede nevnt kan du forandre strategien din, og ha noe gående med flere. Hva dette "noe" er definerer du selv. Det trenger ikke nødvendigvis innebære fysisk intimitet, men det bør heller ikke være "la oss bare være venner". Vedkommende bør vise en klar interesse for deg for at du skal gidde. Hvis ikke finnes det alltids andre. 

Det handler også om prioriteringer i livet ditt. Hvor høyt prioriterer du egentlig jenter? Har du andre ting gående i livet ditt som gjør at du enkelt kan prioritere jenter lavere? Er du interessert i verden rundt deg, og på en eller annen måte nysgjerrig nok til å ville lære mer om noe som helst? Har du noen målsetninger i livet ditt som ikke innebærer jenter? Noen ideer om hvordan du vil at ditt liv skal se ut, uavhengig av hva andre måtte mene og forvente av deg? Trikset er å være genuint lite investert. Men for å genuint være det må du ha helt andre fokus enn jenter mesteparten av tiden, eller i det minste mindre fokus på én spesifikk jente.

Du kjenner sikkert til uttrykket "nice guys finish last", eller ulike varianter av dette. Vel, dette er grunnen. Det er ikke det at jenter digger menn som er rævhull, men menn som er rævhull har ofte de mentale kvalitetene jeg har beskrevet over. Det handler rett og slett om å våge å prioritere deg selv først, og ikke gjøre noen andre til senteret av ditt liv, din lykke og ditt velvære. Andre mennesker bør aldri være primærfokuset ditt - heller ikke når det kommer til romantiske interesser og i kjærlighetsrelasjoner. 

Endret av Kastrup
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...