Gå til innhold

RotK, spørsmål


Veritæs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Til dere som har sett Bad Taste så må dere ha lagt merke til at munnen beveget seg akkurat likt på Return of the King vesenet som Bad Taste-gjengen?

Lenke til kommentar

Syns ikke Gothmog så noe skremmende ut i det hele tatt; han så i sannhet ut som en av Bad Taste-romvesnene eller Mr. Potatohead, og jeg måtte faktisk humre litt da jeg så ham, en reaksjon jeg i ettertid ikke syntes noe om. Greit at Jackson vil legge inn noen gimmicks, men skal det være seriøst, grimt og skrekkinjagende, ja så får det være det og ikke "comic-relief".

 

Likte heller ikke se-jeg-kan-fly-Legolas, jeg-er-stutt-og-tjukk-le-av-meg-Gimli, "morsomme" Gollum med pipestemmen (han var for meg hverken ond eller tragisk i det hele tatt - uff) eller De Dødes Hær, som så mer ut som en gjeng hyperaktive maur enn en skremmende og fryktinngydende krigerskare. Var mer som "her kommer den utydelige grønne smørja; ser ut som løpet er kjørt, Mordor".

Endret av farke
Lenke til kommentar
Syns ikke Gothmog så noe skremmende ut i det hele tatt; han så i sannhet ut som en av Bad Taste-romvesnene eller Mr. Potatohead, og jeg måtte faktisk humre litt da jeg så ham, en reaksjon jeg i ettertid ikke syntes noe om. Greit at Jackson vil legge inn noen gimmicks, men skal det være seriøst, grimt og skrekkinjagende, ja så får det være det og ikke "comic-relief".

 

Jeg håper for din del her at du ikke snakker om LORT:ROTK, for bare så det er sagt, Gothmog var en av Melkors (Morgoths) balroger i urtiden og ble drept i slaget ved Gondolin av Ecthelion som han selv drepte i det samme slaget! Du mente noen andre kanskje?

Lenke til kommentar
Syns ikke Gothmog så noe skremmende ut i det hele tatt; han så i sannhet ut som en av Bad Taste-romvesnene eller Mr. Potatohead, og jeg måtte faktisk humre litt da jeg så ham, en reaksjon jeg i ettertid ikke syntes noe om. Greit at Jackson vil legge inn noen gimmicks, men skal det være seriøst, grimt og skrekkinjagende, ja så får det være det og ikke "comic-relief".

 

Jeg håper for din del her at du ikke snakker om LORT:ROTK, for bare så det er sagt, Gothmog var en av Melkors (Morgoths) balroger i urtiden og ble drept i slaget ved Gondolin av Ecthelion som han selv drepte i det samme slaget! Du mente noen andre kanskje?

Kverulér med meg om Tolkien, så blir du eid :p :

 

And if the Rohirrim at their onset were thrice outnumbered by the Haradrim alone, soon their case became worse; for new strength came now streaming to the field out of Osgiliath. There they had been mustered for the sack of the City and the rape of Gondor, waiting on the call of their Captain. He now was destroyed; but Gothmog the lieutenant of Morgul had flung them into the fray; Easterlings with axes, and Variags of Khand. Southrons in scarlet, and out of Far Harad black men like half-trolls with white eyes and red tongues.

 

Sauron hadde for vane å kalle opp diverse etter Morgoth hans mesters verk i gammel tid (jmfr. Grond, etc.). Gothmog i Ringenes Herre var Morguls nestkommanderende, og sto derfor like under Heksekongen. Antageligvis var han en ork eller en olog-hai (et mindre, men mer intelligent slag troll som tålte dagens lys). I filmen var han Mr. Potatohead fra Toy Story (minus barten).

Endret av farke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...