Gå til innhold

Tre netter på rad var det araberjakt, Dijon i Frankrike


Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (På 6.8.2020 den 0.52):

Det gjelder da veldig mange muslimer, ikke bare de med opprinnelse fra Iran. Jeg har venner med opprinnelse fra flere andre "land som er muslimske", og kommer fra muslimske familier. Absolutt alle drikker øl og har bacon på burgeren. Kvinnesynet er det ingenting i veien med. Flere er gift eller samboer med etnisk norske. Nesten ingen av de vil si at de er spesielt religiøse. De fleste ikke i det hele tatt. 

Feilen du gjør er å skjære alle over en kam som om det var en slags sannhet i at flesteparten av norske muslimer er superreligiøse og ekstreme. Det er bare tull, de fleste er ikke noe spesielt mer opptatt av religion enn etnisk norske. Spesielt ikke den generasjonen vi har med unge voksne nå.

My bad du har korrekt, burde sagt flertallet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dudeliduu skrev (13 timer siden):

Hehehe, det er in klisjé-unnskyldning som ikke lengre holder vann. De endringene kom for mange år siden, men allikevel øker kriminaliteten årlig i alle kategorier. Både i antall anmeldelser og i antall insatte i fengsel. Tall kan du finne på BRÅ sine sider. Samtidig blir det høyere og høyere prosentanel innvandrere i de fengslene.
 

https://www.bra.se/bra-in-english/home/crime-and-statistics/swedish-crime-survey.html

Svindel er på vei opp, vold har en ørliten oppsving, men er ikke spesielt unormal. -- sammenlignbar med 2006-2007.
Det som er unormalt er andelen og antallet anmeldelser.
Folk har lavere terskel for å gå til anmeldelse i disse dager -- og det er en gruppe mennesker som folk går til anmeldelse mot oftere, lettere, enn andre.
Samtidig så vil også fremtidige undersøkelser vise at -- akkurat som i Danmark, Storbritannia og USA -- at disse anmeldelsene mot menneskene som folk har lettere for å gå til anmeldelse mot oftere blir tatt seriøst, selv falske anmeldelser, og at de som anklages oftere blir dømt skyldig enn... andre.

Terskelen for hva ofrene tolker som vold og seksuelle overgrep er sikkert også noe senket -- og du ser når det skjedde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kort sagt var det Svarte som herjet med en Tsjetsjener, så ringte han 200 venner og banka opp Svarte?

Det er sykt, og uakseptabelt, men sånn skjer, når du tvinger kulturkrasj....
 

Red Frostraven skrev (På 3.8.2020 den 17.36):

Nettavisen er en dårlig kilde, med en konservativ agenda.

Gratulerer, her er ett hykler-trofé, nesten ALL media er Liberale.
Det er ikke noe som heter objektiv journalistikk, men en kan komme nær.
Begge sider plikter å følge mediers ''Skikk & Bruk'' 
SD er en fantastisk og nødvendig motvekt til de sykelig liberale i Sverige, samme med høyre og FRP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (11 timer siden):

https://www.bra.se/bra-in-english/home/crime-and-statistics/swedish-crime-survey.html

Svindel er på vei opp, vold har en ørliten oppsving, men er ikke spesielt unormal. -- sammenlignbar med 2006-2007.
Det som er unormalt er andelen og antallet anmeldelser.
Folk har lavere terskel for å gå til anmeldelse i disse dager -- og det er en gruppe mennesker som folk går til anmeldelse mot oftere, lettere, enn andre.
Samtidig så vil også fremtidige undersøkelser vise at -- akkurat som i Danmark, Storbritannia og USA -- at disse anmeldelsene mot menneskene som folk har lettere for å gå til anmeldelse mot oftere blir tatt seriøst, selv falske anmeldelser, og at de som anklages oftere blir dømt skyldig enn... andre.

Terskelen for hva ofrene tolker som vold og seksuelle overgrep er sikkert også noe senket -- og du ser når det skjedde.

Seksuelle kriminelle handlinger er høye i Sverige blant annet, selv mine Svenske radiser venner sier det så at du sitter her sier noe annet blir bare så dumt..Jenter føler seg ikke lenger trygge flere steder på dagtid og slik har det vært lenge..

Jeg gidder ikke engang gå på flashback for å finne all statistikk blir for dumt at noen prøver få det til å virke som Sverige ikke har et ekstremt stort problem med innvandring med påfølgende kriminalitet.

Og ikke tro jeg er noe høyre person, jeg er for innvandring, men ikke slik det gjøres idag man må stille krav til de som kommer og ikke være redd for å sende de ut om de kravene brytes uansett konsekvens for de som sendes ut.

 

 

Lenke til kommentar

Ja, slik har det vært siden lenge før asylsøkerene kom til Sverige -- da 10% av jentene blir voldtatt av etniske svensker i løpet av livet.
Du kan jo regne på hvor mange voldtektsmenn det ugjør, når halvparten av dem har unike gjerningsmenn.

Og som du ser på statistikken, så er det jevnt 18% som er redde for å bli utsatt for seksuelle overgrep.
Det har vært slik lenge før asylsøkerene kom til landet -- men fryktbasert propaganda og fokuset på overfallsvoldtekter skaper ekstra frykt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (5 minutter siden):

Ja, slik har det vært siden lenge før asylsøkerene kom til Sverige -- da 10% av jentene blir voldtatt av etniske svensker i løpet av livet.
Du kan jo regne på hvor mange voldtektsmenn det ugjør, når halvparten av dem har unike gjerningsmenn.

Og som du ser på statistikken, så er det jevnt 18% som er redde for å bli utsatt for seksuelle overgrep.
Det har vært slik lenge før asylsøkerene kom til landet -- men fryktbasert propaganda og fokuset på overfallsvoldtekter skaper ekstra frykt.

 

Vi er totalt uenig og det er faktisk helt greit :) Nå skal jeg finne litt statistikk selv om Svenske myndigheter prøver grave det så langt ned som mulig finnes det noe heldigvis.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La meg gjette -- du kommer til å se på anmeldelser og domfellelser -- hvor minoriteter er lettere å anmelde og oftere dømmes på svakere beviser -- mens jeg viser til hva jentene i sverige innrømmer i anonyme trygghetsundersøkelser representative for hele befolkningen, hvor omfanget av overgrep uført av etniske svensker faktisk kommer frem.

https://bra.se/publikationer/arkiv/publikationer/2019-05-28-indikatorer-pa-sexualbrotts--utvecklingen-2005-2017.html

Det var en økning i seksuelle overgrep -- men ikke voldelige overgrep.
Hovedfaktorene i økningen er omdefinering av voldtekt, og oppmerksomheten på hva voldtekt faktisk er -- og en bedre forståelse av at ufrivillig sex er voldtekt, og større aksept for å kalle ufrivillig sex voldtekt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 8/6/2020 at 12:52 AM, Snikpellik said:

Det gjelder da veldig mange muslimer, ikke bare de med opprinnelse fra Iran. Jeg har venner med opprinnelse fra flere andre "land som er muslimske", og kommer fra muslimske familier. Absolutt alle drikker øl og har bacon på burgeren. Kvinnesynet er det ingenting i veien med. Flere er gift eller samboer med etnisk norske. Nesten ingen av de vil si at de er spesielt religiøse. De fleste ikke i det hele tatt. 

Det er ikke-muslimer du beskriver. Det er ikke bombe at ikke-muslimer har oppførselen som du beskriver. 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (2 minutter siden):

Det er ikke-muslimer du beskriver. Det er ikke bombe at ikke-muslimer har oppførselen som du beskriver. 

Nei, dette er personer som identifiserer seg som muslimer, men som ikke er spesielt religiøse. Sekulære om du vil. De fleste muslimer i Norge er ikke så religiøse, de fleste går for eksempel i moskeen kun ved høytider og for mange handler det langt mer om tradisjon enn religion. Under halvparten av muslimene i Norge er medlem av et trossamfunn.

Mange er opptatt av å tillegge alle med opprinnelse fra muslimske land en sterk religiøs overbevisning og sette de i bås med det mest konservative slik som i innlegget over her jeg svarte på. Men sånn er det ikke, muslimer er langt fra en homogen gruppe.

Jeg bare misliker det å sette folk i bås og skjære alle over en kam, enten det er muslimer, kristne, studenter eller fotballsupportere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 8.8.2020 den 11.45):

Det har vært slik lenge før asylsøkerene kom til landet -- men fryktbasert propaganda og fokuset på overfallsvoldtekter skaper ekstra frykt.

Personlig erfaring skaper også en del motgang mot innvandring, respekt for andre er en av mangelvarene jeg ofte ser. 
Politi rykker konstant ut til innvandrer blokka like ved meg.
For 2 uker siden, ble min beste venn og kjæresten knivstukket i Nederland av en gjeng arabere, begge var på sykehus i flere dager, kjæresten i nesten 1 uke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og den ene treneren min ble skutt med 5 skudd av en hvit mann, og kameraten hans ble drept, og jeg har selv blitt uprovosert overfalt av slike folk fire ganger -- og har to ganger måttet stoppe hvite nordmenn fra å drepe hvite.
Han ene slo hodet til til en mann ned i brosteinen i gaten, og jeg måtte holde armen hans for å stoppe hva som kunne ført til hjerneskade og/eller død.

De hvite nordmennene altså, de er sykt farlige.
Men det blir notater i lokalavisen når noen nesten blir drept -- så lenge det er korte voldsepisoder uten våpen, som blir stoppet av tilskuere og ingen blir alvorlig skadet.

...med mindre det er fargede gjerningspersoner.
Da får saken oppmerksomhet i konservative nyhetsnettverk over hele verden som har rase-konflikter som en del av agendaen sin.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...