Gå til innhold

VW ID.3 blir litt dyrere, men det kunne vært verre, sier importøren


Anbefalte innlegg

Complexity skrev (50 minutter siden):

Har Webasto på firmabilen, og det kan ikke måle seg med oppvarmingen av elbilen.

Tar jo 15-20 minutter med Webasto på før rutene begynner å tine. Tar 3 minutter på elbilen.

Og når jeg starter motoren på firmabilen og sirkulasjonen på motoren starter skikkelig blir den jo kald igjen.

Koster vel rimelig mye å få montert Webasto også, spesielt i ettertid.

Husker når jeg hadde Webasto at jeg syntes det var et unødvendig steg å ta, å plugge inn bilen for noe som ofte tok kortere tid enn venteiden på at bilen ble varm med manuell skraping. Sånn sett så er elbilen fin. Problemet med eGolfen er bare at den skrur seg av for kjapt, så jeg tipper sensoren inne er for nærme en av utgangsportene. Dermed må jeg skru på 26 grader for å sørge for at bilen står på lenge nok. ^^ 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, oophus3do said:

Husker når jeg hadde Webasto at jeg syntes det var et unødvendig steg å ta, å plugge inn bilen for noe som ofte tok kortere tid enn venteiden på at bilen ble varm med manuell skraping. Sånn sett så er elbilen fin. Problemet med eGolfen er bare at den skrur seg av for kjapt, så jeg tipper sensoren inne er for nærme en av utgangsportene. Dermed må jeg skru på 26 grader for å sørge for at bilen står på lenge nok. ^^ 

Plugge inn? Blander ikke kupevarmer og Webasto nå? Webasto er dieselfyrt og startes som oftest fra en fjernkontroll uten at man må plugge i noe.

Teslan min står vel på i flere timer, men etter 1 time med varming får du notifikasjon på telefonen med påminnelse om at varmingen fortsatt er aktiv. Veldig kjekt de gangene man ikke skal kjøre alikevell men glemmer at man startet varmingen i bilen.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

Plugge inn? Blander ikke kupevarmer og Webasto nå? Webasto er dieselfyrt og startes som oftest fra en fjernkontroll uten at man må plugge i noe.

Teslan står vel på i flere timer, men etter 1 time med varming får du notifikasjon på telefonen med påminnelse om at varmingen fortsatt er aktiv. Veldig kjekt de gangene man ikke skal kjøre alikevell men glemmer at man startet varmingen i bilen.

Jo, blander kupevarmer og webasto. Men opplevelsen er uansett den samme, og elbilen er flott på det punktet med kjapp oppvarming. 

Ja, jeg kan få eGolfen til å stå på lengre, men da må man justere opp temperaturen. Temperaturen stemmer ikke godt nok til opplevd temperatur i bilen når man går inn. Sensoren er nok plassert for nærme eksosen til varmlufta inn. Er jo ikke et direkte problem sånn sett, siden det løser seg med å justere temperaturen ca 5 grader over det man vil ha. 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, oophus3do said:

Jo, blander kupevarmer og webasto. Men opplevelsen er uansett den samme, og elbilen er flott på det punktet med kjapp oppvarming. 

Ja, jeg kan få eGolfen til å stå på lengre, men da må man justere opp temperaturen. Temperaturen stemmer ikke godt nok til opplevd temperatur i bilen når man går inn. Sensoren er nok plassert for nærme eksosen til varmlufta inn. Er jo ikke et direkte problem sånn sett, siden det løser seg med å justere temperaturen ca 5 grader over det man vil ha. 

Ja de har sikkert blingset litt der da. Teslan varmer også motorene, som varmer batteriet, som varmer gulvet. Funker veldig bra.

Hvordan er appen til eGolf forresten? Hører folk med e-Tron er lite fornøyd..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

Hvordan er appen til eGolf forresten? Hører folk med e-Tron er lite fornøyd..

Den fungerer ikke bra nok, men et stort hopp fra tidligere etter de startet å lage ting selv, fremfor å bruke tredjeparter til slik utvikling. 
Det som er merkelig er at Tibber appen får mye kjappere kontakt med bilen (som er linket gjennom API'en til normale appen) enn appen i seg selv. 

Dog eGolf appen vil ikke være den samme som appen som kommer til MEB platformen. Det gamle brukergrensesnittet het "Car-Net", mens det nye som vil være et større samarbeid med eget firma innad i VAG gruppen er "We Connect". Litt brukergrensesnitt trur jeg man kan få ei snik-kikk på gjennom Golf 8. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (7 timer siden):

Det gamle brukergrensesnittet het "Car-Net", mens det nye som vil være et større samarbeid med eget firma innad i VAG gruppen er "We Connect".

På Passat GTEen jeg hadde var det først Car-Net som så ble endret til We Connect. Kan ikke huske at det ble så mye bedre ? 

Edit: Det er dog et år siden jeg solgte den så kan ikke si noe om hvordan det er i dag. Og det var heller ikke dårlig som det ropes om etter min erfaring. 

Endret av mr. papp
Lenke til kommentar
mr. papp skrev (4 minutter siden):

På Passat GTEen jeg hadde var det først Car-Net som så ble endret til We Connect. Kan ikke huske at det ble så mye bedre ? 

Ja, man må nok vente litt til ting det er ment å tilhøre er ute da. Se på Golf 8 som et eksempel på det nye brukergrensesnittet. Det skal være kopiert og implementert fra planene rundt ID modellene mener jeg det var. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...