Gå til innhold

VW ID.3 blir litt dyrere, men det kunne vært verre, sier importøren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234
Hanhijnn skrev (10 minutter siden):

Hvilke modeller er det som kun kommer som 4-seter?

De med største batteripakken. Altså ikke før sent i år eller neste år. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
FrihetensRegn skrev (5 timer siden):

Jeg trodde man skulle få denne med 84 kWt brutto/77 kWt netto batteri? Skuffende.

Ja, den kommer med et også, men ikke som 1st. 

Lenke til kommentar

Er litt synd, start prisen er god, men man har jo blitt litt bortkjemt på utstyr fra de andre el bilene. Er jo feks ikke ryggekamera før neste utstyrsnivå. Så glass tak må man opp i 455 000kr. Når man har kjørt en bil med bra glasstak er det kjedelig å gå tilbake. Så da er det lett å ende opp på beste utstyrsnivå, da blir det plutselig veldig dyrt for en bil som bare har 58MW.

Så om man er nøktern på utstyrsfronten er dette en bra bil, men er du ikke synes jeg den er veldig dyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Hanhijnn skrev (1 time siden):

I Norge ja. I sentral-Europa er det derimot ikke så viktig.

Jo, men denne har jo ingen lastemuligheter. Ikke henger ikke taklast. Det er jo en bil bare for handleposene, og hvem trenger det?

 

Har en sett på den dyrete utgaven av ID.3 så kan en like så godt gå for en Polestar 2

Lenke til kommentar
JØI skrev (Akkurat nå):
Hanhijnn skrev (1 time siden):

I Norge ja. I sentral-Europa er det derimot ikke så viktig.

Jo, men denne har jo ingen lastemuligheter. Ikke henger ikke taklast. Det er jo en bil bare for handleposene, og hvem trenger det?

Pendlere som har en egen familiebil.

JØI skrev (1 minutt siden):

Har en sett på den dyrete utgaven av ID.3 så kan en like så godt gå for en Polestar 2

P2 er en mye bedre bil ja, men blir den ikke endel dyrere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Hanhijnn skrev (2 minutter siden):

Pendlere som har en egen familiebil.

P2 er en mye bedre bil ja, men blir den ikke endel dyrere?

19k opp fra den dyreste ID.3 1st. Så om du er i området der for hva du har råd til og er villig til å bruke vil jeg påstå at det du får for pengene er veldig mye mer i en Polestar 2. Men som alltid, en smertegrense er en grense en aldri må overskrive når det kommer til penger.

 

Jeg kommer nok til å droppe ID.3 og la noen andre ta verditapet på en Polestar 2 eller ID.4/Volvo XC 40 og så kjøpe en slik brukt om to år.

Lenke til kommentar
JØI skrev (1 minutt siden):

19k opp fra den dyreste ID.3 1st. Så om du er i området der for hva du har råd til og er villig til å bruke vil jeg påstå at det du får for pengene er veldig mye mer i en Polestar 2. Men som alltid, en smertegrense er en grense en aldri må overskrive når det kommer til penger.

Ja det bør jo være overkommelig. Det største hinderet for folk flest er kanskje det at Polestar er en "Kina-bil", og ID.3 tysk "kvalitet".

JØI skrev (3 minutter siden):

Jeg kommer nok til å droppe ID.3 og la noen andre ta verditapet på en Polestar 2 eller ID.4/Volvo XC 40 og så kjøpe en slik brukt om to år.

Jeg "safer" den med å ha bestilt en Tesla Model Y (før prisstigningen seff). Passe stor, passe pris og det fantastiske superladenettverket til Tesla. ?

Lenke til kommentar
hekomo skrev (37 minutter siden):

Hvordan er det med å sette på oppvarming uten å måtte gå ut i bilen, og uten at bilen er koblet til strøm?

Om du har problemer med det kjøp en webasto varmer og en liten bensin eller dieseltank. BMW har hatt dette i 50år og med programmering. Appstyring har også vert tilgjengelig i alle fall siden BMW active e i 2009. Før dette på andre biler.

Dette kan du garantert få på de aller fleste biler i dag om du ønsker det. 

Det er litt rart at mange el bil eiere ser ut til å ha gått fra en t Ford til en annen. Spesielt med tanke på opsjoner og tilleggsutstyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, Trestein said:

Om du har problemer med det kjøp en webasto varmer og en liten bensin eller dieseltank. BMW har hatt dette i 50år og med programmering. Appstyring har også vert tilgjengelig i alle fall siden BMW active e i 2009. Før dette på andre biler.

Dette kan du garantert få på de aller fleste biler i dag om du ønsker det. 

Det er litt rart at mange el bil eiere ser ut til å ha gått fra en t Ford til en annen. Spesielt med tanke på opsjoner og tilleggsutstyr.

Har Webasto på firmabilen, og det kan ikke måle seg med oppvarmingen av elbilen.

Tar jo 15-20 minutter med Webasto på før rutene begynner å tine. Tar 3 minutter på elbilen.

Og når jeg starter motoren på firmabilen og sirkulasjonen på motoren starter skikkelig blir den jo kald igjen.

Koster vel rimelig mye å få montert Webasto også, spesielt i ettertid.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...