Gå til innhold

OnePlus 7T Pro vs OnePlus 8 (ikke-pro)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dealbreakere er egentlig ganske individuelt. litt svakere kamera i 7T pro, batteriet er litt mindre, prossessor skille

For meg så er det ingen, og hadde jeg stått mellom de to telefonene hadde jeg gått for 7T pro 

8 serien har ærlig talt ikke det store nye å komme med, faktisk så foretrekker jeg pop-up og hel skjerm fremfor punchhole 

 

Min mening iallefall :) 

 

vel...så har du såklart flere farger å velge mellom da...om det er viktig xD 

Endret av technicality
Glemte farger som alternativ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm godt spørsmål. Ser at det ikke er veldig store forskjeller i pris på dem(under 1.000 kr forskjell på 7t pro med 256 gb lagringsplass og 8'ern med 128 gb), mens det er rundt 2.000 kr forskjell med 8'ern på 256 gb. Nå er det heller ikke trådløs lading på 8'ern(kun på 8pro) så da er spørsmålet om litt bedre kamera, litt kraftigere cpu, litt raskere og større batteri + 5g støtte er verdt det. Jeg personlig synes nok ikke det, da alt det nevnte over allerede er knallbra på 7t pro. Så kommer de også stadig med nye telefoner så bedre å vente til det kommer noe mer "revolusjonerende" da isåfall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oneplus 8 er jo litt mindre enn Oneplus 7 Pro også. Oneplus 8 vil og ha softwarestøtte lenger enn 7 Pro.

Men tror det er lite betydning. Oneplus 5 får enda oppdateringer og kjører siste Android så Oneplus er flinke.

Personlig venter jeg på en mindre telefon fra dem. Har 6T i dag og den er for stor for meg. Spent på Oneplus Z som ryktes å komme snart.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for gode svar! Jeg tror jeg vender mot å kjøpe 7T Pro. Jeg kunne sikkert ventet litt til det kommer prisreduksjon, men det ser ut som 7T Pro fortsatt selger ganske bra og butikkene er vel ikke i tilbudshumør for tiden.

Uten å avspore min egen tråd her nå så har jeg også iPhone 11 som jokeren. Selv om dette er epler (heh) og bananer så vil jeg gjerne høre synsinger der også om det er noen.

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Gavekort said:

Takk for gode svar! Jeg tror jeg vender mot å kjøpe 7T Pro. Jeg kunne sikkert ventet litt til det kommer prisreduksjon, men det ser ut som 7T Pro fortsatt selger ganske bra og butikkene er vel ikke i tilbudshumør for tiden.

Uten å avspore min egen tråd her nå så har jeg også iPhone 11 som jokeren. Selv om dette er epler (heh) og bananer så vil jeg gjerne høre synsinger der også om det er noen.

Once you ho 90Hz you never go back

Sier dem. Er bare 60Hz på eplet.

Og et helt annet økosystem generelt. Har du Macbook, iPad, Apple-Tv osv fra før kan det være kjekt med en iPhone.

Har du ikke det kan det bli tungvint med iPhone.

Lenke til kommentar

Jeg har en iPhone 6 nå, så er egentlig nokså komfortabel med iOS, men jeg savner på mange måter også Android. Jeg er enig i at 90Hz og Oxygen sin snappyness er en definitiv fordel over iPhone 11.

Vingler bare akkurat nå. Skal få begge telefonene i hendene og fundere litt på egen hånd der.

Lenke til kommentar

Prøver meg på OnePlus 7T Pro med 14 dagers returrett. Er ikke blyg for å benytte meg av denne, så prøver meg på det. Er opplevelsen dårligere enn min iPhone 6 så bytter jeg til iPhone 11.

Høres ut som en god plan tenker jeg. Kan komme med tilbakemelding i tråden om jeg finner ut av noe gøy. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 timer siden):

Prøver meg på OnePlus 7T Pro med 14 dagers returrett. Er ikke blyg for å benytte meg av denne, så prøver meg på det. Er opplevelsen dårligere enn min iPhone 6 så bytter jeg til iPhone 11.

Høres ut som en god plan tenker jeg. Kan komme med tilbakemelding i tråden om jeg finner ut av noe gøy. :)

Hørtes ut som et veldig fornuftig og bra valg  det! Har selv hatt 7t i noen mnder nå og er storfornøyd :)  

Lenke til kommentar
bbios skrev (27 minutter siden):

Kordan er den bedre? 

Den er større med 6,67" mot 8'eren sin 6,55" og har høyere oppløsning med 3,120x1,440-pixels mot 8'eren sin 2400X1,080x pixels  oppløsning. PPI for 7T Pro er 516 PPI mot 8'eren sine 402 PPI.

Begge har ellers 90hz skjerm. Om 8'eren sin skjerm kan være bedre på andre områder som høyere lysstyrke, bedre fargekalibrering og lignende vet jeg ikke men sånn rent spesifikasjonsmessig har den høyere oppløsning og litt mer størrelse.

Lenke til kommentar
Hedonism skrev (56 minutter siden):

Den er større med 6,67" mot 8'eren sin 6,55" og har høyere oppløsning med 3,120x1,440-pixels mot 8'eren sin 2400X1,080x pixels  oppløsning. PPI for 7T Pro er 516 PPI mot 8'eren sine 402 PPI.

Begge har ellers 90hz skjerm. Om 8'eren sin skjerm kan være bedre på andre områder som høyere lysstyrke, bedre fargekalibrering og lignende vet jeg ikke men sånn rent spesifikasjonsmessig har den høyere oppløsning og litt mer størrelse.

Takker :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...