N-4K0 Skrevet 11. juni 2022 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2022 Pga. denne folkelegenden føler jeg på Midtøsten. Ikke alle opplysningene virker å stemme, men snakker vi om Sokh-distriktet eller hva det måtte hete, tilhørende Uzbekistan som ligger inni Kirgisistan? Kan hende det er for ukjent, men denne kalif Ali virker ikke som en person som logisk sett burde befinne seg utenfor dette området, men lite enklaver å finne i dette området som ser store nok ut til å huse 10k. Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 11. juni 2022 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2022 Nærme nok, jeg tenkte på the mysterious mountain exclave of Shohimardon. "Uzbekistan, celebrating its 30th anniversary of independence, maintains four exclaves in the heart of Central Asia’s Ferghana Valley. All are within the borders of neighboring Kyrgyzstan. The two largest are Sokh and Shohimardon." "A nearby Islamic prayer house claims the Prophet Muhammad’s son-in-law Ali as a visitor. Some even believe he died and was buried there." Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 12. juni 2022 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2022 Ah. Vel, det var nærme. Antar det blir meg igjen da? Vi skal til et sted berømt for en viss type arbeid forbundet med drømmer. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 14. juni 2022 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2022 Old Trafford, også kjent som "Theatre of dreams"? Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 14. juni 2022 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2022 Nei, det er nok en del eldre enn det. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 21. juni 2022 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2022 N-4K0 skrev (På 12.6.2022 den 19.43): Ah. Vel, det var nærme. Antar det blir meg igjen da? Vi skal til et sted berømt for en viss type arbeid forbundet med drømmer. Filosofisk, som i "The American Dream"? Eller en konkret plass? Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 22. juni 2022 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2022 Et konkret sted, noe fysisk som ble oppdaget. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 26. juni 2022 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2022 Nei jeg har ikke så god peil altså. Dessverre. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 28. juni 2022 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2022 Jeg vil gjerne at du skal klare det, evt. andre som måtte gidde å prøve seg Hva om jeg sier... kj.symb. Au. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 28. juni 2022 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2022 Chisinau er hovedstad i Moldova, men det er nok ikke riktig svar. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 29. juni 2022 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2022 Jeg skjønner ikke engang hva Chisinau har å gjøre med det jeg skrev 😅 Hintet skulle være "kjemisk symbol Au", gadd bare ikke skrive det helt ut. Men det ser ut til at oppgaven kommer til å feile. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 2. juli 2022 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2022 Australia da sikkert. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 2. juli 2022 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2022 Ikke rett det heller. Dette får bli siste forsøk. Kjemisk symbol Au = gull. Altså et berømt sted kjent for graving etter det edle metallet. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 6. juli 2022 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2022 Scarvo skrev (7 minutter siden): Klondike? Akkurat dit vi skulle. Ble kanskje litt enkelt til slutt, men din tur. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 17. juli 2022 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2022 Får vel prøve meg da. Sikkert enkelt da. Dette er den siste plassen jeg besøkte før Covid kom inn i bildet og ødela. Landet denne byen befinner seg i er er kjent for sin frie kultur, høye mennesker og i mine øyne et lite attraktivt språk. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 21. juli 2022 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2022 N-4K0 skrev (På 18.7.2022 den 0.20): Nederland? Riktig land ja. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 23. juli 2022 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2022 Skal jeg gjette på byen også eller holder det med land? I første fall antar jeg Amsterdam, er vel dit de fleste drar. I siste fall skal vi til et land kjent for et fjell med en iøynfallende farge. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 27. juli 2022 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2022 N-4K0 skrev (På 23.7.2022 den 9.29): Skal jeg gjette på byen også eller holder det med land? I første fall antar jeg Amsterdam, er vel dit de fleste drar. I siste fall skal vi til et land kjent for et fjell med en iøynfallende farge. Amsterdam er korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå