Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronavirus-utbruddet kan vare for evig og alltid


Gjest 3c636...015

Anbefalte innlegg

Gjest 3c636...015

Det sies stadig vekk at koronapandemien ikke vil vare for alltid. Det kan kanskje være feil. Nye forskninger viser faktisk at det dessverre er en sjanse for at pandemien vil vare for evig og alltid, har jeg lest. Dette er fryktelig ille! Dette kan bety slutt på alt moro for resten av universets tid! Aldri mer sosiale møter, aldri mer arrangementer over 500 personer, aldri mer ferieturer, aldri mer live-konserter, aldri mer OL, aldri mer fotball-VM, aldri Melodi Grand Prix, aldri mer Stjernekamp, aldri mer skisport, aldri mer besøk osv. Livene våres kommer til å bli fullstendig ødelagt!

Anonymous poster hash: 3c636...015

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Jeg klarer meg fin uten stjernekamp.

Bortsett fra det så anbefaler jeg å lese litt mindre. Du får ikke gjort mye med det uansett. De som roper høyest er gjerne de på ytterpunktene. Altså de som mener livet på jorden aldri blir normalt igjen og at vi må forbli i huset vårt i all fremtid, og de som mener vi skal drite i hele greia og ha masseorgie med pangoliner. 

Lenke til kommentar

Det er en fair sjanse for at covid-19 blir en endemisk sykdom ja, men sannsynligheten for at det blir mindre ille enn det er akkurat nå er stor. 

Selv om man ikke skulle bli helt immun mot viruset er det nokså sannsynlig at andre infeksjon blir mildere. Viruset kan også mutere seg til en mildere variant. Vi kan finne legemidler som hjelper og det er mulig at vi får på plass en vaksine. 

Dog de neste 1-2 årene blir antageligvis nokså kjipe 

Lenke til kommentar
Gjest 3c636...015 skrev (59 minutter siden):

Det sies stadig vekk at koronapandemien ikke vil vare for alltid. Det kan kanskje være feil. Nye forskninger viser faktisk at det dessverre er en sjanse for at pandemien vil vare for evig og alltid, har jeg lest. Dette er fryktelig ille! Dette kan bety slutt på alt moro for resten av universets tid! Aldri mer sosiale møter, aldri mer arrangementer over 500 personer, aldri mer ferieturer, aldri mer live-konserter, aldri mer OL, aldri mer fotball-VM, aldri Melodi Grand Prix, aldri mer Stjernekamp, aldri mer skisport, aldri mer besøk osv. Livene våres kommer til å bli fullstendig ødelagt!

Anonymous poster hash: 3c636...015

Hvor sies det det? Det har hverken jeg sett eller hørt. Det ville være merkelig i og med at det ikke har vært noen pandemi i universets historie som har vart til evig tid. Pandemier er noe som kommer og går. Tror kanskje du har misforstått og har feiltolket ting her. Eventuelt synes jeg du skal la være å lese ting som skrives av folk i diskusjonsforumer som dette som om det er snakk om vitenskapelige analyster. DET. ER . DET. IKKE. Mye av trådene her er ekkokammere for negativitet og katastrofetenkning. Og selv om det kan bli ganske så ille så er det ikke noe om skal vare til "evig tid". Har du egentlig noen linker å vise til? Jeg har lest mye, mest katastrofescenarier og worst case-scenarier men ikke noe sted har jeg lest at dette skal vare for ALLTID.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...