Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Terrasse og Edderkopper


Anbefalte innlegg

Har en terrasse som er bygget ut ved en skråning, noe står på grus og resten ved skråningen. 
Det kryr av edderkopper under som spretter opp her og der, spesielt inne ved grusen, lurte på om det ville ha noe for seg å legge noe under terrassebordene f.eks. fiberduk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har alltid forbundet terrasse med edderkopper. Samboeren min er av den hysteriske typen å bruker en slags innseksspray. Virker som den varer veldig mange uker. Letteste løsning. 

Vi brukte denne. Står ikke at den fungerte til edderkopper men virker som den gjør det. 

7038090234145.jpg

Endret av Labelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker at uten edderkopper blir det mer mygg og fluer. Nytten oppveier ulempene, og hva er egentlig ulempene? Ikke er de aggressive og ikke er de farlige. Jeg har veps som hvert år bygger under terrassen. Det er i en helt annen liga. I fjor på sensommeren ble det umulig å benytte terassen. Tråkking medførte sikkert vibrasjoner til bolet som henger under der og vepsen gikk til samlet angrep. River hele terassen til vinteren og legger betongheller.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Veps fjernes forholdsvis enkelt, med maurmiddel, sånn hvitt pulver.
Man finner en av "stiene" vepsen bruker inn og ut, blåser litt pulver der, så når vepsen går der drar de med seg pulveret inn i vepsebolet, og alle sammen dør innen noen få dager. Funker også glimrende på geithams, jordveps, bier .. og selvfølgelig maur.


Edderkopper er stort sett kun nyttige, så de lar vi være i fred.

Endret av 0laf
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...