Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Eksternt lydkort "faller ut"


Anbefalte innlegg

Hei! 

Har et Steinberg UR 22 MKII lydkort som av og til faller ut/bryter korte øyeblikk.

Har prøvd ulike usb innganger og problemet vedvarer.

Har også oppdatert driver, windows 10 og feilsøkt lydkortet.

Kan det vært korte strømbrudd i usb utgangene?

Maskinen er en selvbygd Black Refinery med anbefalingene fra Agentspoon her på forumet (laget i 2012 - oppdatert skjermkort siden den gang).

Setter veldig pris på hjelp. Driver med musikk og lyd hjemme, så dette er til stort sjenanse...

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om jeg var deg så ville jeg testet steinberg ur 22 på en annen maskin for å se om det kommer samme symptomer. da  blir det litt lettere å evalurere hvor feilkilden ligger fordi om man får samme problem på den andre maskinen også, da er det stor sjangs for at det er steinberg usb som er problemet, men om den fungerer fint med den andre maskien , da bør man sjekke din maskin

Endret av ex-jordbærplukkeren
Lenke til kommentar

denne maskin du har?

blackrefinery.thumb.png.4c479c8dae97715f61b48b479542fd2b.png

 

vet ikke om dette hjelper men verdt 2 forsøker hvis det ikke er blitt gjort tidligere.

forsøk 1: finn frem usb lydkortet inne i device manager, deretter tikke av "allow the pc to turn of the usb port to save power" og ok. 

usb.thumb.png.4ed6571b677f9a32be481b6fecf57d74.png

 

forsøk 2: The BIOS - hvis det er black refinery med msi b450 hk du har så ville jeg gått inn i bios og sørge for at maskinen kjører optimal/high performance og ikke på strømsparingsmoduser deretter deaktivere amd cool and quite og global c state control slik at maskinen kjører optimal. man finner disse 2 innstillingen under OC

 

 

Endret av ex-jordbærplukkeren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje litt flaut å si dette, men kanskje jeg har funnet feilen...

"Kabler" internett til trådlås router. Oppdaget at det kablete tilgangen var nede og maskinen brukte trådløs tilkobling i stedet.

Restartet routeren og kablet tilgang funka igjen. Etter dette har ikke feilen kommet tilbake. Enn så lenge...

Krysser fingre og sier fra hvis ting endrer seg.

TUsen takk for tips. Tar vare på dem i tilfellet feilen kommer tilbake

Lenke til kommentar

Har vært plaget med små utfall lydmessig på Win10. Det viktigste er å slå av WiFi (bruk kablet ethernet) og koble vekk / fjerne lyd over HDMI (Nvidia). Dette er drivere som holder på å jobbe så mye i slengen at de påvirker feeden av USB-lyd som er tidskritisk for å fungere etter intensjonen. USB-disker kan også forårsake problemer. Vær også kritisk til USB-huber, og koble helst direkte. Viktig med gode drivere og oppdatert firmware. Det beste er å ikke bruke USB til kritisk lyd. Helst et PCIe-kort. Problemet er også som nevnt USB3 som ikke nødvendigvis fungerer helt bra med alt utstyr. Noen ganger er det en eller flere porter som er USB2 som kan prøves. I verste fall kan en kjøpe et PCIe kort som har USB2 for å beholde utstyret. StarTech har slike kort.

Veldig mange kreative folk sverger til Mac, og jeg har testet det nok til at jeg vet at det funker. Den tar gjerne noen prosent CPU konstant p.g.a måten de har løst det på, men heller det enn hakkete lyd.

 

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Ja, du får da USB2 som kanskje løser problemet. Alternativet er jo et rent PCIe-lydkort. Disse har gjerne en del på utsiden siden XLR tar så mye plass og det er begrenset hva man får plass til koble til på utsiden av et PCIe-kort.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...