Gå til innhold

Huawei P40 Pro


Anbefalte innlegg

nor50 skrev (16 minutter siden):

Jeg kjenner ikke så mye til firmaet Huawei, men regner med de, som mange andre i østen, produserer veldig mye rart. Hvor stor andel av Huaweis omsetning er mobil, og hvor stor andel av den delen igjen har problemer med google-isolasjonen?

Altså, om 0.5 % av deres produkter ikke er brukendes i en del av verden vil de vel ikke bruke så store ressurser på å løse problemet.

På selve mobilfronten, så er jo Huawei relativt "nye". er jo helst de siste årene at de har sprettet opp noe voldsomt, spesielt i vestlige land.

Tror du kan like denne videosnutten (Spol frem til år 2015 om du vil spare et par minutter)


i fjor var de på pall plassering av de største produsentene i verden av mobiler. Så ble de bremset av USA, men de gir seg ikke :)
I tillegg så leverer de jo ekstremt godt hardware på linje med både Apple og Samsung.

Så jeg heier på dem hvertfall, så håper jeg utviklerne gjør det samme.

 

Edit: Kjenner ikke til kilden, men de hadde stor markedsandel i fjor
gsmarena_001.jpg

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nor50 skrev (14 minutter siden):

Jeg kjenner ikke så mye til firmaet Huawei, men regner med de, som mange andre i østen, produserer veldig mye rart. Hvor stor andel av Huaweis omsetning er mobil, og hvor stor andel av den delen igjen har problemer med google-isolasjonen?

Altså, om 0.5 % av deres produkter ikke er brukendes i en del av verden vil de vel ikke bruke så store ressurser på å løse problemet.

Små land som i Skandinavia er vel for lite marked til å støtte opp om apper som er viktige. Tyskland, England osv. blir litt annet. 

Lenke til kommentar
Merko. skrev (11 minutter siden):

På selve mobilfronten, så er jo Huawei relativt "nye". er jo helst de siste årene at de har sprettet opp noe voldsomt, spesielt i vestlige land.

Tror du kan like denne videosnutten (Spol frem til år 2015 om du vil spare et par minutter)


i fjor var de på pall plassering av de største produsentene i verden av mobiler. Så ble de bremset av USA, men de gir seg ikke :)
I tillegg så leverer de jo ekstremt godt hardware på linje med både Apple og Samsung.

Så jeg heier på dem hvertfall, så håper jeg utviklerne gjør det samme.

Kanskje ikke riktig sammenligning, men Toyota sluttet å selge HiAce på vårt kontinent da den ikke tilfredsstilte nye krav. De selger den fortsatt på andre kontinenter. Ergo tjente de ikke nok på den her til å oppdatere den for å få godkjent den. Samme ser jeg med Huawei. Ikke sikkert det er viktig for dem å holde mobilene i salg her.

Lenke til kommentar
nor50 skrev (Akkurat nå):

Kanskje ikke riktig sammenligning, men Toyota sluttet å selge HiAce på vårt kontinent da den ikke tilfredsstilte nye krav. De selger den fortsatt på andre kontinenter. Ergo tjente de ikke nok på den her til å oppdatere den for å få godkjent den. Samme ser jeg med Huawei. Ikke sikkert det er viktig for dem å holde mobilene i salg her.

Det er sant, det kan fort slå begge veier.
I dette tilfellet så er det ikke Huawei som må gjøre noe, men utviklerne.

Så dersom en haug av folk benytter seg av Huawei sine mobiler pga funksjonene dem tilbyr som feks Apple eller Samsung ikke har, så er det stor sjanse for at utviklerne lager støtte for deres app butikk, slik at de får tilbake kundene på appene deres.

Men det er klart om ingen kjøper mobilene demmes så vil de nok ikke klare seg, men jeg håper :) 

Lenke til kommentar

En ting som kanskje kunne fått flere utviklere med er å åpne opp telefonene mer. Kjør litt samme stil som oneplus og kanskje trekk det enda lenger med mer åpen kildekode. Nå som root er tilnærmet umulig kjøper utviklere andre mobiler. Om utviklerne ser muligheter hos Huawei og bruker telefonene privat også så vil dette hjelpe for å få ting portet også. 

Lenke til kommentar

Blir spennende å høre fra de 4 på forumet som er testpiloter. De skal være aktive her fremover, og da blir det interessant å høre hvordan de opplever nettopp dette og andre ting.

Virker derimot som at dette ikke vil ordne seg på kort sikt, med de uttalelsene fra vipps.

Lenke til kommentar
gurka skrev (1 time siden):

Blir spennende å høre fra de 4 på forumet som er testpiloter. De skal være aktive her fremover, og da blir det interessant å høre hvordan de opplever nettopp dette og andre ting.

Virker derimot som at dette ikke vil ordne seg på kort sikt, med de uttalelsene fra vipps.

Jeg vil tro at vipps er et must for mange så om Huawei ikke får pushet dem så er jeg redd telefonen flopper totalt her til lands. Veldig synd for P30 pro var bra og det eneste den manglet HW messig var faceid. P40 pro har nå rettet på dette så den kunne blitt en vinner for min del, men uten bank apper og vipps har man tatt bort en vesentlig ting med smart telefonens rolle for min del.

Vipps har gjerne blitt for store og har ikke press på seg til å levere lenger. Slik er det jo med de fleste store selskaper at så fort de får opp volumet så skyr de nærmest kundene. Se bare på telenor ? 

 

Lenke til kommentar
gurka skrev (1 time siden):

Blir spennende å høre fra de 4 på forumet som er testpiloter. De skal være aktive her fremover, og da blir det interessant å høre hvordan de opplever nettopp dette og andre ting.

Virker derimot som at dette ikke vil ordne seg på kort sikt, med de uttalelsene fra vipps.

Er vel STOR sjans for at de er så fanboys at det ikke blir helt objektivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nor50 skrev (2 timer siden):

Er vel STOR sjans for at de er så fanboys at det ikke blir helt objektivt.

Sjansen er der, men jeg håper at det ble valgt noen som er aktive her(var et krav i søknaden), og som tør å si det de mener. Hvis ikke er poenget liksom borte.

Vi mangler nettopp noen som kan teste og prøve ting på selve telefonen og jeg håper at vi kan få slike tilbakemeldinger fra disse om kort tid. Da kan vi få ganske hands-on informasjon, som er viktig.

Lenke til kommentar
gurka skrev (4 timer siden):

Sjansen er der, men jeg håper at det ble valgt noen som er aktive her(var et krav i søknaden), og som tør å si det de mener. Hvis ikke er poenget liksom borte.

Vi mangler nettopp noen som kan teste og prøve ting på selve telefonen og jeg håper at vi kan få slike tilbakemeldinger fra disse om kort tid. Da kan vi få ganske hands-on informasjon, som er viktig.

TestPilot her. Det er bare å skyte spørsmål så skal jeg svare så godt jeg kan. Så vidt jeg vet er det ikke noe sponsing inne i bildet, så alle meninger er våre egne. Jeg har snakket med en person i Huawei som forklarte litt om de forskjellige funksjonene og hvordan, hvorfor og en gjennomgang av telefonen. På mandag begynner den offisielle testperioden, men jeg hadde lov til å være aktiv på forumet enn så lenge og dele meninger og ord. Nå gikk jeg fra en xiaomi pocophone f1 til en huawei p40 pro så det er jo et ganske stort hopp i ytelse, kamera, utseende og ui funksjonalitet, det vil være mindre om man går fra en s10 eller iphone x/xs feks.

Lenke til kommentar
gurka skrev (15 timer siden):

Sjansen er der, men jeg håper at det ble valgt noen som er aktive her(var et krav i søknaden), og som tør å si det de mener. Hvis ikke er poenget liksom borte.

Vi mangler nettopp noen som kan teste og prøve ting på selve telefonen og jeg håper at vi kan få slike tilbakemeldinger fra disse om kort tid. Da kan vi få ganske hands-on informasjon, som er viktig.

Som du ser i posten under deg, så valgte de en med hele 22 innlegg her på forumet. Ikke akkurat det jeg vil kalle aktiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sharpings skrev (2 timer siden):

Som du ser i posten under deg, så valgte de en med hele 22 innlegg her på forumet. Ikke akkurat det jeg vil kalle aktiv.

Man skal være aktive i testperioden ja. Selv om jeg ikke har vært aktiv før betyr vel ikke at jeg ikke kan være aktiv nå? Det kommer til å komme masse posts :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...