Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir dating bedre?


Gjest 83070...59a

Anbefalte innlegg

Gjest 83070...59a

Mann med det meste på stell. Utdanning, bil, leilighet, jobb, venner. Hobbyer å drive med. Ikkje kjæreste. Kjæreste har jeg ikke hatt på noen år. Hadde kun kjæreste et år under studiene. Prøver Tinder, men ikke noe hell. Savner å ha noen. Har lyst på sex. Har ikke pent ansikt, men grei kropp og god fysisk form. Får få matches på Tinder. De matches jeg får, svarer knapt. Får jeg en date, så treffes vi bare 1 eller 2 ganger. Virker som en bra fyr, sier dem. Men kjemien er ikke der. Er forsåvidt enig. Kjipt er det likevel. Jentene er pene, og jeg skulle gjerne hatt sex. Noen virker veldig oppegående. De skulle jeg gjerne satset på noe langvarig med. 

Syns det er vanskelig. Veldig få vil treffe meg på Tinder. Møter ikke jenter gjennom hobby. Blir dating noen gang lettere? Burde sikkert finne arena utenom Tinder. Vet ikke hvor. Lei av å bli avvist. Lei av å ikke strekke til. Kjipt å bli valgt bort. Spesielt når noen venner drar damer i hytt og pine. De bryr seg mindre. Naturligvis, fordi jenter vil ha dem. 

Blir det lettere? Må jeg akseptere å være uønsket for dating? Andre som har lignende erfaringer?

Anonymous poster hash: 83070...59a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvinner på Tinder får altfor mange matcher til at det er sannsynlig at de vil velge akkurat deg, og mange bruker nok det bare for bekreftelse også. Noen tør ikke ta steget fra match til møte. Gjelder begge kjønn. Jeg har ikke fasiten, men personlig tror jeg ikke onlinedating er noe tess for majoriteten. På Tinder er det kort vei fra himmel til helvete, det vil si, det kan ta knekken på selvtilliten din om du legger for mye i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye dater du da? Når jeg datet var jeg på ca 3 dates I uka med forskjellige kvinnfolk. Aldri samme to ganger med mindre det var en aktuell kandidat der jeg likte profilen OG det var kjemi.

Kastet ikke bort tid på damer hvis jeg ikke likte profilen - altså at vi ikke var en god match mtp interesser eller en tom profil uten annet innhold enn et puppebilde. Kastet ikke bort tiden på damer det ikke føltes naturlig og gøy å være med (kjemi). Kastet ikke bort tid på kvinnfolk som ville "chatte" og bli kjent over nettet før vi møttes og kjente på kjemien.

Du må igjennom masse B vare før du finner noe bra. Ikke prøv å pule alle. Ikke prøv å få alle til å like deg. Målet er å finne den som klikker naturlig UTEN renkespill. (Med B vare mener jeg ikke noen som ikke er bra - men noen som ikke er bra for DEG.)

 

Jeg selv er dritbra type for noen - men elendig for andre. Det går begge veier og man må eksponeres for mange før en finner noe bra.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det dreier seg om sjel, det åndelige. I dagens samfunn blir sosial status og ytre, overfladiske verdier presset på oss fra alle hold. -Alt-, bilder, tv-serier, nyhetsartikler, -alt- er sminket og tilgjort. Vi leser svært lite om innsikt og personlighet.

Du må finne frem sjelen i deg og være tro mot den. Være beinærlig mot din indre integritet, ikke la det som plager deg påvirke deg, selv om man så klart skal være respektfull og ha ydmykhet for andre mennesker. Dette vil da skinne igjennom før eller siden mot noen du liker, og de vil like deg for energien du utskinner og de indre veridene du har, og ikke for ytre verdier. Sånn som det -egentlig- burde være, uansett. Hvis damene da ikke er interessert, så er det ikke på grunn av dine ytre verdier, men fordi de vil ha noe lettere og ikke så seriøst som du ønsker det. De vil ha en klondrian som vaser rundt og ikke har indre integritet. Disse er også mer mottagelige for utroskap og å hoppe rundt fra forhold til forhold. Verdisystemet er ikke så bunnsolid som det du har potensiale til å oppnnå.

Dette krever trening, men det kan også læres fort. Mulig du allerede har det på plass, i så fall er det bare å fortsette letinga og aldri miste troa. Du trengte bare litt oppbacking. Selv de som tilsynelatende er omsvermet hele tiden, sliter også på andre måter. De har valgets kval, og de sliter med omdømmet, integriteten. De blir stemplet som playere og useriøse. Så der har du det. Sex er bare et biprodukt. Det er kjernen som må være sterk. Og hos veldig mange, er den ikke det. Noe som reflekteres i antall skillsmisser.

Det er også lett å tro at gresset er grønnere på den andre siden. Det er det i de aller fleste tilfeller, ikke. Medaljen har alltid, -alltid-, en bakside. Dette er ikke noen løgn.

Du kan øke sjansene dine litt ved å prøve å date noen med samme stjernetegn. Vil du ha en utfordring, men noe som kan gi deg mye mulighet for vekst og økt forståelse, kan du date noen med det motsatte stjernetegnet. Det vil kreve en viss forståelse av hverandres egenskaper, men hvis man gjør det, så er det muligheter for å forstå hverandre på en dypere måte. Se ulikhetene for styrker i stedet for motsetninger. Men vil du ha det trygt og lett, velg noen med samme stjernetegn. Du vil merke at dere er like, bortsett fra at det er kvinne og mann.

https://www.astrology-zodiac-signs.com/

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Gjest 83070...59a skrev (19 timer siden):

Kjipt å bli valgt bort. Spesielt når noen venner drar damer i hytt og pine. De bryr seg mindre. Naturligvis, fordi jenter vil ha dem.

Her ligger "feilen". Kompisene dine blir ikke valgt, det er de som velger damene. Som mann er det du som er jegeren, det er du som velger bytte, det er du som må ta initiativet. Men det krever selvtillit, den mest attraktive egenskapen hos en mann. Kan noen skjønne hvorfor?

Lenke til kommentar
Miri skrev (7 minutter siden):

Her ligger "feilen". Kompisene dine blir ikke valgt, det er de som velger damene. Som mann er det du som er jegeren, det er du som velger bytte, det er du som må ta initiativet. Men det krever selvtillit, den mest attraktive egenskapen hos en mann. Kan noen skjønne hvorfor?

Spar meg. Ja til selvtillit, nei til dette evige maset om "jeger", "du kan få hvem du vil" pua drite! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Villfaren skrev (12 minutter siden):

Spar meg. Ja til selvtillit, nei til dette evige maset om "jeger", "du kan få hvem du vil" pua drite! 

Naturens urinstinkter styrer oss når det kommer til valg av partner til en seksuell relasjon, relativt uavhengig av politiske synspunkter. Hvorfor tror du selvtillit er så viktig for en mann? Nettopp på grunn av det jeg skrev. Det er mannen som styrer showet. Vil du ikke forholde deg til dette, så er du dømt til en tilværelse som single, eller du kan håpe på at en mandig kvinne plukker deg opp, som du kan få være en tøffel for.

Incels starter som den ideelle mann ut fra politisk kjønnsteori. Ut fra læreboka skulle han ha alle egenskaper den moderne kvinne setter høyt. Likevel ender han med ingenting, og utvikler etter hvert et hatforhold til kvinner fordi ingen velger ham.

They say all good boys go to heaven, but bad boys bring heaven to you

 

Lenke til kommentar
Miri skrev (5 timer siden):

Naturens urinstinkter styrer oss når det kommer til valg av partner til en seksuell relasjon, relativt uavhengig av politiske synspunkter. Hvorfor tror du selvtillit er så viktig for en mann? Nettopp på grunn av det jeg skrev. Det er mannen som styrer showet. Vil du ikke forholde deg til dette, så er du dømt til en tilværelse som single, eller du kan håpe på at en mandig kvinne plukker deg opp, som du kan få være en tøffel for.

Incels starter som den ideelle mann ut fra politisk kjønnsteori. Ut fra læreboka skulle han ha alle egenskaper den moderne kvinne setter høyt. Likevel ender han med ingenting, og utvikler etter hvert et hatforhold til kvinner fordi ingen velger ham.

They say all good boys go to heaven, but bad boys bring heaven to you

 

Hehe, som sagt. Spar meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Villfaren skrev (1 time siden):

Hehe, som sagt. Spar meg!

Ditt eneste bidrag i denne tråden er "spar meg". Hvorfor er du her i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Miri skrev (1 time siden):

Ditt eneste bidrag i denne tråden er "spar meg". Hvorfor er du her i det hele tatt?

Fordi du gir han råd om at hvis du i bunn og grunn er cocky og drittsekk nok så får du damer. 

Pua er møkk, og det er der du henter disse meningene dine fra. 

Da liker eg bedre svarene til de andre her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Villfaren skrev (13 timer siden):

Fordi du gir han råd om at hvis du i bunn og grunn er cocky og drittsekk nok så får du damer. 

Pua er møkk, og det er der du henter disse meningene dine fra. 

Da liker eg bedre svarene til de andre her. 

Det er din tolkning etter fattig evne ... Mitt svar var dessuten ikke til deg, men til TS, så hva er det du griner etter? Start din egen tråd for dine problemstillinger.

Lenke til kommentar
Miri skrev (1 time siden):

Det er din tolkning etter fattig evne ... Mitt svar var dessuten ikke til deg, men til TS, så hva er det du griner etter? Start din egen tråd for dine problemstillinger.

Griner? Vet ikkje hvem av oss som blei hårsår eg. 

Duden som tror han er kongen på haugen fordi han har lest noen pua triks eller han som for lenge siden innså at det som regel er en partner for alle der ute? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Villfaren skrev (54 minutter siden):

Duden som tror han er kongen på haugen fordi han har lest noen pua triks eller han som for lenge siden innså at det som regel er en partner for alle der ute? 

Sitter med inntrykk av at du har lest deg opp på dating, og likevel mislyktes. Jeg har ikke lest noe av det du viser til, som du tydeligvis er bevandret i. Du tillegger meg meninger jeg ikke har uttrykt. Jeg har ikke sagt at det finnes "en partner for alle der ute", eller at "hvis du i bunn og grunn er cocky og drittsekk nok så får du damer", eller "du kan få hvem du vil". Ikke på noe tidspunkt har jeg gitt uttrykk for slike meninger. Så hvor tar du det fra? Jeg kan ikke stå til rette for noen du har hørt fra andre, eller kanskje til og med tatt fra eget hode.

Lenke til kommentar
Miri skrev (11 minutter siden):

Sitter med inntrykk av at du har lest deg opp på dating, og likevel mislyktes. Jeg har ikke lest noe av det du viser til, som du tydeligvis er bevandret i. Du tillegger meg meninger jeg ikke har uttrykt. Jeg har ikke sagt at det finnes "en partner for alle der ute", eller at "hvis du i bunn og grunn er cocky og drittsekk nok så får du damer", eller "du kan få hvem du vil". Ikke på noe tidspunkt har jeg gitt uttrykk for slike meninger. Så hvor tar du det fra? Jeg kan ikke stå til rette for noen du har hørt fra andre, eller kanskje til og med tatt fra eget hode.

Du snakker om at mannen er en "jeger", og at kvinnen er ett "bytte". 

Sier sitt. 

Og du misforstod totalt hvem av oss som  ar duden. 

Foreslår vi legger dette dødt så trådstarter kan få noen skikkelige svar på sin tråd. 

Lenke til kommentar

Pua er tåpelig (jeg regner med at det er den "game" taktikken hvor man omtrent skal være så drittsekk som mulig for å tiltrekke seg damer) men som så mye annet så mener jeg at det er et korn av sannhet i noe av det.

Altså, jeg misliker sterkt fasader og mener at renkespill er helt feil fremgangsmåte om man skal finne en partner. Jeg mener at vi mennesker er ikke laget for monogami fra naturens side og langtidsforhold derfor stort sett er utfordrende. Men vi skal heller ikke knulle alt som er til enhver tid. Vi har en tidsperiode hvor vi føler det naturlig å være sammen og etterpå kommer det an på hvor godt valg man tok når man objektivt valgte partneren utifra et ikke-kjemisk standpunkt.

Jeg tror ikke det finnes "en for alle". Det er noe de av oss som er heldige kan si (tror jeg). Det ér selvfølgelig noe som heter å "settle for less" of hvis det er hva som menes så er er jeg forsåvidt enig i dét. Det er selvfølgelig lettere idag å finne noen for alle enn det har vært tradisjonelt sett. Vi kan bruke datingsider osv og søke igjennom et mye større sortemang etter den som passer. Vi er ikke lenger begrenset til en liten bygd og måtte være rimelig heldig for å ikke ende opp alene eller godta en person som er stygg mot deg for å ha noen å være med.

Jeg har vel også lest at kvinner er den selektive part fra naturens side. Kvinnen skal ha flere preferanser som hun får fra sin far (som da overlevde og fikk henne). De skal foretrekke enkelte "eksotiske" trekk fordi det bidrar til mindre innavl og sterkere immunforsvar hos avkom. Mannen er vel ansett som den som i størst grad er opptatt av å spre genene sine. Vi har en liten pung og hyppig sædproduksjon som indikerer at vi er ment til å ha mye sex med mange partnere i motsetning til dyr som har sex sjeldnere og med færre og dermed må levere mye mer sæd på én gang for å øke sannsynligheten for unnfangelse. Nå husker ikke jeg hvor utbredt det er i dyreriket, men jeg leste iallefall for en stund siden at mannen også har sædceller som er "spesialisert" i å drepe andre menns sædceller, så det er også en indikasjon på at flere menn gjerne deler på en kvinne i kampen om å spre genene sine.

Så minn oppfattelse, både av det jeg har lest er og der og egne erfaringer og observasjoner, er at kvinner er mer selektive, men de er også enkle å manipulere. Kvinner søker beskyttelse og status. Sånn fra naturen betyr det at kvinner søker en selvsikker person som gir følelse av autoritet og gjerne fysisk styrke. Det slår bok ofte ut i feil retning da dette gjerne er "bad boys" med drittsekk holdninger - men funker det så funker det. Jeg var selv en "bad boy" i tenårene og jeg fikk latterlig mye oppmerksomhet fra jentene. Selv de skoleflinke som himlet med øynene og syntes alt jeg gjorde var tåpelig gjengjeldte interesse til de grader når jeg gjorde dem til min interesse. Da var jeg plutselig ikke så teit lenger. Jeg viste selvtillit og initiativ. Kombinert med at jeg var en person som til en viss grad var "fryktet" ev enkelte (overdramatiserende ord, men jeg følte det var bedre enn respekt siden jeg regner med at de fleste assosierer "respekt" mer positivt enn fryktet) og på grunn av min dominerende adferd og de jeg var med så ble jentene interessert i meg. Dette er adferd man lett kan simulere. Alle voksne menn som er med tenåringer utnytter dette.

Men selvfølgelig - dette er ting som nok fungerer best på unge kvinner som ikke har så mye erfaring og modenhet. Jo eldre og visere en kvinne blir, desto mer vil hun foretrekke en velstående mann. Penger er en målestokk for sosial status og sikkerhet i det moderne samfunn.

Altså - kort sagt mener jeg at det definitivt fungerer å tenke i disse baner og manipulere seg til en partner, men det betyr ikke at jeg mener det nødvendigvis er rettferdig. Det er trist at vi er så overfladiske, men jeg tror ikke vi har noe å tjene på å late som om disse mekanismene ikke eksisterer.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar
Villfaren skrev (På 21.3.2020 den 11.38):

Til trådstarter. 

Ja, dating blir bedre. 

Jobb med selvtilliten, gå på dates for erfaringen så skal du nok se det løser seg til slutt. 

Og ikkje se på avvisning som ett nederlag, men heller at dere rett og slett ikkje passer sammen. Så enkelt. 

 

For et elendig råd å gi en normal person.

TS bør fokusere på utseende for å få se noe som helst merkbar bedring i sitt datingliv. Gå på gymmen, 5 ganger i uka, ta det seriøst. Ikke stå der og løft vekter du mestrer dag ut og dag inn, du må hele tiden utfordre deg på et nivå hvor det er ukomfortabelt for å se progresjon. Og det betyr ikke at vært økt skal involvere 1 rep max, men du må løfte til du ikke klarer lenger. Om du er usikker på øvelsene må du FÅ HJELP, du må ta det seriøst, om du ikke søker hjelp når du treger det kan det skade helsa di og vil absolutt ikke gjøre ting bedre for deg. Ha i tillegg til dette et veldig bevist forhold til kostholdet ditt. Nå vet ikke jeg nøyaktig hvordan du ser ut, men de aller fleste i befolkningen har ikke noe vondt av å ha et bevist forhold til hva de spiser, ikke alle for å gå ned i vekt, noen for å gå opp i tripp med treningen dems. Men alt fungerer ikke for alle, eller er like lett for alle, så her må du eksperimentere deg frem litt. Alt fungerer ikke like bra på alle, vi har litt forskjellig biologi, mikrobeflora, og mentalitet som gjør at visse spisestageier fungerer bedre/lettere fungerer på noen enn på andre, mens en annen strategi funker bra på noen andre igjen.

Ta vare på huden din, selv som mann! Det er viktig, og i tillegg til at du kan fysisk føle deg bedre om du har en behagelig hud, om du ikke får en kvise lenger så føler du deg bedre. Spesielt om du er hvit er dette viktig, vi har tynnere hud som tåler mindre, selv om hudcellene er en av cellene vi bytter ut oftest kan skade som følge av mangel på pleie være permanent og om det går for langt tid er det for sent.

Kanskje bytt frisør, prøv noe annet? Betalt litt ekstra for en stylist sin kompetanse og ikke kun deres evne til å flippe hår.

Lenke til kommentar

Hver gang man snakker om dette temaet så er det et par holdninger som går igjen: Han som gjør narr av pua og kaller dem for incels. Han som sier fiks på utseende så blir alt bra. Han som sier vær deg selv.

Sannheten er vel en kombinasjon av alle disse 3 og noe pua kunnskap. Kort oppsummert hvordan ha suksess: ha god øyekontakt, ikke for mye ikke for lite. Selvtillit er alt! Selvsagt ikke vær en drittsekk men dere skjønner poenget. Ha humor! Humor er utrolig viktig. Alt blir chill når du har humor. Vær fysisk med en gang. Hils og klem osv. Når man snakker med damer så er det ikke ordene som teller som med menn men mer det fysiske. Øyekontakt. Kroppsholdning. Tone of voice. Snakke lavt og monotont er instsnt fail. Og husk aldri spør damer om "date triks"

Endret av TylerDurden4
Lenke til kommentar
Miri skrev (På 21.3.2020 den 11.21):

Ikke på noe tidspunkt har jeg gitt uttrykk for slike meninger.

 

Miri skrev (På 20.3.2020 den 9.29):

All good boys go to heaven, but bad boys bring heaven to you

Du prøver hardt, men du må være bunnsolid hvis du skal lære bort om integritet. Det er på grunn av "bad boys" som har gitt opp på grunn av depresjon at damer velger feil menn, at de velger å være utro, at de ikke verdsetter ærlighet og genuinitet. Damer blir lurt og gir dermed opp. Jeg er halvveis enig i at menn oftest er de som tar initiativ fordi det er forventet, men damer burde bli mye flinkere til å verdsette ærlighet, respekt og genuinitet, og slutte å bry seg så mye om hvem som kan de morsomste spøkene og er flinkest til å drite ut andre for å få seg selv til å se best ut.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

For det første gjelder det å få selvtillit. Har sett fantastiske jenter gå for stygge mannfolk... fordi de liker utseende. Eller personlegheit. Jenter er rare. Mange jenter liker ikkje "for pene" gutter. Jenter eier ikkje smak når det gjelder gutter/mannfolk. Alle jenter har heeeilt ulik type, så du er ikkje fortapt.

Videre, så handler det også kas bilder du har på tinder. Kanskje du valgte ikkje de beste bildene? Se kas av bildene har flest likes på insta/fb, det er grei indikasjon. Teksen på profilen? For kjedelig? For seriøs/useriøs? Alt etter kva du ønskjer å få deg. Jenter på tinder er bortskjemte. Til og med mindre populære jenter, for å si det pent, kan velge og vrake på tinder. Mens de er desp ut på byen. Så om du skriver "hei, står til?", er det stor sjanse å bli ignorert. Btw, Tinder plus/gold - beste investeringen ever!

Du kan date noen du treffer på hobbyene dine? Jobb? Spør om de vil vare med deg å drikke kaffe/vin/gå fjelltur?

Sist, men ikkje minst - utlandet. Reis til Kiev (masse bra sex) eller Moskva (kjæreste). Det er ikkje snakk om å betale, slik som i Thai, men jenter har heilt anna forhold til mannfolk der. Du som er i grei plass i livet (jobb, leiligheit) stiller også mye sterkere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...