Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjip spyware biter seg fast


Anbefalte innlegg

Er hjemme til jul og familiemaskinen bugner av spyware. Ad-Aware og Spybot (med de siste spywaredefinisjoner) har tatt vekk det aller meste. Men en irriterende sak lar seg ikke fjerne. "HuntBar" har bitt seg fast på systemet som en mygg. Dette viser seg i praksis ikke i form av noen ekstra toolbar, men som en popup fra tid til annet, den består gjerne av et søk i den håpløse søkemotoren "getfound", typisk sett tar den en term fr en søkestreng jeg har brukt i google og kjører den i getfound (som regel med 0 resultater). Jeg tror dette søppelet er beslektet med lop.com og denslags avskyeligheter.

 

Under kjøring av Spybot får jeg beskjeden "enkelte problemer kunne ikke korrigeres. Årsaken kan være at filene fortsatt er på plass i minnet". Spyware foreslår å kjøres ved neste oppstart. Det samme gjær Ad-Aware. Dette hjelper imidlertid ikke, det hjelper heller ikke dersom man starter i sikkerhetsmodus. En cookie fra DoubleClick er også vond å bli kvitt.

Endret av NuB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde ett lignende problem på maskina til en av gutta mine. Lastet ned Norton Internet Security 2004. Den fant synderen. En umasse filer som den ikke kunne gjøre noe med..[b][u] Jeg satte utforskeren til å vise skjulte filer og mapper[/u][/b] Og der dukket de opp, de filene norton fant. Jeg kunne slette de manuelt. Kjørte en ny sjekk med norton antivirus 2004 etterpå, og da var det tomt for slike ekle filer der. Ble imponert over 2004 som hadde slike muligheter. Har måttet brukt ad-aware, sunn fornuft, reg-edit og sletting av filer mauelt før. Prøv den du. Den er jo gratis å prøve i 14 dager, og på den tiden rekker du nok å bli kvitt udyra.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...