Gå til innhold

Amazon vil gjøre alle dagligvare­butikker kasseløse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

funker kansje, men jeg ser et problem produkter som pga lovverk kan kreveleg sjekk /alkohol tobakk) hvordan sikrer systemet at folk med for lav alder ikke bare låner en annen persons betalings kort/app? Ok jeg vet at folk har fake id men det er jo litt mer knot da, pluss rissiko

 

Endret av Bjarne Nilsson
glemtr nie
Lenke til kommentar

Det store fleirtalet kjøper nok ikkje alkohol, tobakk eller legemiddel kvar gong dei er i butikken. Så den utfordringa må eventuelt løysast med å ha ei manuell kasse. 

Sjølv om varene med aldersgrense må slåast inn manuelt så vil ein fortsatt ha nytte av dette systemet sidan mesteparten av varene ikkje treng å bli slått inn. 

Eit meir radikalt forslag er å sette aldersgrense på heile systemet eller butikken. 

For min eigen del brukar eg ein del sjølvbetjeningskasser, men eg har ikkje registrert meg på nokon butikk. Skal eg ha øl så bruker eg enten ein anna butikk eller den manuelle kassa. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

For meg som kunde er det absolutt ingen fordeler av å måtte gjøre hele jobben selv. Det er lite praktisk med ikke eksisterende rullenånd og jeg må stå der å flytte fra handlekurv over strekkodeleser og til posen. Så må jeg lete meg frem etter varer uten strekkode og man har ikke engang klart å filtrere bort varer man ikke selger for å redusere listen over ting å se igjennom. Jeg får ikke en krone i rabatt, ikke en gratis bærepose en gang.

Da er jeg faktisk sterk motstander av denne "teknologiske utviklingen" og foretrekker å gå til bemannede kasser sånn at de som står der fortsatt kan ha en arbeidsplass.

Lenke til kommentar
mittvisningsnavn skrev (17 minutter siden):

For meg som kunde er det absolutt ingen fordeler av å måtte gjøre hele jobben selv. 

Det er med dagens sjølvbetening. Teknologien som det her er snakk om skal gjere scanning unødvendig slik at du berre går inn på butikken og forsyner deg med det du vil før du går rett ut. 

I dag er det begrensa nytte av sjølvbetening, fordelane då begrensa til at du slepp unna med kortare kø dersom det berre er ein person i kassa, eller at du slepp å sjå butikkmedarbeidaren i augene når du kjøper kondomar eller tampongar. 

Men dette er eit heilt anna system. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...