Gå til innhold

Heimekka Vannkjøling - uppdate 22\7 cpu rev2.0


Anbefalte innlegg

Ok da.. det ble ikke "i morra" alikevell, men her er uppdaten i allefall:

 

cpu blokka til server'n min er nå endelig ferdig.

den har fått et lag med mariti sealer mellom kobberet og plexi'n, og herder nå for harde livet.

 

cpublokkliming.JPG

 

cpublokkren.JPG

 

cpublokk1bak.JPG

 

edit: det virker som ftp'n virkelig er på trynet om dagen.. både hos telenor og home.no

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Meget pent! Men hvorfor ikke ta kanaldesignen med inngang i midten og kanaler utover? Se Diablito2ks og min...

det er fordi de som freste ut blokkene mine fikk feil arbeidstegning. denne blokka er egentlig beregna på peltier skønner du.

men siden den bare skal stå i serveren min, så spiller det minimalt med rolle i grunn.

 

peet-79: som kauder sa: det nederste bildet er bare en test for å sjekke at hullene i plexien er riktige.

 

 

jeg tror jeg kommer til å lage chipset blokk i dag.

uppdate kommer som vanelig tuslende når man minst venter det.

 

edit: jeg kommer i allefall til å teste blokka som er ferdig om ikke annet.

 

edit2: ftp'n har streika i ca 2uker nå. det FAEn meg ikke funke. men jeg kan i allefall bekrefte at blokka er tett, og at den koser seg i serveren min. moboet er desverre et gammelt msi micro atx og cpu'n en duron 750, så det er ikke stort mye resultater å komme med, men det funker.

 

ellers har jeg problemer med å finne en drill med 14mm chuck, så intill da får jeg ikke monga plexien til nb blokka.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nbnferdig.JPG

cpunbferdig.JPG

 

da var også NB blokka ferdig.

 

brukte i grunnen bare maritim sealer for å lime sammen plexien og kobberblokka.

borra hull til niplene og festa\tetta med aralditt på undersiden denne gangen.

nå skal nb blokka få herde i et par dger, før jeg tetter mer rundt for sikkerhetsskyld.

 

har kutta opp plexi til gpu blokka, og begyner på den i morra... tror jeg..mine tidsbegreper er heller difuse, som dere som har prøvd å følge med kanskje har sett.

 

driver også å leker litt med pynting av topplokket på apoen hq08 kabinettet mitt, og dere skal få bildene så snart jeg er ferdig. (mønsterkutta metall og plexi under med 2*120mm ledvifter. har trua på at det kan bli bra.)

Lenke til kommentar

Kauder: jeg bruker en maritim sealer jeg kjøpte på samvirkelaget(byggmix) til feste mellom plexien og kobberet, og skal bruke standard metal bolter til feste av blokkene på moboet\skjermortet.

 

hvis du leser på side 1 skal det stå en del der om hva jeg gjør og hvordan jeg gjør det..

 

Flames: se opp :D

 

grev_rasmus: destilert vann? det har jeg stående massevis av.. har jeg spurt om det? *klør seg småforvirra i hue*

 

diablito2k: jeg har ikke testa systemet i pc'n enda. skal gjøre ferdig gpu blokka og få tak i en erstattningsnippel til magnum cpublokka mi først. men jeg har testa de for lekkasjer. de er tette som bare pøkker'n, og sealeren holder blokkene sammen som bare det. (klarer ikke rive av cpu blokka, og jeg er ikke akkuratt svak... 100kg i benk.

Lenke til kommentar
Kauder: jeg bruker en maritim sealer jeg kjøpte på samvirkelaget(byggmix) til feste mellom plexien og kobberet, og skal bruke standard metal bolter til feste av blokkene på moboet\skjermortet.

 

hvis du leser på side 1 skal det stå en del der om hva jeg gjør og hvordan jeg gjør det..

 

Flames: se opp :D

 

grev_rasmus: destilert vann? det har jeg stående massevis av.. har jeg spurt om det? *klør seg småforvirra i hue*

 

diablito2k: jeg har ikke testa systemet i pc'n enda. skal gjøre ferdig gpu blokka og få tak i en erstattningsnippel til magnum cpublokka mi først. men jeg har testa de for lekkasjer. de er tette som bare pøkker'n, og sealeren holder blokkene sammen som bare det. (klarer ikke rive av cpu blokka, og jeg er ikke akkuratt svak... 100kg i benk.

har benk noe med om du klarer å rive de fra hverandre?? :hmm:

Lenke til kommentar
unskyld da :blush:

så bare den dunken du sa at va rensa vann eller noe slikt, så ej tenkte bare ej skulle opplyse dej om det vist du ikkje viste det :yes:

håper ej ikkje va til bry :dontgetit:

men uanset ser blokkene veldi bra ut :thumbup:

gleder med til di skal i aksjon :roll:

ahh! ingenting å unskylde for selvfølgelig, blei bare litt usikker..

 

stienb4: ja. 100kg i benk er ikke for pingler. ergo, jeg er ingen pingle. jeg er faktisk temmelig sterk, og jeg klarte ikke å dra av kobberdelen på blokka en hvor mye jeg dro. ERGO: de sitter som faen. det var i grunnen det jeg skulle frem til.. :green:

Lenke til kommentar

vel, da er det vel på tide med en lite uppdate igjen tenker jeg!

 

cpu blokka jeg hadde laget dekker overhode ikke mine behov for ytelse, så jeg bestemte meg for å prøve meg på min egen versjon av whitewater (eller var det RBX?) blokka vi alle kjenner så godt til, og om du ikke gjør det, se skissa:

 

hmwwskisse.PNG

 

jeg prøvde fres og kobberblokk, men det som skjedde da var at ribbene blei revi av på alle 3 blokkene, så derfor bestemte jeg meg for å prøve aluminium, og heller mekke den hjemme, blandt annet inspirert av skrue som driver med nesten det samme.

 

jeg må innrømme at jeg er litt spendt på å se hvordan aluminium kommer til å fungere i denne konstruksjonen: kobber er en langt bedre varmeleder, men aluminium har det lettere å kvitte seg med varmen, og med tanke på at varmen blir ledet bort like over coren, så er det ikke lange veien for varmen å gå.. og grunnet aluet så blir varmen altså "flyttet" over i vannet fortere en i en kobber blokk. alt dette er jo selvfølgelig tankespinn, men vi får harde fakta snart nokk.

 

jobba litt i natt:

 

aluplate1.JPG

ribber1.JPG

riber2.JPG

 

 

musikk mens man jobber natteskift må til. sælig kjekt er det med noe som ikke får en til å falle sammen på gulvet i narkotisk søvn etter første tone: Myrkskog - Superior Masacre gjorde sannelig jobben sin.

myrk.JPG

 

etter en del arbeid, noen feilkuttinger, mye pirk og litt kreative løsninger ser man allerede konturene av blokka.

 

hmww1.JPG

 

i påvente av flere slangenipler, kjedet jeg meg litt. da er det jo kjelt å ha et kabinett å leke med.

toppslipt.JPG

toppen på mitt aopen HQ08 kabinett. bildet blei litt møngis på grunn av støv på linsa og at bildet er snudd 90 grader for å passe browsern bedre.

 

det blir plexi og 2*120mm røde ledvifter der når jeg får tak i popnagletang, og viftene. skal vel lakkes svart som resten av pc'n, eller kanskje mørk blå metallic: det er ikke godt å si, men i mellomtiden skal det i allefall på et par lag grunning.

 

uppdaten for denne gang.

noen tanker du vil dele med meg eller andre som måtte titte innom, post i vei!

ellers er det jo hyggelig med kommentarer elles og da :yes:

 

edit: fixa bilde linkene

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...