Gå til innhold

Heimekka Vannkjøling - uppdate 22\7 cpu rev2.0


Anbefalte innlegg

stili. De så litt tykke ut de blokkene da ;) kan det ikke ødelegge festene på HK da?

hmm? ingen av de mekkede blokkene skal brukes på pu, så det lar seg vanskelig gjøre.. :p

aaaa, bare jeg som er litt på jorde her da... Men hva skla du med sååå mange blokker da?

du må lære deg å lese litt da vettu! :p

ikke bare se på bildene.

 

2 av de skal brukes til tec'et(peltieret), og de 2 andre skal på northbridge og på gpu..

 

og enda flere kommer, har allerede begynt på arbeidstegningene..

kommer enda en liten uppdate nå snart..

 

edit: skrivleifer

Endret av el_diablo_21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott prosjekt! Har du testet hvor mye peltier`en vil kjøle ned vannet? Må du eventuelt ha kjøleveske i vannet? Jeg har ingen erfaring med peltier, men jeg synes jo klart at det er en interessant sak. Har pratet med noen som er skeptisk til elementene pga at prosessoren lett blir fucked hvis peltieren svikter når den er montert over cpu. Din løsning vil jo være tryggere slik sett. Hvor mye av vannslangen må du isolere? Hele greia, eller bare fra pelt til cpu-blokk?

Lenke til kommentar
Flott prosjekt! Har du testet hvor mye peltier`en vil kjøle ned vannet? Må du eventuelt ha kjøleveske i vannet? Jeg har ingen erfaring med peltier, men jeg synes jo klart at det er en interessant sak. Har pratet med noen som er skeptisk til elementene pga at prosessoren lett blir fucked hvis peltieren svikter når den er montert over cpu. Din løsning vil jo være tryggere slik sett. Hvor mye av vannslangen må du isolere? Hele greia, eller bare fra pelt til cpu-blokk?

takker, takker!

 

vel, har ikke fått testa enda siden jeg ikke er ferdig med blokkene enda.

siden elementet er på 118w så regner jeg med at jeg ikke får så veldig lave tempraturer på vannet.

 

jeg tipper på 5-6c tempratur dropp.

og av slangene så er det nok tryggest å isolere den kalde blokka(den som kjøler vannet) frem til cpu blokka, og cpu blokka. kanskje jeg må isolere etter cpublokka og. det gjenstår å se..

 

Fin tegning! :p

så hyggelig at du likte den da! :green:

 

Made for you only :thumbup:

Endret av el_diablo_21
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

å joda. det er planen på min ne4ste cpu blokk.

vel, nesten i allefall. den som lever for se.

 

planen er å lage en blokk med et 2x2cm hull like over coren som er borret med 2 eller 3mm borr. bruker da søyleborr maskinen på skola, og samtidig så kommer jeg til å lage vannkjøling til den nye psu'n min.

 

snax kommer..

 

ps: kjøpt meg nytt kabbis.. avantech midi servertower.

skal brukes til serveren min.

Lenke til kommentar
Aluminiumet rota jeg fram fra ?søppelbøtta? på mekkens matriale rom.

Hendig nok hadde de allerede skjært opp en hel del blokker til 5x6cm.

Desverre hadde disse bare en tykkelse på 7 eller 8mm, så jeg blir nok nødt til å lodde de sammen, slik det går frem i loddeguiden her på ok.no.

 

kan bli vanskele å lodde saman aluminium... må vel sveises det...

men elles ser prosjekte ditt ganske spennende ut...

Lenke til kommentar
Aluminiumet rota jeg fram fra ?søppelbøtta? på mekkens matriale rom.

Hendig nok hadde de allerede skjært opp en hel del blokker til 5x6cm.

Desverre hadde disse bare en tykkelse på 7 eller 8mm, så jeg blir nok nødt til å lodde de sammen, slik det går frem i loddeguiden her på ok.no.

 

kan bli vanskele å lodde saman aluminium... må vel sveises det...

men elles ser prosjekte ditt ganske spennende ut...

vel, uansett skal det limes tenker jeg.

 

skal en tur på tess i morra for å få tak i nipler, siden jeg ikke fikk tak i på skola.

 

jeg skal uanset bruke et klart epoxy til blokkene som skal ha plexi topp tror jeg.

spørs om jeg ikke buser innom ungdomskola snart igjen, og prater med min gamle lærer som jeg brukte 2 dager av uka sammen med på sløyden, fordi jeg ikke orka skole, og spør om han har noe.

 

de har foresten også båndsag som tar alu der..

mon tro om det kommer en liten bequiet 2 her snart?

 

(All Hail; Audun AKA Dr.Spawn)

Lenke til kommentar

heldig du som har so god tilgang til verktøy og sånt... kan berre gjere slikt når eg er heime. då har eg heile Vik Verk as tilgjengeleg...

 

har vurdert ein beQuiet eg også... men trur e manglar fortsatt ein del lodd og elektronikk kunnskaper tild et so eg må nok lese meg fram til eit betre nivå...

Lenke til kommentar

vil vel ikke tro det er så veldig vanskelig egentlig.. men det er dyrt og tidkrevende.

 

ta den tiden man trenger med ting, så går det som regel bra.

 

btw: får foresten abit nf7-s og duron 1.4 i dag! skal bli skikkelig morro å se hvor mye den klokker. kommer muligens med en guide om hvordan å låse opp catchen på den.

 

hvis det lykkes.

hvis ikke kommer jeg til å kjøpe en til. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøv å gi brikkene dine 2.9v?

Uansett.. 163 MHz er jo 326 MHz effektiv DDR, og det er vel kanskje akseptabelt med tanke på at det er 2100 brikker.

 

Edit:

 

Og, at den Duron cpu'en din var låst sjokkerte meg ikke :)

De er beklagelig låst fra nå av.. Jeg har en låst Duron 1600, den går værtfall til 2.4 GHz ved 1.85v :)

 

200x12 tror jeg, booter på 210x12 men ikke stabil i Prime.

Endret av oeb
Lenke til kommentar

Opperation: Black Dawn

 

Senke en gammal celeron 300 i ei balje med vann,

Sjekke om det funker, og overklokke livet av den om mulig.

 

Det jeg brukte til projektet var:

vannmekk1.JPG

vannmekk2.JPG

 

Resultat: drittet funka ikke!

 

Nå i ettertid viser det seg at vannet ikke var destilert.. bare rensa..

Det var ca 3-7 mega ohm i vannet, noe som jo sier at det var strømledene.

 

Skal prøve igjen med skikkelig destilers vann senere.

vannmekk3.JPG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...