Gå til innhold

Streame spill?


Anbefalte innlegg

Jeg fant ikke en bedre kategori for dette, så moderator får bare flytte hvis det finnes et bedre egnet sted.

 

altså: jeg er veldig begeistret for Halo serien. Men siden jeg ikke har noen XBox og heller ikke liker å spille med gamepad, så har jeg kun spilt Halo 1 og 2 for de fikk jeg til Mac og PC. 
 

Men så har jeg hørt om spill streaming. Men jeg tror ikke jeg helt har skjønt åssen det funker. Er det idag mulig å spille Halo 3 f.eks på en Windows PC? Jeg har en Surface Pro 3 med beskjedne specs, men lurer på om dette spillet kan streames på et vis? 
Mulig jeg er helt på jordet her, men om noen kan gi meg et tips om hvordan jeg kan få til dette, så ville jeg blir takknemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillstreaming har jo blitt mer og mer vanlig den siste tiden, og det fungerer i prinsipp som når du ser på Netflix eller HBO Nordic. Du finner en tilbyder som har de spillene du ønsker i spillbiblioteket sitt, installerer programvaren du trenger for å spille, også streames spillene etter ønske til din skjerm fra en serverpark/dedikert pc hos tilbyderen. Med f.eks geforce now er ikke kravene din til egen pc store, men det som faktisk kreves for å streame et spill i full hd er jo selvfølgelig en relativt grom internettlinje. Da jeg prøvde geforce now i beta var det vel anbefalt å ha 50mbit/s.

Du kan jo ta en titt her: https://www.nvidia.com/nb-no/geforce-now/

Og her for krav: https://www.nvidia.com/nb-no/geforce-now/system-reqs/

 

Edit: Ser jo at det er relativt beskjedne krav, så om du kan installere geforce now kan du nok også spille.

Sitat
  • Tokjerners X86 CPU med 2,0 GHz eller raskere
  • 4 GB systemminne
  • GPU som minst støtter DirectX 11

 

Endret av AT1S
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har uttrykket meg dårlig. Det jeg mener er ikke å streame så andre kan se spillingen, men å streame spillet slik at jeg kan spille spillet på min Surface Pro. Eller er ikke det mulig? Mener å ha lest et sted at dersom man har Xbox f.eks så kan man streame til PC og dermed spillet spillet på PCen istedet for å faktisk bruke XBoXen. Eller kanskje jeg har misforstått.

 

Finner ikke noe link til den aktuelle Surface Proen, så jeg kan ikke helt forklare hva slags specs jeg har. Søkte på Surface pro 3 og gikk meg vill i dritt informasjon alt mulig annet enn det jeg letet etter. Det er uansett den rimeligste av alle Surface Pro 3.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Sharpings said:

men å streame spillet slik at jeg kan spille spillet på min Surface Pro

Absolutt mulig.
Dette trenger mer stabilt nettverk enn kraftig system for å si det slik.
Surface pro 3 skal tåle spillstreaming.

Her bør du ha knallbra wifi eller ethernet til maskinen, 50 mbit eller raskere bredbånd for en god opplevelse.

Lenke til kommentar

Som nevnt over så kan du sjekke ut GeForce Now, det krever ikke så mye maskinvare men en brukbar nettforbindelse. JayzTwoCents har nettopp laget en video om det.

 

Et annet alternativ er Steam`s hjemmestrømming, men det krever at du har to maskiner. Jeg bruker dette selv, strømmer da fra desktop til laptop eller Nvidia Shield.

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (1 time siden):

Jeg tror jeg har uttrykket meg dårlig. Det jeg mener er ikke å streame så andre kan se spillingen, men å streame spillet slik at jeg kan spille spillet på min Surface Pro. Eller er ikke det mulig? Mener å ha lest et sted at dersom man har Xbox f.eks så kan man streame til PC og dermed spillet spillet på PCen istedet for å faktisk bruke XBoXen. Eller kanskje jeg har misforstått.

 

Finner ikke noe link til den aktuelle Surface Proen, så jeg kan ikke helt forklare hva slags specs jeg har. Søkte på Surface pro 3 og gikk meg vill i dritt informasjon alt mulig annet enn det jeg letet etter. Det er uansett den rimeligste av alle Surface Pro 3.

Det er jo akkurat det du forespør jeg forklarte deg hvordan du kan gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...