Gå til innhold

DVD ripping


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver akkurat med dette selv.  Bruker en gammel versjon av AnyDVD til å fjerne al kopisperre-dritten fra DVD'ere og da kan filerne bare kopieres rett over på NAS'et.  

Har også kopiert over enkelte BD med makemkv bare for å se at det fungerte.  Når det gjelder UHD er det mer besværlig og man må ha tak i bestemte avspillere for å kunne lese de.  Har fått en slik som jeg vist må ta en firmware downgrade på for at det skal fungere, men har ikke fått testet det enda.  

Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (På 6.3.2020 den 13.03):

Når det gjelder UHD er det mer besværlig og man må ha tak i bestemte avspillere for å kunne lese de.

Ja, det var egentlig det jeg lurte på. Hvilke UHD spillere som er best egnet til dette. Jeg har lest at Asus BW-16D1HT er populær til dette, men man må ta en firmware downgrade som du sier og at enkelte har hatt litt problemer med å få den til å virke. Lurer dermed på om det finnes en annen spiller der ute som virker rett ut av boksen til UHD ripping. 

 

 

Lenke til kommentar
killertomato skrev (13 minutter siden):

Ja, det var egentlig det jeg lurte på. Hvilke UHD spillere som er best egnet til dette. Jeg har lest at Asus BW-16D1HT er populær til dette, men man må ta en firmware downgrade som du sier og at enkelte har hatt litt problemer med å få den til å virke. Lurer dermed på om det finnes en annen spiller der ute som virker rett ut av boksen til UHD ripping.

Kan legge inn custom firmware på den, noe som er veldig enkelt. MakeMKV 3.10 fw finner du her;

https://www.makemkv.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=19113

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
9 hours ago, killertomato said:

Jeg har lest at Asus BW-16D1HT er populær til dette, men man må ta en firmware downgrade som du sier og at enkelte har hatt litt problemer med å få den til å virke.

Drevet jeg kjøpte var Asus BC-12D2HT.  Har akkurat flashet firmwaren og kopiert over den første disken.  Ser umiddelbart ut til å fungere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...