Gå til innhold

Ni av ti innovasjonsideer feiler. Norge trenger flere oppfinnelser som kan kommersialiseres


Anbefalte innlegg

Offentlige støtteordninger betinger at du har midler også fra ikke-offentlige kilder. For ubemidlede oppfinnere kan dette bli en uoverstigelig hindring, dersom oppfinnelsen er en teknologisk løsning som er kostbar å prototype. Staten burde opprette en ordning der en bredt sammensatt gruppe vurderer søknader om 100 % finansiering for utvikling av teknologien til prototyp-stadium inklusiv testing.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Inge Bakke skrev (2 timer siden):

Offentlige støtteordninger betinger at du har midler også fra ikke-offentlige kilder. For ubemidlede oppfinnere kan dette bli en uoverstigelig hindring, dersom oppfinnelsen er en teknologisk løsning som er kostbar å prototype. Staten burde opprette en ordning der en bredt sammensatt gruppe vurderer søknader om 100 % finansiering for utvikling av teknologien til prototyp-stadium inklusiv testing.

Eg er ikke uenig i konklusjonen.

Men hva er det som får Deg til å tro at det vil være lettere å få kontakt med en byråkrat enn en bedrift ?

 

Eg var til Billund for å prøve å få til et «dropp inn» hos LEGO i løpet av dei 3 dager eg var der (4 år siden), det greide eg ikkje selv om eg forklarte at det var formålet med turen til Danmark. Å plukke noen stander klosser opp i en kasse er vansklig å få til.

 

Joda, storryen er artig nok den, bildet under laget av 3 biter søppel. Litt 4-kant rør og 3 biter (35 år 2 biter og 10 år 1 bit) søppel skal 1:1,5 lages av (litt liten prototype, for rekord over til Brææksittlandet).

Meg på veg til «Ta Sjangsen». For å si det enkelt bildet er fint, det er ikke bare støy:

A628D718-290A-4F5F-9F62-DB2D245538C7.thumb.jpeg.4af94fb9f9a3d3e9cb8574ed4053b839.jpeg

 

Om vi nå tar et svært lite problem, voldtekt i kombinasjon med haiking. En app for heiking med bilde kunne betre dette litt, og skalerer fint. Selv eg ville greid å bruke det.

Problemer er til for å løyses. Uten revisjon skjer mykje fusk og fanteri. Ta 80 miljoners gaven til regnskog i Brasil for å male grønt, vi har 1000 vis av slike eksempel i Norge. Og noen har fått fin bolig i værdens dummeste land, og skulder meg 12 000,-. Var i media, med katalog og forskjellig osv, osv

Ta kopi.....

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...