Gå til innhold

Telia søker 5G testpiloter i Lillestrøm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg skal flytte til lillestrøm? hva får man av hastighet og pris?

For man får jo ikke 5g mobiler og 5g routere gratis med mindre man betaler 1500 kr måneden for 1 gigabit.

Sitat

Bor du i Lillestrøm sentrum og har hjemmeboende barn i alderen 7-20 år? Da kan du være de vi ser etter. Fyll ut skjemaet under. Vi tar kontakt med aktuelle familier!

Lukter useriøs lang vei. De barna klarer seg med 4g en god stund.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, LMH1 said:

Kanskje jeg skal flytte til lillestrøm? hva får man av hastighet og pris?

For man får jo ikke 5g mobiler og 5g routere gratis med mindre man betaler 1500 kr måneden for 1 gigabit.

Lukter useriøs lang vei. De barna klarer seg med 4g en god stund.

Er nok gratis eller veldig billig så lenge du er "testpilot"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hva er ulempene? At man ikke kommer unna bindingstid? Veldig billig kan jo håpe, telia og telenor sier 5g er så dyrt, så tviler på man får 1 gigabit gratis. I så fall varer hastigheten ekstremt.

For har vært telenor selgere som har gått ut med gratis fiber første året med bindingstid så har man endt opp å betale full pris i året. Med inkassogjeld opp etter øra. Ellers er det nok vi andre som betaler testbrukerne.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, LMH1 said:

Men hva er ulempene? At man ikke kommer unna bindingstid? Veldig billig kan jo håpe, telia og telenor sier 5g er så dyrt, så tviler på man får 1 gigabit gratis. I så fall varer hastigheten ekstremt.

For har vært telenor selgere som har gått ut med gratis fiber første året med bindingstid så har man endt opp å betale full pris i året. Med inkassogjeld opp etter øra. Ellers er det nok vi andre som betaler testbrukerne.

Er nok ikke mange ulemper med å være testpilot, det eneste er vel at man blir brukt i reklame osv...

Lenke til kommentar
Sitat

NDA er for å snakke om alt rundt det hvis det er med i ett Pilot prosjekt som han nevnte. Da får de ikke lov å snakke om hvordan ting fungerer osv, siden Telenor/Telia ønsker å kontrollere hva som kommer ut av info. Det er fort meget skadelig hvis en av testerene skriver mye galt om sine opplevelser i media, og ting for den testeren ikke har vært riktig i utgangspunktet. 

NDAer er helt normalt i slike tilfeller.

Ville nok ventet til 5G er utbredd før man hopper på noe som koster en del. Er jo ikke sikkert du får mulighet til å bruke høye hastigheter på det uansett. Linus Tech Tips har en video om 5G i bruk i New York, sponset av T-Mobile som selger det der. Alt de skryter om 5G hastigheter virker som for de fleste blir helt ubrukelig, og dagens 4G i mange tilfeller er langt mer brukanes.

Jeg skal ha ny mobil nå når Samsung slipper sine S20 modeller, og kommer ikke til å bruke 1 krone ekstra for å gå for 5G utgaven, selv om planen er å ha mobilen i 2-3 år.

Gud hjelpe meg hva skal brukerne bli utsatt for særlig testpersoner? Godt mulig legebesøk også må dekkes selv. Hvis det i senere tid viser seg 5g er svært kreftfremkaldene.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (16 minutter siden):

Gud hjelpe meg hva skal brukerne bli utsatt for særlig testpersoner? Godt mulig legebesøk også må dekkes selv. Hvis det i senere tid viser seg 5g er svært kreftfremkaldene.

Ingen har fått kreft av det etter snart 100 år, så jeg tror ikke det plutselig blir farlig nå i de neste 5.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (1 time siden):

Gud hjelpe meg hva skal brukerne bli utsatt for særlig testpersoner? Godt mulig legebesøk også må dekkes selv. Hvis det i senere tid viser seg 5g er svært kreftfremkaldene.

Hvorfor henter du inn ett sitat fra meg fra en helt annen tråd?

Og hvorfor er du nå plutselig opptatt av farene ved 5G?, når du i tråden du hentet mitt sitat ifra lurte på hvor du kunne skaffe slikt utstyr, og ville hente inn utstyr fra Kina ect. som er mye mer slepphendte med hva de utsetter befolkningen med enn det vi normalt er her i vesten

 

LMH1 skrev (17 minutter siden):

Ganske stor forskjell, er det kun samsung mobiler som klarer maks hastighet?

Du som er så opptatt av å få 5G, så bør du nok lese deg opp litt rundt dette også.

Disse testene er fra USA hvor de benytter mmWaves, her i Europa ser det ut som det blir Sub6 versjonen vi får, som ikke gir disse topp hastighetene, men gir bedre dekning, etter det lille jeg har søkt opp rundt det.

 

Hvis du er villig til å flytte til Lillestrøm for å få 5G, er det ikke da bedre å flytte til ett sted med fiber som gir mye mer stabilt nettverk enn 5G? Lillestrøm er ett greit sted det, og jeg vet at de har fiber der også.

EDIT:

Og grunnen til at de ønsker testpiloter med barn, er for å teste 5G mot slikt bruksmønster, som er den mest vanlige bruksmønsteret nettet blir utsatt for.

Endret av AndersT2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (5 timer siden):

Gud hjelpe meg hva skal brukerne bli utsatt for særlig testpersoner? Godt mulig legebesøk også må dekkes selv. Hvis det i senere tid viser seg 5g er svært kreftfremkaldene.

Hvorfor er du plutselig redd for å bli stråleskadd? Du har jo vært på konstant jakt etter 5G-utstyr de siste månedene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...