Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Yiddo10 said:

Ladd for en ny runde med drama, folk som får panikk og skremselspropaganda fra avisene. Selv sitter jeg stille og følger med, lytter til fornuften og følger enkle råd som å være flink med hygiene, hosting og sånt. Har faktisk gått til innkjøp av munnbind, men foreløpig usikker på hvor mye det blir brukt.

Jeg har litt problemer med å forstå at det skal være så vanskelig å vaske seg på hendene samt holde avstand til folk (og ikke hoste på andre). Det er jo folk som føler at de blir frarøvet rettigheter fordi de blir oppfordret til dette.

Lenke til kommentar
TitanSable skrev (Akkurat nå):

Jeg har litt problemer med å forstå at det skal være så vanskelig å vaske seg på hendene samt holde avstand til folk (og ikke hoste på andre). Det er jo folk som føler at de blir frarøvet rettigheter fordi de blir oppfordret til dette.

Det har vel dessverre blitt litt for mye frihet etter at man begynte å åpne opp. Folk har lengtet lenge etter litt mer frihet og da er det vel en del som glemmer seg etter hvert. Nå ser man imidlertid den samme utviklingen som ved første runde. Politikere og fagfolk ute og bekymrer seg og Erna som advarer om nye restriksjoner. Forhåpentligvis skjerper folk seg igjen, men forbanna irriterende at vi må gjennom det samme igjen. Spesielt for oss som føler at vi har fulgt disse enkle reglene, men sånn er det. Man blir ikke akkurat sjokkert over at det kommer.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, TitanSable said:

Jeg har litt problemer med å forstå at det skal være så vanskelig å vaske seg på hendene samt holde avstand til folk (og ikke hoste på andre). Det er jo folk som føler at de blir frarøvet rettigheter fordi de blir oppfordret til dette.

Som jeg har nevnt andre steder, synes jeg vi skal fortsette med slike vaner også etter at Covid-19 ikke lenger er aktuell. Da opprettholder vi god hygiene, og kan unngå masse sykmeldinger ved årlige influensaer. 

"Det er noe som går", er klisjéen. Vel, det må ikke nødvendigvis det, med enkle forholdsregler.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Yiddo10 said:

Folk har lengtet lenge etter litt mer frihet og da er det vel en del som glemmer seg etter hvert.

Det kan jeg forstå, blant annet fordi det blir en slags deprimerende stemning i samfunnet når ting lukkes ned.

Det jeg ikke forstår er at man benytter friheten til å ikke vaske seg samt hoste på hverandre.

Det blir jo som om vi som har opplevd verden før internett skulle feire at "nå har vi tilgang til all verdens informasjon" ved å sitte og skrive tull på et forum på natten...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...