Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

holde partner litt på avstand?


Anbefalte innlegg

Hvor lang tid må en forvente å bli holdt på avstand?

Vi går hos terapeut for å få hjelp til å ordne forholdet etter en hendelse som jeg skulle ønske var ugjort.

Hos terspauten seier hun at vi nå kun bør under samme tak og at hun trenger litt avstand fra meg. Hun føler ingen ting. Men hun er ikke der at hun vil skilles.

Jeg respekter dette, selv ønsker jeg og har behov for å gå nær i slike situasjoner.

Hun kommer å gir meg en klem og sier hun elsker meg. Dette sier hun også når vi prater i telefonen med hverandre. Men det stopper liksom der.

Samtidig legger hun planer for oss fram i tid, reise, oppussing mm.

Vi har i hele forholdet hatt mye fysisk nærhet (tenker da ikke bare på sex)og flinke med kompliment til hverandre.

Jeg kjenner veldig på usikkerhet når hun velger å holde avstand på denne måten.  Det blir som at jeg har startet en prosess med å forberede meg følelsesmessig på at forholdet snart er over. Jeg ønsker oss og henne, men sliter med denne avstandene.

Hvor lenge er det vanlig å holde ektefellen på avstand og hva bør jeg gjøre for å ikke bygge mine egne følelser mer bort fra oss?

Hvordan tolker jeg alt dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere går til terapeut bør du stille disse spørsmålene til terapeuten, ikke oss. Det er terapeuten som kjenner dere to og deres situasjon, vi andre her kan bare gjette vilt i blinde og det vil ikke gjøre noe annet enn å forvirre deg. 

Slutt å tenke for mye, og slutt i hvert fall å involvere for mange mennesker i tankeprosessen din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er skorpion, ho er tvilling. Det er fast vann og bevegelig luft, det gjenspeiler seg veldig bra i dynamikken som du beskriver. Dynamikken kommer ikke til å forandre seg, det som eventuelt kan forandre seg er dere begges forståelse av hverandres natur, så dere kan ta mer hensyn til hverandres behov. Hvis dét ikke skjer, vil veksten for hverandre og forholdet bli tilfeldig, det kan gå bra, og det kan gå verre. Terapeut hjelper selvsagt, men det spørs litt på energien der igjen. Det krever god forståelse for å forstå dynamikken mellom vann og luft, særlig et så dypt og emosjonelt tegn som skorpion og et så luftig og "vibrant" tegn som tvillingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Avstand avler avstand. Jeg mener at det aldri er bra å være kalde mot hverandre over tid.

Har du gjort noe galt bør du uttrykke anger som tilfredsstiller henne og hun bør godta deg.  Det kan ta tid før ting er tilbake til normalen, men så lenge dere ikke tillater avstanden å vokse så vil dere lande. 

At vi planlegger frem i tid trenger ikke egentlig å bety så mye hverken den ene eller den andre veien. Vi prøver å leve normale liv og noen ganger føles alt normalt mens neste øyeblikk slår tankene om hva som har hendt oss i trynet igjen.

Din jobb er å prøve å forutse hvor hun er og tillate henne å være sint på deg.

 

Ellers er det som Henrik sier; vi bare gjetter. Ingen av oss er like og vi responderer ikke på samme måte til samme ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Invader Zim skrev (9 timer siden):

Avstand avler avstand. Jeg mener at det aldri er bra å være kalde mot hverandre over tid.

Har du gjort noe galt bør du uttrykke anger som tilfredsstiller henne og hun bør godta deg.  Det kan ta tid før ting er tilbake til normalen, men så lenge dere ikke tillater avstanden å vokse så vil dere lande. 

At vi planlegger frem i tid trenger ikke egentlig å bety så mye hverken den ene eller den andre veien. Vi prøver å leve normale liv og noen ganger føles alt normalt mens neste øyeblikk slår tankene om hva som har hendt oss i trynet igjen.

Din jobb er å prøve å forutse hvor hun er og tillate henne å være sint på deg.

 

Ellers er det som Henrik sier; vi bare gjetter. Ingen av oss er like og vi responderer ikke på samme måte til samme ting.

Takk for svaret. Heldigvis begynt å snu litt, så jeg håper det går seg til på en god måte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Ønsker avstand" betyr at følelsene hennes for deg har forsvunnet, og hun er på leting etter noe annet. Så kommer hun til å hoppe over så fort den nye er på plass. Gud vet hvor mye tid som har gått tapt på at folk har holdt ut i dårlige forhold som aldri blir noe bedre. I det øyeblikket ei jente ønsker avstand, pause, space, tid for seg selv, trenger å "tenke", eller noe i samme gate, så er forholdet over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...