Gå til innhold

Hvilke jobber?


Anbefalte innlegg

Jeg har en bachelor innen Informasjonsvitenskap fra Universitetet, og skal nå søke jobber. Hvilke jobber kan man få med min bakgrunn? En del jeg studerte med driver med front end, men slik jeg står nå så er det uaktuelt. Jeg er ikke særlig glad i programmering, og har inntrykk av at de fleste jobbene som ligger ute er utvikler jobber. Jeg kunne egentlig tenkt med en jobb innen UX-design, men jeg har ikke arbeid å vise til på et intervju. Da jeg studerte tok jeg INFO262 - Interaction Design, men det er vel det nærmeste jeg kommer UX fra studietiden. 

Hvilke jobber kan man da få med bachelor i Informasjonsvitenskap, som ikke har med programmering å gjøre?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Info() skrev (7 minutter siden):

Det er godt mulig at jeg har, finnes det ingen IT relaterte jobber som ikke er programmering? 

Jo, f.eks IKT. Men da må du jo ha utdanning i dette, eventuelt noe sertifisering. Men det burde ikke være vanskelig for deg å sette deg inn i dette. .

Lenke til kommentar

Jeg vet at det er noen med min utdannelse som ikke jobber med programmering (hvert fall veldig lite), men det er også en god del som jobber med front end. Jeg har søkt litt på nett, men så tenkte jeg at det gjerne var lettere å få svar fra enkeltpersoner på et forum som dette :) 

Lenke til kommentar

Enig i at det kan være lurt å se til de større konsulentselskapene. Det er et stort behov for UX-ere i markedet akkurat nå. Det vet jeg blant annet fordi vi har ansatt mange av dem i det siste, og flere av dem har samme utdanning som deg, OP. Det er ingenting i veien for at du kan gå i den retningen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Info() skrev (5 timer siden):