Gå til innhold

IS-kvinne tilbake til Norge sammen med sine barn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Psykake skrev (7 timer siden):

Nå vet jeg hvor din overbevisning er. Mitt poeng er at SD fronter at islam og derav alle muslimer er problemet. Noe som ikke er tilfelle i den virkelige verden. 

Det er riktig at ikke alle muslimene er problemet som du skriver. Ikke alle muslimer er som IS, men en ting skal jeg få sagt.  På 70 og 80-tallet hadde vi ikke noen problemer med pakistanerne som kom til Norge, de klarte uten problemer å integrere seg i samfunnet. Det er helt annerledes i dag. Det har hardnet til i de muslimske miljøene, klimaet er blitt langt mere radikalisert. Disse  muslimske gjengene som herjer rundt og begår hverdagsterror som å stikke folk med kniv, voldta, brenne biler, angripe blålyspersonell, rane, begå dominanskriminalitet, sprenge av bomber hver uke som i Sverige og drepe folk har akkurat den samme ånden og det morderiske sinnelaget som disse IS-terroristene. Det blir stadig flere av dem. Å bare sende de et blikk, er nok til at de tar fram kniven. De eier ingen mentale sperrer, det skal ingenting til før de dreper noen. Jeg bor tre mil nord for Stockholm og leser på FB-grupper hvor ille det er blitt i Stockholmregionen. For to år siden ble jeg utsatt for drapsforsøk av fire stykk arabere rundt 20 års alder men kom helskinnet fra det. Dette hendte på vei til butikken like før stengetid da jeg støtte på de fire i gangtunnelen under hovedveien. Jeg gjorde ikke noe som helst for å provosere dem, jeg var bare på feil plass til feil tid...ehh jeg mener disse fire var på feil plass til feil tid. Jeg ble overøst med en masse rasistiske skjellsord som svennejævel (samt jeg er norsk), kuffa, mamma kn*ller, vantro hund, horunge og det som enda verre er. Jeg så det på dem de hadde dette morderiske blikket, det var ikke å ta feil av. Plutselig tar den ene fram en kniv, jeg tenkte "Å fa*n". Før jeg rakk å tenke lengre, eksploderte jeg i et voldsomt fyrverkeri av lynraske og knallharde slag. Med kroppen min full av adrenalin gikk tre av dem hodestups i asfalten så det sang etter på få sekunder, den fjerde stakk ivei livredd med halen mellom beina. Mens de lå nedslått halvveis til døde, fikk jeg kalde føtter og sprang  fort som fa*n vekk derfra, jeg visste det kom til å bli et voldsomt oppstyr og løp en stor risiko for å bli arrestert og dømt men kom meg heldigvis unna Iovens lange arm. I Sverige kan man bli dømt hvis man som "hvit kristen" forsvarer seg mot muslimer. Det som reddet meg ut av situasjonen er flere år med hard styrketrening og boksing.

Endret av oab-1966
Tilføye en detalj.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
11 hours ago, Psykake said:

At 68'ere er hjernevaskede og forvirrede får stå på deres regning.

Det er det her jeg mener med at du er fullstendig ute av kontakt med dagens virkelighet. I Sverige i fjor var det over 200 bombeangrep fra deres ute av kontroll innvandrer-bander. Det er lett å bare ta sånne faktoider som tilfeldige tall og ikke tenke så mye over dem, men ta et øyeblikk og tenk over hvor absurd denne situasjonen er. Bomber annenhver dag. I Sverige av alle steder. Kun sammenlignbart med land i krig.

Så kan jo du sitte på din høye hest og kalle folk hjernevaskede og forvirrede fordi de vender seg til noen som i alle fall snakker om å prøve å løse det istedenfor å late som om det ikke skjer. Lykke til. Er noen grunner til at SD i følge siste meningsmålinger nå er Sveriges største parti vettu.

Endret av geirfugl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, D0vendyret said:

Du er ganske så diktatorisk i å bestemme hva man mener med "noen" i et demokrati. Du får fortsette stråmann-argumentasjonen med andre.

Kanskje du burde vurdera å bruka meir enn buzzwords, så er det kanskje ein samtale å ha?

Det er du som har presentert eit komplisert konsept som enkelt, til tross for informasjon til det motsatte, og då må ein jo fjerna alt som komplisere problemet. I ditt tilfelle betyr det at når hindrene er borte er det eit tyrannisk diktatur.  er løysninga di enkel. Og kun då.

Det er ikkje ein stråmann å peika ut dette, og det er berre barnsleg å påstå slikt vrøvl.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (9 minutter siden):

Det er det her jeg mener med at du er fullstendig ute av kontakt med dagens virkelighet. I Sverige i fjor var det over 200 bombeangrep fra deres ute av kontroll innvandrer-bander. Det er lett å bare ta sånne faktoider som tilfeldige tall og ikke tenke så mye over dem, men ta et øyeblikk og tenk over hvor absurd denne situasjonen er. Bomber annenhver dag. I Sverige av alle steder. Kun sammenlignbart med land i krig.

Så kan jo du sitte på din høye hest og kalle folk hjernevaskede og forvirrede fordi de vender seg til noen som i alle fall snakker om å prøve å løse det istedenfor å late som om det ikke skjer. Lykke til. Er noen grunner til at SD i følge siste meningsmålinger nå er Sveriges største parti vettu.

Var vel noen som krev noe om at det på sitt verste var verre i deler av Sverige enn stedene noen flyktninger kom fra. Tviler vel litt på det.

Men man leser om slikt som dette:

https://www.expressen.se/kvallsposten/kriminella-gangen-satter-skrack-pa-akuten-de-har-ingen-respekt/

Sitat

En 25-årig man hade skjutits med flera skott på Ystadvägen i Malmö. Två poliser var snabbt på plats och satte en tourniquet på varje ben, för att stoppa blödning från skottskadorna. Offrets respons? Mannen vägrade prata med polismännen om sina skador och hävde ur sig förolämpningar i stället. När vårdpersonalen senare bar honom på bår till ambulansen visade han inte tacksamhet – utan gav dem fingret.

Selv amerikanske filmer som skal vise frem psykopater som helten kan drepe i actionfilmer går ikke så langt

Dette er en kultur som er så fremmed for oss - at vi verken forstår den eller har et samfunn som er rustet for å takle den. Svenskene har hittil kjørt på med Saft & Bulle - men jeg tror det er feil løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Mr_Spock said:

Var vel noen som krev noe om at det på sitt verste var verre i deler av Sverige enn stedene noen flyktninger kom fra. Tviler vel litt på det.

Ja det er en sannhet med modifikasjoner. Den eneste grunnen til at det ikke er fullt opprør der borte er fordi det er internt blant innvandrere det meste av denne bombingen foregår. I motsetning til oss som innførte en restriktiv politikk under migrant-krisen så valgte Svenske politikere andre veien og siden da har de tatt inn nesten en million folk. Disse viderefører naturligvis sine ofte hundrevis av år gamle klan-kriger, som de alltid har gjort. Å tro at man skulle kunne ta folk som kommer rett ut av tidlig vikingtid, droppe dem ned i et postmoderne vestlig samfunn, gi dem et språk-kurs og regne med at de skulle bli vestlige hipstere er jo så virkelighetsfjernt at man blir helt svimmel.

Nå kommer jo dog straks familiegjenforeningsbølgen i Sverige, så da blir det spennende tider der skal du se. Takk og lov at vi la oss på fornuft istedenfor emosjonelt suppedaseri her på bjerget. La oss for all del fortsette med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (35 minutter siden):

Det er det her jeg mener med at du er fullstendig ute av kontakt med dagens virkelighet. I Sverige i fjor var det over 200 bombeangrep fra deres ute av kontroll innvandrer-bander. Det er lett å bare ta sånne faktoider som tilfeldige tall og ikke tenke så mye over dem, men ta et øyeblikk og tenk over hvor absurd denne situasjonen er. Bomber annenhver dag. I Sverige av alle steder. Kun sammenlignbart med land i krig.

Så kan jo du sitte på din høye hest og kalle folk hjernevaskede og forvirrede fordi de vender seg til noen som i alle fall snakker om å prøve å løse det istedenfor å late som om det ikke skjer. Lykke til. Er noen grunner til at SD i følge siste meningsmålinger nå er Sveriges største parti vettu.

Jeg står på mitt. Forvirrede og hjernevaskede mennesker. ?

Lenke til kommentar
geirfugl skrev (5 minutter siden):

Jeg mener det er svært lite lurt, men jeg kan jo ikke bestemme over deg. Men vit i alle fall at med slike ekstrem-holdninger marginaliserer du deg selv ut av enhver rasjonell og balansert debatt.

Ja. Jeg ser det ikke som min jobb og endre synspunktene til inngrodde rasister. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Psykake said:

Ja. Jeg ser det ikke som min jobb og endre synspunktene til inngrodde rasister. 

Ja enhver må følge sine overbevisninger. Vil bare påpeke at min omgrangskrets både her og i Sverige er langt fra noen "inngrodde rasister." Det er stort sett vanlige folk, fra vanlige bakgrunner, stort sett med røtter i arbeiderbevegelse og sosialdemokrati. Men du får jo bare ha forståelse med at folk ikke kommer til å godta bombeangrep og gjengvoldtekter dagen lang for at du skal få ha dine prinsipper heller, så at folk flest snart kommer til å se på deg som en merkelig relikvie uten relevans får du bare leve med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...