Gå til innhold

Samsung Galaxy S20/S20 Plus/S20 Ultra


nor50

Anbefalte innlegg

7 hours ago, Merko. said:

Kjøper du en S10 eller S20, så vil du sannsynligvis bli veldig fornøyd uansett.

Tror nok det samme jeg også, de er begge gode telefoner. Takk for at du leser posten btw, jo lengere den er jo mer ork er det for folk å lese/svare ?

7 hours ago, Merko. said:

Uten at jeg kjenner til problematikken rundt Snapdragon vs Exynos 100%, så tror jeg det er pga patentrettigheter at de ikke kan levere Exynos i Korea og USA. De vil jo helst levere sine egne chipper fremfor andres.

Kan være det. Jeg tipper de ikke har rett til å bruke den CDMA-teknologien og dette er noe Qualcomm har monopol på, derfor er de nødt til å levere med Snapdragon i markeder som har CDMA-carriers. Ellers er Exynos GSM-marked som Norge, hvor vi har stengt ned 3G nettet (eller skal snart) og 2G nettet lever videre en stund til for utkantområder.

Jeg tipper også dette har med pris å gjøre. Samsung taper penger på å selge med Snapdragon prosessorer, men må gjøre det for å få solgt i de markedene. Derfor velger de Exynos der det er mulig, og Snapdragon der det må gjøres. Jeg hørte at det var så ille at Samsung kjøpte opp alle Snapdragon CPUene som ble laget av den serien og skapte trøbbel for andre firma siden de blir prioritert da de kjøper mange.

7 hours ago, Merko. said:

FPS trenger du ikke tenke på siden du ikke skal spille noe. Du ville nok ikke merket noe forskjell uansett.

De testene jeg så på YouTube spilte og slikt og fant ut at det var 1 time mer screen-on-time med slik belastning ved bruk av Snapdragon versjonen. Det var side-om-side og den med Snapdragon satt med knappe 10% til overs når Exynos var nede på 0% batteri. Ergo er det mer batteritid jeg tenker mest på. Men jeg tipper av med normal bruk som jeg skal gjøre så blir denne forskjellen mer minimal på 1-3% mindre batteritid og derfor ikke så mye å tenke på. Det kan faktisk hende Samsung skrur ned klokkefrekvensen på Exynos så mye ved normale oppgaver at den kompenserer betraktelig og derfor vil kunne få bare litt dårligere, men kan ikke teste...

Edit: Her er link til testen

7 hours ago, Merko. said:

Ellers er min s10 for salg om du PM'er ? 

Takk for tilbudet men har bestemt meg for å kjøpe S20 nå. Er enkelt siden det er samme pris overalt kan jeg bare stikke innom Power og Elkjøp og få ny mobil på dagen! Ikke kjøpe

Endret av ddb2002
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ddb2002 skrev (28 minutter siden):

Takk for tilbudet men har bestemt meg for å kjøpe S20 nå. Er enkelt siden det er samme pris overalt kan jeg bare stikke innom Power og Elkjøp og få ny mobil på dagen! Ikke kjøpe

Kjøper du 4G versjonen av S20 så får du med Buds til verdi av kr 1990,- til 199,- ekstra om du kjøper fra Samsung. Mulig andre nettbutikker har samme tilbud.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Merko. said:

Kjøper du 4G versjonen av S20 så får du med Buds til verdi av kr 1990,- til 199,- ekstra om du kjøper fra Samsung. Mulig andre nettbutikker har samme tilbud.

Samme hos Elkjøp når jeg sjekka https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/134762/samsung-galaxy-s20-4g-smarttelefon-8-128gb-cloud-blue

 

ymTcVOy.png

Virker som om det gjelder alle kjøp uansett hvor så lenge det er en nordisk variant og ikke import siden du får en kode gjennom Samsung Members.

Endret av ddb2002
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Merko. said:

Ok grei deal da :) 5G versjonen er uansett ikke nødvendig.

Har 5G hvor jeg bor, men tipper 4G vil funke utmerket til det jeg benytter det til, så blir nok 4G for å få med meg en Galaxy+ "på kjøpet" med kraftig rabatt. Innen 5G tar over for 4G har jeg sikkert kjøpt meg ny mobil ?

Endret av ddb2002
Lenke til kommentar
ddb2002 skrev (1 time siden):

Har 5G hvor jeg bor, men tipper 4G vil funke utmerket til det jeg benytter det til, så blir nok 4G for å få med meg en Galaxy+ "på kjøpet" med kraftig rabatt. Innen 5G tar over for 4G har jeg sikkert kjøpt meg ny mobil ?

Du vil nok ikke merke noe forskjell uansett på mobil.

Ellers vil ikke 5G ta over for 4G med de første årene, da 4G fortsatt skal bygges ut på linje med 5G

Lenke til kommentar
On 6/4/2020 at 12:57 AM, ddb2002 said:

Skal ha meg ny mobiltelefon og kravene for sikkerhet er høy. Derfor er det egentlig bare noen alternativer: Apple iPhone 11 Pro, Samsung Galaxy S10 eller Galaxy S20. Jeg har sett veldig mye på alle tre modellene og kom frem til at S20 gir desidert mest for pengene. Nå er ikke jeg en Apple bruker, men har vurdert bytte til det for å finne ut av hva folk liker så godt med dem, problemet er at prisen er litt for stiv for mitt budsjett akkurat nå. Desverre er S10 også ganske dyr i forhold til at S20 har kommet ut, og blir et vanskelig valg bare for å få en 3,5mm port jeg ikke bruker så mye. Hadde den vært 1000-2000 kr lavere så ville det vært kjøp av S10. 

Spørsmålet mitt som kan være avgjørende for om jeg kjøper S20 er derfor hvor fornøyde folk er med sin Galaxy S20 etter å ha brukt den litt? Det var ganske mange som var skuffet og veldig blandede følelser ser jeg, noe som gjør meg ganske usikker på modellen.

Jeg vet at folk har klaget en god del på overoppheting av telefonen og dårlig batteritid, dette er noe jeg selvfølgelig ikke ønsker skal skje. Hvis disse to problemene er løst blir det sikkert kjøp fra meg. Jeg skal ikke bruke den så stort, bare til vanlig bruk uten mobilspill. Jeg trenger helst at den klarer holde ut 2 dager uten å lade, og derfor 4000 mAh batteriet på S20 får meg til å sikle hvis den kan benytte batteriet godt.

Som sagt kan det være Exynos alle peker på som synder til dette. Noen forteller om at den blir varm selv med enkle oppgaver, og til prisen er det ikke akseptabelt at de ikke gir oss den beste prosessoren på markedet. Kan det være på grunn av 5G modem? I så fall unngår jeg det siden jeg bare vil få 4G med 4G-modellen. Kan det være på grunn av høy Hz på skjermen? I så fall kan jeg vel justere den nedtil 90/96Hz slik som de i tråden for å spare på strøm/prosessor? Evt. 60Hz hvis jeg må.

Det har også vært noe rykter på nett om at Mali GPUen er mye dårligere en Snapdragon sin Adreno og at dette kan være med på at S20 sliter litt mer for oss. Type mindre FPS  eller dårligere ytelse/mer oppheting?

 

Edit:
Latterlig, Samsung gir ut med Snapdragon i sitt eget hjemland mens resten av oss sitter med Exynos? 

 

Hva helt spesifikt gjør  at de 3 nevnte modellene tilfredstiller høye krav til sikkerhet kontra andre tilgjengelige modeller på markedet?

Lenke til kommentar
3 hours ago, Theo343 said:

Hva helt spesifikt gjør  at de 3 nevnte modellene tilfredstiller høye krav til sikkerhet kontra andre tilgjengelige modeller på markedet?

Det er sikkert flere forskjellige modeller jeg kunne ha valgt, men jeg fant ut at disse passet best for det jeg hadde lyst på i forhold til at de er relativt nye og er i toppsegmentet. Vi kan vel si at jeg tok litt i da jeg sa det var primært for sikkerhet, men å ha telefoner som får sikkerhetsoppdateringer i minst to år i fremtiden er jo første grunn. Med S10 tenkte jeg nemlig på Enterprise Edition som har ett år ekstra med sikkerhetsoppdateringer.

Jeg kommer forsåvidt fra billige Xiaomi-telefoner slike som Xiaomi Redmi Note 3, A2 Lite og nå får jeg lyst til å prøve noe "bedre" for en gangs skyld. Som privatperson har man egentlig ikke store behovet for sikkerhet, og det kan være relativt hva man synes er sikkert. For eksempel vil noen synes en Pixel-telefon kan være farlig fordi den er så integrert mot Google, eller at en kinesisk telefon fra Huawei er farlig fordi de er pålagt med lov til å samarbeide med myndighetene.

jeg kan jo starte med å si at det er ikke noen mangel på "skandalesaker" slike som at Xiaomi sender statistikk til serverene deres selv i Incognito-modus på deres nettleser (ref: https://www.androidauthority.com/xiaomi-data-collection-1114734/) nå opt-in da, eller at NOKIA med en feil solgte kinesisk-versjon software på enkelte av enhetene sine som også da sendte data rett til Kina (ref: https://nrkbeta.no/2019/03/21/norske-telefoner-sendte-personopplysninger-til-kina/). Store firma og veletablerte produkter føler jeg er sikrere å bruke da det er mindre sjanse for at de gjør slike "feil", det kan hende de ville finne på å gjøre det samme som nevnt over, men jeg vet ikke.

Her har du noe ekstra for å backe meg opp:

Samsung bruker Knox på fastvare-nivå som tilbyr sikkerhet på det høyeste nivået du kan oppnå med Android: https://www.samsungknox.com/en/secured-by-knox

De har heller ikke noe mangel på høye sertifiseringer for sikkerhet, slike som å ha enhetene godkjent for bruk av USDoD: Department of Defence https://support.samsungknox.com/hc/en-us/articles/115013733108-Is-the-Knox-platform-certified-by-the-US-government

Her har du fra flere land: https://www.samsungknox.com/en/knox-platform/knox-certifications

Apple er også sikrere av design, siden det kjører rett på fastvaren og er vanskelig å "jailbreake", selv om det kan hende det har kommet noen måter rundt beskyttelsen som kan virke bra. Apple gjør mange ting som å registrere hvilke deler som er i telefonen for å sikre at den ikke har blitt tukler med, etc. De har også veldig god Face ID som er basert på fastvare, noe Android enheter hittil aldri har klart å slå med programvare som er tregere og mindre sikker.

Lenke til kommentar

Samsung sin FaceID er veldig dårlig da den kun bruker kamera. Huawei sin derimot er nok på linje om ikke bedre enn Apple sin. hvertfall raskere.

Man skal ha meget spesiell jobb eller andre ting dersom man er bekymret over at din egen data kommer på avveie hos kinesiske myndigheter.

USA eller andre land er ikke noe mer snille de heller :) 

Lenke til kommentar
3 hours ago, ddb2002 said:

Det er sikkert flere forskjellige modeller jeg kunne ha valgt, men jeg fant ut at disse passet best for det jeg hadde lyst på i forhold til at de er relativt nye og er i toppsegmentet. Vi kan vel si at jeg tok litt i da jeg sa det var primært for sikkerhet, men å ha telefoner som får sikkerhetsoppdateringer i minst to år i fremtiden er jo første grunn. Med S10 tenkte jeg nemlig på Enterprise Edition som har ett år ekstra med sikkerhetsoppdateringer.

Jeg kommer forsåvidt fra billige Xiaomi-telefoner slike som Xiaomi Redmi Note 3, A2 Lite og nå får jeg lyst til å prøve noe "bedre" for en gangs skyld. Som privatperson har man egentlig ikke store behovet for sikkerhet, og det kan være relativt hva man synes er sikkert. For eksempel vil noen synes en Pixel-telefon kan være farlig fordi den er så integrert mot Google, eller at en kinesisk telefon fra Huawei er farlig fordi de er pålagt med lov til å samarbeide med myndighetene.

jeg kan jo starte med å si at det er ikke noen mangel på "skandalesaker" slike som at Xiaomi sender statistikk til serverene deres selv i Incognito-modus på deres nettleser (ref: https://www.androidauthority.com/xiaomi-data-collection-1114734/) nå opt-in da, eller at NOKIA med en feil solgte kinesisk-versjon software på enkelte av enhetene sine som også da sendte data rett til Kina (ref: https://nrkbeta.no/2019/03/21/norske-telefoner-sendte-personopplysninger-til-kina/). Store firma og veletablerte produkter føler jeg er sikrere å bruke da det er mindre sjanse for at de gjør slike "feil", det kan hende de ville finne på å gjøre det samme som nevnt over, men jeg vet ikke.

Her har du noe ekstra for å backe meg opp:

Samsung bruker Knox på fastvare-nivå som tilbyr sikkerhet på det høyeste nivået du kan oppnå med Android: https://www.samsungknox.com/en/secured-by-knox

De har heller ikke noe mangel på høye sertifiseringer for sikkerhet, slike som å ha enhetene godkjent for bruk av USDoD: Department of Defence https://support.samsungknox.com/hc/en-us/articles/115013733108-Is-the-Knox-platform-certified-by-the-US-government

Her har du fra flere land: https://www.samsungknox.com/en/knox-platform/knox-certifications

Apple er også sikrere av design, siden det kjører rett på fastvaren og er vanskelig å "jailbreake", selv om det kan hende det har kommet noen måter rundt beskyttelsen som kan virke bra. Apple gjør mange ting som å registrere hvilke deler som er i telefonen for å sikre at den ikke har blitt tukler med, etc. De har også veldig god Face ID som er basert på fastvare, noe Android enheter hittil aldri har klart å slå med programvare som er tregere og mindre sikker.

Bra innlegg.

iPhone vanskelig å jailbreake?

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
21 hours ago, Merko. said:

Samsung sin FaceID er veldig dårlig da den kun bruker kamera. Huawei sin derimot er nok på linje om ikke bedre enn Apple sin. hvertfall raskere.

Man skal ha meget spesiell jobb eller andre ting dersom man er bekymret over at din egen data kommer på avveie hos kinesiske myndigheter.

USA eller andre land er ikke noe mer snille de heller :) 

Det er jo noen negative sider med Face ID, slike som at "notchen" er vel der fordi den trenger kameraene til Face ID en bestemt plass på skjermen. De har jo fortsatt med dette designet i flere år nå, men ryktes at det vil endres i neste generasjon.

Er nok ikke redd for at data sendes til kinesiske myndigheter selv heller ? har jo kjøpt mange Xiaomi-enheter og diverse sånt før. Har også Yeelight og nattbord-klokke fra Xiaomi. Telefonen sender sikkert masse data til statene gjennom at for eksempel Google sin location services alltid skrur på nett-tracking av hvor jeg har vært hvis jeg skal ha på GPS... (sikkert for å selge meg reklame basert på hvor jeg befinner meg) 

Huawei er en god telefon og selskapet har en stor divisjon for forskning og utvikling av telefoner. Men, hvis jeg mister Google Play støtte har du bare gjort livet værre for deg selv. Tenkte en stund på P30 Pro "Ny Utgave" (https://www.gsmarena.com/huawei_p30_pro_new_edition-10219.php) som kom ut nå nettopp etter flere rykter. Det er en forbedret utgave av forgjengeren for å beholde Google-tjenestene, men ble ikke det til slutt bl.a. fordi man må vente flere dager til den kommer ut i butikkene.

 

18 hours ago, Theo343 said:

Bra innlegg.

iPhone vanskelig å jailbreake?

 

- Må bruke kabel, altså fysisk ta den med seg og ha den koblet opp til PCen.

- Må låse opp telefonen. Altså, tror ikke du kan velge den typiske "stol på denne PCen" uten å gjøre dette steget.

- Nyeste versjon kan ikke jailbrekaes om du har oppdatert den, noe de fleste sikkert gjør kontinuerlig

- Løsningen "forsvinner" dersom du restarter telefonen vil Apple gjenopprette originalen.

Men jeg er enig i at det ikke nødvendigvis er så vanskelig og definitivt mulig å gjennomføre. Det er derimot ganske mye som skal til i glipp fra din side om en ondsinnet person skulle klare å misbruke dette ovenfor deg. Det er jo leit at dette kommer nå og er en feil som kan gå utover alle iOS enhetene som er eldre enn 13.5, men det er her mitt punkt om "kontinuerlige sikkerhetsoppdateringer" i minst to år fremover er veldig viktig for sikkerhet.

Endret av ddb2002
Lenke til kommentar
ddb2002 skrev (3 minutter siden):

Det er jo noen negative sider med Face ID, slike som at "notchen" er vel der fordi den trenger kameraene til Face ID en bestemt plass på skjermen. De har jo fortsatt med dette designet i flere år nå, men ryktes at det vil endres i neste generasjon.

Trenger ikke de på en bestemt plass, men "notchen" er såpass stor pga det sitter flere sensorer vedsiden av selve kameraet, som dybde-sensor ol, derfor denne metoden er sikrere en Samsung som kun bruker kameraet. Med iPhone og Huawei så blir det et 3D-bilde av ansiktet som er vesentlig mye tryggere.
image.thumb.png.37dcdfabed7e3a0a0393c35d6b47db0c.png

Men det ryktes jo om at de fleste flagshippene til neste år får kameraene (kanskje andre sensorer også) under selve skjermen slik at det blir usynlig. Apple kommer vel om noen år til med det samme ;) 

ddb2002 skrev (3 minutter siden):

Er nok ikke redd for at data sendes til kinesiske myndigheter selv heller ? har jo kjøpt mange Xiaomi-enheter og diverse sånt før. Har også Yeelight og nattbord-klokke fra Xiaomi. Telefonen sender sikkert masse data til statene gjennom at for eksempel Google sin location services alltid skrur på nett-tracking av hvor jeg har vært hvis jeg skal ha på GPS... (sikkert for å selge meg reklame basert på hvor jeg befinner meg) 

 

Nei har delvis gitt opp det der. Godtatt at de store selskapene vet det meste om meg, selv om jeg selvsagt forsøker til en viss grad med å begrense hva jeg gir ut av informasjon.

ddb2002 skrev (4 minutter siden):

Huawei er en god telefon og selskapet har en stor divisjon for forskning og utvikling av telefoner. Men, hvis jeg mister Google Play støtte har du bare gjort livet værre for deg selv.

 

Enig at man er mer eller mindre avhengig av Google sine tjenester på Android-telefoner i dag, selv om Huawei har mange apper som erstatter det Google tilbyr. Sitter selv med 2x Huawei 40 Pro uten Google, men de har fungert ypperlig ellers.

Fårr bare satse på ny president til valget i høst, så kanskje handelsavtalen kan bli fiksa ? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

FaceID er litt morsomt, jeg ba om å få se på telefonen til en person på jobb "kult er det den nye?", snudde kameraet mot ham og låste den opp. Så begynte jeg å titte litt på innholdet og høytlese tekstmeldinger mens han fikk litt panikk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 hour ago, Merko. said:

Trenger ikke de på en bestemt plass, men "notchen" er såpass stor pga det sitter flere sensorer vedsiden av selve kameraet, som dybde-sensor ol, derfor denne metoden er sikrere en Samsung som kun bruker kameraet. Med iPhone og Huawei så blir det et 3D-bilde av ansiktet som er vesentlig mye tryggere.
image.thumb.png.37dcdfabed7e3a0a0393c35d6b47db0c.png

Men det ryktes jo om at de fleste flagshippene til neste år får kameraene (kanskje andre sensorer også) under selve skjermen slik at det blir usynlig. Apple kommer vel om noen år til med det samme ;) 

Har ikke tenkt så mye på at dette er nødvendig pga 3D-scanning før. Fremdeles rimelig stygt og man mister det nyttige med toppen av skjermen som er å faktisk se hva du har av notifications uten å måtte aktivt utvide panelet. Blir kult hvis de klarer å gjemme dem bort.

1 hour ago, Merko. said:

Enig at man er mer eller mindre avhengig av Google sine tjenester på Android-telefoner i dag, selv om Huawei har mange apper som erstatter det Google tilbyr. Sitter selv med 2x Huawei 40 Pro uten Google, men de har fungert ypperlig ellers.

Fårr bare satse på ny president til valget i høst, så kanskje handelsavtalen kan bli fiksa ? 

Huawei er vel veldig vant med dette fordi kina allerede blokkerer for Google tjenester vet de hvordan de skal drive en app-butikk fra før. Hva gjør du med to Huawei 40 Pro? Kjøper du alle nye telefoner som finnes til familien eller? ? 

22 minutes ago, Theo343 said:

FaceID er litt morsomt, jeg ba om å få se på telefonen til en person på jobb "kult er det den nye?", snudde kameraet mot ham og låste den opp. Så begynte jeg å titte litt på innholdet og høytlese tekstmeldinger mens han fikk litt panikk.

Kanskje litt uheldig at alle kan låse den opp, men man må jo ofre noe for enkeltheten. Absolutt tryggest er vel å kunne kombinere flere ting slike som biometri (finger) og ansikt. Jeg tenker at Apple har valgt Face ID for å kunne droppe å bruke plass til fingeravtrykk-sensoren og fordi det er enkelt. Samsung har dog valgt å løse dette med ultrasonisk sensor under skjermen, og jeg må innrømme at den bare virker, men er ikke helt perfekt (?) må teste mer.

Lenke til kommentar
ddb2002 skrev (3 minutter siden):

Huawei er vel veldig vant med dette fordi kina allerede blokkerer for Google tjenester vet de hvordan de skal drive en app-butikk fra før. Hva gjør du med to Huawei 40 Pro? Kjøper du alle nye telefoner som finnes til familien eller? ? 

Den ene fikk jeg tilsendt av  Huawei Norge ifbm et samarbeid mellom Huawei og Diskusjon.no ref

Den andre fikk jeg fra Huawei (internasjonalt) ifbm en konkurranse i et mobilspill jeg testet ut.. ? 

Lenke til kommentar

Bare for å informere mer om tilbudet: de har Galaxy Buds+ til 199kr gjennom Samsung Members appen om du kjøper Galaxy S20 4G. Det tok litt tid før den dukket opp (ca. 1 time når jeg prøvde) og da kunne jeg hente ut en kupong for å kjøpe dem direkte på deres nettbutikk. Tilbudet gjelder å langt lagret rekker og ut 21. Juni (i følge Elkjøp bare ut uka, kan hende du har til ut uka for å få kupongen og ut uka etter å bruke den?), så hvis du titter på S20 4G så kan det være verdt det om du er ute etter et par trådløse hodetelefoner også siden du sparer bortimot ca. 1700 kr på denne dealen.

Du får imidlertid ikke kjøpe de to andre fargene: black eller blue, du får bare kjøpe fargen white. Men det gjør ikke noe for min del, er ganske storfornøyd med det. DHL skal levere den på døra, men jeg vet de har et hentepunkt i nærheten på en dagligvarebutikk. Noe erfaring med å endre adresse til jobben og hente den mens du er på jobb? (jeg har ikke hjemmekontor).

Lenke til kommentar
ddb2002 skrev (12 minutter siden):

DHL skal levere den på døra, men jeg vet de har et hentepunkt i nærheten på en dagligvarebutikk. Noe erfaring med å endre adresse til jobben og hente den mens du er på jobb? (jeg har ikke hjemmekontor).

Det har aldri vært noe problem for min del.
Forrige gang jeg fikk noe fra DHL, så ringte de meg for å høre om jeg var hjemme, da sa jeg at jeg var på jobb. Da stakk de innom jobben uten problemer. :) DHL er de jeg har best erfaring med når det kommer til leveringstid og service (om man ser bort ifra fortollingsgebyrene).

 

Noen andre som har koblet opp telefonen mot Windows med medfølgende programvare? Nyttig at alle varslene kommer opp på PCen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
-Night- skrev (2 minutter siden):

Har noen med Telia fått noe 5G? jeg var oppom Groud idag hvor ifølge kartet skal finnes 5G, fikk ingenting :p

Kjenner ikke til området, men for sikkerhetsskyl, du har Samsung S20 med 5G, ikke 4G versjonen? ? 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
-
Merko // Innlegget nyttig? Gjerne p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc0055d5e8159ef002082002d4fdd957ea3f2f700997d71680fac236d7f76f2b8.png?alt=media&token=a4212806-1e92-4f27-8088-4e0a236dfdaceller p%2FcCekIt6%2Fs%2F8fad5e0eaf8e56c53a0435975507da422a2720d27948ca7425cfdaa539ce43fa.png?alt=media&token=65357791-b322-43bc-b72a-c0712e285364 innlegget!
Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins
Den store 3D-print tråden - Printer du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...